/Niklas
PS. Någon som har erfaranhet att motera spikes på sina Proson Conquest 66?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Montera spikes på Conquest 66?
Startad av
Unregistered214f2033
, Oct 17 2002 19:48
6 svar till detta ämne
Postad 17 October 2002 - 19:48
Hur fäster man spikes? Har sett både med en bult och dubbelhäftande tejp. Det förstnämnade känns betydligt bättre, men kräver det ingrepp på högtalaren? Har svårt att tänka mig att de har en gängad tapp föreberett för bult... Finns det kanske andra lösningar?
/Niklas PS. Någon som har erfaranhet att motera spikes på sina Proson Conquest 66? Postad 17 October 2002 - 20:08
På väldigt många så är det färdigt för att montera gängade spikes. Vet dock inte om det är vanligt på billigare modeller etc.
Postad 17 October 2002 - 21:09
Jag hade färdigt att montera gängade spikes på mina Dali frontar... [
Postad 18 October 2002 - 14:40
Är dina högtalare ej förberedd för spikes kan du använda dubbelhäftande monteringstejp, alltså inte vanlig dubbelhäftande tejp avsedd för affischer m.m, du vet.
Titta in hos en järnhandlare el likn. Använd inte kuddarna som tex följer med Biltemas Spikes. Postad 18 October 2002 - 21:09
Då byter jag topic och kollar med folk som har Proson Conquest 66... [
Nå, ni C66-ägare? Är det förberett för att montera spikes på dessa pjäser? /Niklas Postad 19 October 2002 - 16:22
Niklasss: Skaffa dämpfötter annars då? Det ska ju fungera ypperligt säger de som har provat.
Postad 19 October 2002 - 21:08
Tja.... Det viktigaste för mig är iallafall att högtalaren inte behöver stå med lacken mot golvet (och få den stora kontaktytan). Men någon måste ju ha C 66:or med spikes eller idéer om det?!
d00m: Gillar ditt hembiorum förresten! /Niklas 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |