Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

färg hjälp till vardagsrum

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 July 2008 - 21:03

MazteR
  • MazteR
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hejsan!

Har nyligen köpt hus och håller på att renoverar huset, har köpt färg o så till alla rum förutom vardagsrummet, kan inte bestämma mig vad jag vill ha för färg, hade tänkt mig vit med svart fondvägg men har vitt och svart i köket, hade annars tänkt mig ljus biege(stavning?) med mörk brun fondvägg. men inte säker på vad jag vill ha pga mina färger på grejjerna jag ha, har iaf tänk o köpa nya högtalare, tv bänk o soffbord.

ni kan se vad jag har på mitt galleri.

kom gärna med förslag=)
tack

Postad 08 July 2008 - 22:29

Unregistered93d1242d
  • Unregistered93d1242d
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0

Hejsan!

Har nyligen köpt hus och håller på att renoverar huset, har köpt färg o så till alla rum förutom vardagsrummet, kan inte bestämma mig vad jag vill ha för färg, hade tänkt mig vit med svart fondvägg men har vitt och svart i köket, hade annars tänkt mig ljus biege(stavning?) med mörk brun fondvägg. men inte säker på vad jag vill ha pga mina färger på grejjerna jag ha, har iaf tänk o köpa nya högtalare, tv bänk o soffbord.

ni kan se vad jag har på mitt galleri.

kom gärna med förslag=)
tack

Ljusa väggar och mörk fondvägg är ju rätt. Och att du är inne på beige istället för vitt (som i kritvitt) är helt rätt. Jag har en creme-aktig ton på mina väggar och en mörkbrun fondvägg. Låter kanske inte så sexuellt, men det blir snyggt imho. Du kan titta i mitt galleri så kanske du kan omvandla den färgsättningen till din egen stil, om det nu är något som faller dig i smaken. Grundregeln är iaf att ha någon ljus och nästan intetsägande färg runt om, och att fondväggen ska vara en rejäl kontrast. Det finns ju grymt verklighetstrogna "fusk-tegelstensväggar" t.ex.

Fast bara för att köket går i svart och vitt, betyder det inte att inget annat rum får ha den färgskalan. Tycker jag då. :)

Postad 09 July 2008 - 12:01

MazteR
  • MazteR
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
det var snyggt med det du har, det kan nog funka bra, tack ska du ha =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.