Fick hem min xbxox 360 elite igår och märkte direkt jag började spela(gta 4) hur mycket oväsen den hade, så mycket att man blev irriterad på det. Undrar nu då om det finns något man kan göra själv eller köpa för att få ner ljudnivån på konsolen?
Du vänjer dig efter ett tag, har för mig att det är dvd-läsaren som låter mycket.
Om du inte är rädd om garantin kan du montera egna fläktar och få ned ljudnivån lite grann
1: höj volymen.
2: bygg in den i ett skåp
3: ställ den långt ifrån
4: sälj den och köp puzzel
5: använd searchfunktionen, det finns en hel del tips, bl a i problemtråden och på tillbehör.
Du vänjer dig efter ett tag, har för mig att det är dvd-läsaren som låter mycket. Om du inte är rädd om garantin kan du montera egna fläktar och få ned ljudnivån lite grann
Vad jag lade märke till så var det just dvd läsaren som förde oljud. Då man inte spelade så var ljudnivån aceptabel men direkt läsaren körde igång så var de som en jet motor skulle ha startat. Får väl försöka bygga någon låda till den som skulle dämpa volymen en aning.
Jag drar igen glasluckan till stereobänken så den täcker spelaren. Då minskas ljudet avsevärt. Hade blivit ännu tystare om jag stängt luckan helt, men då lär väl boxen brinna upp...
Fick hem min xbxox 360 elite igår och märkte direkt jag började spela(gta 4) hur mycket oväsen den hade, så mycket att man blev irriterad på det. Undrar nu då om det finns något man kan göra själv eller köpa för att få ner ljudnivån på konsolen?
mvh Patrik
Flasha om DVDn till 8x. Det gör stor skillnad faktiskt. Fläktarna är inte lönt att bry sig om i början.
Gör du det rätt kommer inget märkas och garantin är kvar.
Skulle vara gott med en BD-spelare istället. De spinner inte på så j*vligt och låter därmed mindre.
Arslan G onödigt att ta upp den diskussionen igen. Speciellt när jag skrev Puzzel och det är för mig att likställa med PS3
Oj ... Vi drar väll sträket där då.
Det här med att bygga en box till xboxen är ingen smart ide. 1. Så behöver 360 kylas för den blir varm ganska fort samt tegelstenen som förser ström. Man kan få dålig bild etc. Därför låt boxen så fritt i rummet och med stenen 30 cm bort.
Jag har inte minsta problem med min ljudmässigt.. men jag har nu gjort ett hål i sidan och i topp på min mediamöbel där all varm luft spyrs ut av en fläkt i toppen samtidigt som den drar in ny luft ifrån en i sidan. Funkar jättebra eftersom värmen stiger så är den nästan alltid sval. Men denna tråden handlar ju om att tysta ner den och det effektivaste är vattenkylning men detta gör ju ingen vanlig person som är rädd om garanti mm så jag skulle nog säga tt det inte finns så många alternativ alls.. Kanske att man sätter in den i ett skåp med dörrar och stänger men då får du ändå ha ventilation i skåpet.. Nä jag hittar ingen bättre lösning en denna:
Jag har inte minsta problem med min ljudmässigt.. men jag har nu gjort ett hål i sidan och i topp på min mediamöbel där all varm luft spyrs ut av en fläkt i toppen samtidigt som den drar in ny luft ifrån en i sidan. Funkar jättebra eftersom värmen stiger så är den nästan alltid sval. Men denna tråden handlar ju om att tysta ner den och det effektivaste är vattenkylning men detta gör ju ingen vanlig person som är rädd om garanti mm så jag skulle nog säga tt det inte finns så många alternativ alls.. Kanske att man sätter in den i ett skåp med dörrar och stänger men då får du ändå ha ventilation i skåpet.. Nä jag hittar ingen bättre lösning en denna:
Höj ljudet 4 feck sake!
Då det tydligen är dvd spelaren som låter så skulle det nog inte funka ens med vattenkylning tyvär. Det enda som verkar hjälpa är (som föreslagits) att flasha den eller byta ut den...
Redigerat av Jack of all trades, 14 June 2008 - 20:40.
Det här med att bygga en box till xboxen är ingen smart ide. 1. Så behöver 360 kylas för den blir varm ganska fort samt tegelstenen som förser ström. Man kan få dålig bild etc. Därför låt boxen så fritt i rummet och med stenen 30 cm bort.
Beror på. Går utmärkt att stänga in en Falcon, de gamla dör dock efter 45-60 min spelande om de är helt instängda. Inte dö som i RRoD utan ren överhettning vilket resulterar i 2 blinkande lampor.
Men under mitt egna amatörtest så la jag maskinen i en byrålåda för att sedan loopa ett intro, klarade sig i över 24h och bra mycket mer sen orkade jag inte ha den där mer.
Beror på. Går utmärkt att stänga in en Falcon, de gamla dör dock efter 45-60 min spelande om de är helt instängda. Inte dö som i RRoD utan ren överhettning vilket resulterar i 2 blinkande lampor.
Men under mitt egna amatörtest så la jag maskinen i en byrålåda för att sedan loopa ett intro, klarade sig i över 24h och bra mycket mer sen orkade jag inte ha den där mer.
Måste säga att det är riktigt imponerande då man läst om alla problem som tidigare versioner haft. En av de största orskerna till att jag väntat med köp har berott på just överhettningsproblemen dessa haft och nu verkar det som Microsoft äntligen fått bukt med dessa. Polarens Xbox 360 har också funkat klockrent och det enda som han egentligen stör sig på är att dvd spelaren låter som tusan men själva Xboxen är rätt så tyst. Synd att man inte kan välja vilken speed den ska vara på för det hade varit grymt=).
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".