Jag har tidigare dock köpt ett Silverstone HTPC chassi till snuskigt bra pris samt 2st tangentbord. Detta har jag handlat i butik och självklart hat försäljningen aldrig varit några problem. (undra varför). Anledning till att jag handlat av de är för att jag alltid handlat de som funnits i butiken och just att det varit butiken.
Igår var jag dock och köpte en CPU kylare av de. Priset är inte direkt skrämmande, ca 380kr kostade den. Jag frågade i butiken om det var så att om måtten inte passade att jag kunde lämna tillbaks den och det var minsan inga problem.
Kom hem och såg direkt utan att behöva plocka ur den ur dess genomskinliga förpackning att detta minsann inte skulle gå vägen. Lämnar tillbaks den imorgon tänkte jag och tittade lite på deras hemsida. Där ser jag att priset på hemsidan är ca 50kr billigare än vad jag fick betala för den..
Var så idag efter jobbet in till dem och skall returerna tillbaks den och vill ha pengarna tillbaks eftersom de inte hade några andra attraktiva cpu kylare. Icke det de max kan tänka sig är ett tillgodo kvitto vilket jag naturligtvis inte vill ha eftersom de inga andra har i butik. Försöker prata med de resonera och fråga om det verkligen är värt vinsten på denna lilla fjuttiga produkt för att tappa en kund som iafall lagt ner några tusenlappar på några månader.
Eftersom de fortfarande inte ville ge mig tillbaks pengarna så får jag anta att detta var just fallet.
Nu vet jag att butiken inte har en skyldighet enligt konsumenträtt att ta tillbaks varan trots sitt totalt oförändrade skick men det visar verkligen vilken service anda denna butiken har.Jag är glad att de varor jag köpt inte gått sönder än för jag vill inte veta vilka problem och tider för att få det åtgärdat...
Mitt tips.. Handla endast där om ni INTE kan få fel vara, varan INTE kan gå sönder och som FINNS i butiken.
Jag kommer trots det låga beloppet på varan ALDRIG mer handla av de och ALDRIG skriva något gått omdöme om de. igen.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
9 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?