Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trekkies, hjälp mig

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 May 2008 - 20:27

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Tja

Är inbitet Star Wars-fan men har nu tittat över till hyllan med Star Trek-filmerna. Jag minns att jag såg en av filmerna som handlande om "The Maker" och tyckte att det var riktigt spännande. Nu är det ju så att det dräller med Star Trek i hyllorna och de har ju även serien där. Grejen är att jag inte är så intresserad av serien (ingen av dem) utan bara filmerna men behöver hjälp att reda ut vart man ska börja om det nu har betydlese. Nån får gärna klargöra hela STar Trek filmografin (eller vad det heter) så man vet i vilken ordning allt kommer. Sen får ni gärna nämna era personliga favoriter.

Tack! \\//

Postad 25 May 2008 - 23:02

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
The maker?

Kan vara del 1, fast då handlade det mer om "v'ger" som kom 1979 -ST the Motion Picure, eller kanske menar du del 5.

Mina favoriter del 4 och del 6, och av fortsättningen del 7-10 del 8 First Contact är bäst.

I vilket fall kommer alla 10 långfilmer efter varandra och det är i nummer ordning man ska se dem.

Till maj 2009 börjar star trek film serien om på nytt. Star Trek the Beginning

Postad 26 May 2008 - 09:58

ATz
  • ATz
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Det låter som Star Trek V: The Final Frontier. Spocks halvbror Sybok letar efter "The supreme being".

Postad 26 May 2008 - 19:19

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
I startrek 5 åker kirk och gänget till centrum av galaxen med Spocks bror Sybok,Sybok kapar skeppet och tror att "Gud" finns i centrum av galaxen,kanske är den?
I startrek motion picture kommer ett gigantiskt moln med ett skepp inuti till jorden för att återlämna Vger till The creator som dom kallar oss,Vger är sonden Voyager som vi skickat ut i rymden,kanske den?
Annars följer filmerna 1-6 varandra 2-3-4 är direkt efter varann där 2`an Wrath of Khan är bäst
7-10 är med den nyare besättningen från Serien Startrek Tng där tycker jag nog 8`an First Contact är bäst

Postad 26 May 2008 - 19:48

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Är också stort Star Wars-fan men tycker att det är trevligt att kolla på Star Trek emellanåt. Och jag är inne på Orvar Säfströms linje: titta på filmerna med jämna nummer i titeln om du inte orkar plöja igenom alla. Då plockar du russinen i kakan.

Postad 26 May 2008 - 21:37

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

The maker?

Kan vara del 1, fast då handlade det mer om "v'ger" som kom 1979 -ST the Motion Picure, eller kanske menar du del 5.

Mina favoriter del 4 och del 6, och av fortsättningen del 7-10 del 8 First Contact är bäst.

I vilket fall kommer alla 10 långfilmer efter varandra och det är i nummer ordning man ska se dem.

Till maj 2009 börjar star trek film serien om på nytt. Star Trek the Beginning

I startrek 5 åker kirk och gänget till centrum av galaxen med Spocks bror Sybok,Sybok kapar skeppet och tror att "Gud" finns i centrum av galaxen,kanske är den?
I startrek motion picture kommer ett gigantiskt moln med ett skepp inuti till jorden för att återlämna Vger till The creator som dom kallar oss,Vger är sonden Voyager som vi skickat ut i rymden,kanske den?
Annars följer filmerna 1-6 varandra 2-3-4 är direkt efter varann där 2`an Wrath of Khan är bäst
7-10 är med den nyare besättningen från Serien Startrek Tng där tycker jag nog 8`an First Contact är bäst

Japp denna är det jag såg en gång i tiden. "The creator" var det ju.. inte the maker. Riktigt bra faktiskt! Är de andra lika bra?

Är också stort Star Wars-fan men tycker att det är trevligt att kolla på Star Trek emellanåt. Och jag är inne på Orvar Säfströms linje: titta på filmerna med jämna nummer i titeln om du inte orkar plöja igenom alla. Då plockar du russinen i kakan.

Hehe ok det ska jag prova då. Mycket av Star trek tycker jag känns lite ostigt men så länge de håller sig skapligt sansade så är det bra. Blir lite jobbigt när de ska slänga sig med utomgalaktiska facktermer :/

Postad 26 May 2008 - 23:21

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
2`an är bättre än ettan så fortsätt se du bara :)

Postad 27 May 2008 - 19:19

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Även om du inte är intresserad av serierna så kan ju dubbelavsnitten vara rätt intressanta.
Finns faktiskt rätt många som är riktigt bra. Bättre än endel av filmerna.

Ex. Voyager Sässong 3->4 avsnitten (mao sista och första avsnitten i dom sässongerna)
Sen tycker jag hela Enterprise är annorlunda än dom andra och faktiskt en av dom bättre serierna och i stort sätt en röd tråd genom hela serien.
Många tycker dock inte som jag ocn Enterprise lades ner efter S4'a.
Är man inte redan inbiten Trekker så kan nog Enterprise upplevas som annorlunda och falla bättre i smaken.

Postad 28 May 2008 - 09:26

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Filmografin är enkel, de är alla i ording så det är bara att plöja. Tycker ingen av dem är direkt dålig, även om min smak inte överensstämmer med majoriteten av Trekfilmstyckarna. (Mina favoriter är 1, 4 och 9.)
Ettan är annorlunda än alla de senare med sin långsamma, nästan 2001-aktiga, berättarfart.

Om man skulle våga sig över till serierna men inte vill börja plunka ut för hela serierna så finns temasamlingsboxar under fan Collective-utgåvor med teman som Klingons och Tidsresor. Finns många avsnitt av serierna som är bättre än filmerna men som givetvis inte har samma produktionsvärden.

Postad 28 May 2008 - 16:14

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Även om du inte är intresserad av serierna så kan ju dubbelavsnitten vara rätt intressanta.
Finns faktiskt rätt många som är riktigt bra. Bättre än endel av filmerna.

Ex. Voyager Sässong 3->4 avsnitten (mao sista och första avsnitten i dom sässongerna)
Sen tycker jag hela Enterprise är annorlunda än dom andra och faktiskt en av dom bättre serierna och i stort sätt en röd tråd genom hela serien.
Många tycker dock inte som jag ocn Enterprise lades ner efter S4'a.
Är man inte redan inbiten Trekker så kan nog Enterprise upplevas som annorlunda och falla bättre i smaken.

Riktigt synd att dom la ner Enterprise ;) en riktigt bra serie med avsnitt som bara blev bättre
har sett alla dom avsnitten ett par ggr :)

Postad 28 May 2008 - 18:44

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

Riktigt synd att dom la ner Enterprise :D en riktigt bra serie med avsnitt som bara blev bättre
har sett alla dom avsnitten ett par ggr :(

Jepp, ska se dem igen nu i sommar som natt-tv, brukar ändå bara vara skit på TV :lol:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.