Har inte lyckats hitta en enda modell själv som inte är 16:9 när det är 22" och större. Någon som vet om det finns överhuvudtaget?
Postad 28 May 2008 - 14:06
Är ute efter en LCD tv som är runt 24" och i 4:3 format. Ska användas i min arkardmaskin jag har byggt. Passar inte så bra med widescreen i den, då de flesta gamla spelen är anpassade för 4:3.
Har inte lyckats hitta en enda modell själv som inte är 16:9 när det är 22" och större. Någon som vet om det finns överhuvudtaget?
Postad 28 May 2008 - 14:30
Är ute efter en LCD tv som är runt 24" och i 4:3 format. Ska användas i min arkardmaskin jag har byggt. Passar inte så bra med widescreen i den, då de flesta gamla spelen är anpassade för 4:3.
kan inte hitta någon över 21" heller... Men det är ju rätt stort att spela arkadspel på iofs så det kanske räcker?
Annars får du specialbeställa en panel
Om du kan komma på ett sätt att få ut bilden roterad 90 grader, så kan du ju köpa en riktigt stor panel, t.ex. 32" LCD, och montera den i vertikalled på arkadmaskinen. Kör sedan ut bilden i mitten på skärmen med sorgekanter uppe och nere (fast egentligen blir det på sidorna om man ser hur TVn är tänkt att sitta)... vet inte om det går att lösa men med lite sjysst programvara borde det gå...
Sen kan du ju då täcka över sorgekanterna på TVn på något sätt med hjälp av ditt bygge...
Bara en idé jag fick såhär utan att ha en aning om hur din arkadmaskin ser ut...
(lite bilder på vad du gjort vore kul att se)
Redigerat av schjak, 28 May 2008 - 14:35.
Postad 28 May 2008 - 14:56
Det är faktist en bra idé det du säger, ska kolla lite på den möjligheten.
Även om jag fortfarande vill ha tips på om det finns stora 4:3 LCD.
Bilder finns på maskinen i mitt galleri. Ska fixa några nyare bilder, nu när MAME logon är på plats på sidan.
Även om jag fortfarande vill ha tips på om det finns stora 4:3 LCD.
Bilder finns på maskinen i mitt galleri. Ska fixa några nyare bilder, nu när MAME logon är på plats på sidan.
Redigerat av nilo, 28 May 2008 - 14:58.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?