Final Fantasy XIII goes multi
154 svar till detta ämne
Postad 14 July 2008 - 20:10
ImpreZa
-
ImpreZa
-
Användare
-
-
167 inlägg
Jepp dagens bomb på E3 ska ha en egen tråd
SE släpper spelet till Xbox 360 också
Länkar kommer....
Postad 14 July 2008 - 20:13
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Som sagt i E3 tråden... man undrar ju vad Sony kommer göra på sin konferans. Final fantasy XIII var ju rätt så stort för dom.
Ja... snacka om bomb, var ju inte direkt några rykten om det innan E3 (har ju vart rykten on and off genom åren men men).
Postad 14 July 2008 - 20:15
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Som sagt i E3 tråden... man undrar ju vad Sony kommer göra på sin konferans. Final fantasy XIII var ju rätt så stort för dom.
Ja... snacka om bomb, var ju inte direkt några rykten om det innan E3 (har ju vart rykten on and off genom åren men men).
Har varit rykten på allas Sonys spel, även MGS 4. Tungt iaf, just nu ser ju 360 ut som starkast i JRPG. Tycker själv FF är utmattat så inget jag hoppar taket för.
Postad 14 July 2008 - 20:17
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Har varit rykten på allas Sonys spel, även MGS 4.
Tungt iaf, just nu ser ju 360 ut som starkast i JRPG.
Tycker själv FF är utmattat så inget jag hoppar taket för.
FF är inget för mig eller iofs. Aldrig gillat JRPG, men käftsmällen som Sony just fått är nog att hoppa i taket för imo. När dom visade trailern hoppade min PS3:a till av smällen, I shit you not
Redigerat av Paganmoon, 14 July 2008 - 20:18.
Postad 14 July 2008 - 20:23
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
1up.com om saken: http://www.1up.com/d...ory?cId=3168704Resten av Internet känns som det är nere nu  as segt Undrar hur mycket känslor detta kommer röra, folk blev ju arga när Devil May Cry blev multi men detta är värre.
Postad 14 July 2008 - 20:30
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
1up.com om saken:
http://www.1up.com/d...ory?cId=3168704
Resten av Internet känns som det är nere nu as segt
Undrar hur mycket känslor detta kommer röra, folk blev ju arga när Devil May Cry blev multi men detta är värre.
Kommer inte skeppas i Japan står det. Kanske lika bra det
Postad 14 July 2008 - 20:31
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Eftersom spelet inte kommer till Japan (och där garanterat den största skaran FF anhängare finns) så kanske dom kommit överens med Sony om detta (jag kan iaf inte se någon annan anledning till att inte lansera det även i japan) men som sagt detta är bara vida spekulationer från min sida...
Postad 14 July 2008 - 20:34
vanka
-
vanka
-
Användare
-
-
207 inlägg
Eftersom spelet inte kommer till Japan (och där garanterat den största skaran FF anhängare finns) så kanske dom kommit överens med Sony om detta (jag kan iaf inte se någon annan anledning till att inte lansera det även i japan) men som sagt detta är bara vida spekulationer från min sida...
Vi är hyfsat många utanför Japan som vill spela. Edit: För övrigt höll jag på att tappa hakan när han sa det. Överraskande.
Redigerat av vanka, 14 July 2008 - 20:34.
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
hoppsan, får man beslutsångest vilken konsoll man ska köpa det till! :>
detta var väl kanske väntat .>
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Undrar om Sony känner sig som Toshiba gjorde när WB blev Blu-ray Exlusive dagen innan CES hehe.
Postad 14 July 2008 - 20:38
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Fast det kanske kommer till Japan också, fast det inte gick fram. Vem vet. Dock säljer det väldigt bra i USA också, säkerligen helt ok i EU med. 360 har ju liksom ingen slagkraft i JP så marknadsföringen kostar väl mer än vad de får in på försäljningen =P.
Postad 14 July 2008 - 20:42
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
jag sa att det kommer till 360 redan när det först visades, och jag hade rätt =). nu återstår bara att konami i dagarna säger att mgs4 kommer till 360 med så har jag haft 100% rätt ;D.
angående datum så kanske det är tidsexklusivt för sony i japan? det står juh "available at launch in north america and europe". antingen skippar dom japan (fast varför gör dom det? alla som har 360 där skulle köpa det ;D), eller så är det tidsexklusivt, och därför kommer det inte samtidigt.
Postad 14 July 2008 - 20:52
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
It's coming out on Xbox 360 too. In fact, it'll be a simultaneous release on both PS3 and Xbox 360 for US and Europe. Sorry.Enligt ps3fanboy.com
Redigerat av Unregistered69f7f285, 14 July 2008 - 20:53.
Postad 14 July 2008 - 20:58
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Square Enix presskonferans nu, hittar ingen stream på den men Kotaku livebloggar (i chatt): http://kotaku.com/50...ress-conference2:01 I ask: How many discs will it ship on? 2:01 Kitase says: "That's still undecided." 2:01 I ask: "About how many?"
2:02 He laughs and won't answer.
2:02 first they will finish ffxiii in japan. and then they will start localization for english.
2:03 at that point, they will start the xbox 360 development.
2:03 so says hashimoto. hmm, kan den bli försenad då dom kanske måste vänta på 360 versionen?
Redigerat av Paganmoon, 14 July 2008 - 21:05.
Postad 14 July 2008 - 21:05
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Kommer till Japan först då de gör spelet på japanska först och sen kör om det till engelska och då ska de göra det till 360. Så verkar inte bli alls på 360 i Japan. Lär nog också bli en hel del tid mellan japan släppet och övriga.
Postad 14 July 2008 - 21:07
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
hmm, kan den bli försenad då dom kanske måste vänta på 360 versionen?
Tror inte dom kom på idag att dom ska släppa det till 360 också, så är nog ingen fara med förseningar pga det iaf.
Postad 14 July 2008 - 21:24
vanka
-
vanka
-
Användare
-
-
207 inlägg
Kommer till Japan först då de gör spelet på japanska först och sen kör om det till engelska och då ska de göra det till 360. Så verkar inte bli alls på 360 i Japan. Lär nog också bli en hel del tid mellan japan släppet och övriga.
Och sen ska det översättas till franska och alla andra skitspråk här i Europa så vi får det väl 2050 nån gång.
Postad 14 July 2008 - 21:26
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Blir säkert regionsfritt så man kan importera. Förhoppningsvis. På 360 alltså, PS3 är redan regionsfri.
Postad 14 July 2008 - 21:29
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Blir säkert regionsfritt så man kan importera. Förhoppningsvis. På 360 alltså, PS3 är redan regionsfri.
Tveksamt om nu Japan ej får röras.
Postad 14 July 2008 - 21:35
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Måste älska Square och deras sätt att hantera pressen. När Advent Children skulle komma i september 2005 väntade fans, både japaner och amerikaner glatt. USA releasen var lagd 2 dagar efter Japan. Men vad hände? Inget Advent Children 2 dagar senare. Jag blev arg, fansen blev ännu argare, men argast utav dom alla blev Square-Enix! Dom slet sitt hår och svarade: "Vad pratar ni om? Vi har aldrig satt ett release datum för nordamerika!"Men... det hade dom visst! I slutet av ett flertal trailers stod det tydligt att releasedatumet var strax efter det japanska. Sen la dom locket på! När ryktet uppstod att FF13 skulle komma till 360 sa dom "Aldrig, det är PS3 exklusivt". Var det en lögn eller insåg dom att dom tjänar mer på multi? Kort och gott: Man vet aldrig nåt när det gäller SE.
Redigerat av Namil, 14 July 2008 - 21:37.
Postad 14 July 2008 - 21:39
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Måste älska Square och deras sätt att hantera pressen.
När Advent Children skulle komma i september 2005 väntade fans, både japaner och amerikaner glatt. USA releasen var lagd 2 dagar efter Japan. Men vad hände? Inget Advent Children 2 dagar senare. Jag blev arg, fansen blev ännu argare, men argast utav dom alla blev Square-Enix! Dom slet sitt hår och svarade: "Vad pratar ni om? Vi har aldrig satt ett release datum för nordamerika!"
Men... det hade dom visst! I slutet av ett flertal trailers stod det tydligt att releasedatumet var strax efter det japanska. Sen la dom locket på!
När ryktet uppstod att FF13 skulle komma till 360 sa dom "Aldrig, det är PS3 exklusivt". Var det en lögn eller insåg dom att dom tjänar mer på multi? Kort och gott: Man vet aldrig nåt när det gäller SE.
Enligt konferansen nu så togs det beslutet nyligen, pga hårdvaruförsäljningen som den är just nu. Fårgan e iofs om man ska tro dom eller ej... men men... /P
Postad 14 July 2008 - 21:40
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Tveksamt om nu Japan ej får röras.
Men det är inte säkert att det beror på att det inte "får" röras. Kan lika gärna vara att man anser att det är en förlustaffär att släppa där.
Postad 14 July 2008 - 21:48
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
En sak jag funderat på, har man inte avtal om sånt här? Alltså Sony och Square? Har alltid funderat på detta faktiskt.
Postad 14 July 2008 - 21:51
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Uppenbarligen inte =P.
Det är klart det kan finnas avtal, men tydligen inte i detta fallet. SE är ju 3rd party. Vad tjänar de på att skriva på att de inte ska släppa till någon annan konsol? Då måste Sony erbjuda mycket cash och det har de tydligen inte velat göra eller så ville SE helt enkelt bredda serien och göra den än mer känd trots pengalöften.
Postad 14 July 2008 - 21:54
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Jag har fått för mig att Sony har blivit lite arroganta efter PS1 och PS2.
De är antagligen inte lika villiga att bjuda på licensavgifter och hjälpa till med marknadsföring osv.
Nu får de betala för sin arrogans.
Nintendo har redan gjort det misstaget. Men de har alltid hållt sina bästa IPn in-house och drabbas därmed inte på samma sätt.
Postad 14 July 2008 - 21:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Fattas bara Metal Gear. Skulle inte förvåna mig om det kommer i någon form. Kom iofs redan till xbox så det vore inte speciellt konstigt. Nästa E3?
Förresten, sa inte han presidenten att det här var typ första gången FF kom till Xbox? Verkade lite som att han menade så iaf, men FFXI har ju kommit ut =P. Inte för att det är bra, eller ett "riktigt" FF men ändå.
Postad 14 July 2008 - 22:30
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
hoppsan där försvann min enda anledning till varför jag valde PS3 egentligen.
Postad 14 July 2008 - 22:32
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Är inte ett dugg förvånad. Har väntat på det här ett tag. Klart man vill släppa sina spel till den konsoll som säljer bäst.
Speciellt ett spel som man lagt ner så mycket tid och pengar på. Att bara släppa till PS3 riskerar att leda till förlust.
Dock lite trist. Jag köpte min PS3 för det här. Vad ska jag nu med den till 
Kommer köpa spelet till 360 i vanlig ordning.
Postad 14 July 2008 - 22:34
Peken
-
Peken
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Uppenbarligen inte =P.
Det är klart det kan finnas avtal, men tydligen inte i detta fallet. SE är ju 3rd party. Vad tjänar de på att skriva på att de inte ska släppa till någon annan konsol? Då måste Sony erbjuda mycket cash och det har de tydligen inte velat göra eller så ville SE helt enkelt bredda serien och göra den än mer känd trots pengalöften.
Presaisli! Allt detta sandlådedaltande om 'exclusive' hit eller dit...och? Ett bra lir kör man på den burk man gillar - finns det då till fler burkar, så mycket bättre... SE vill tjäna kini! Vem vill inte det?
Postad 14 July 2008 - 22:41
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Det kan finnas anledningar med exklusiva titlar.
Ofta kan utvecklarna byta till sig lägre (eller skippade) licensavgifter, hjälp i utvecklingsarbetet, reklamfinansiering osv. osv.
I detta fall så var det uppenbart inte värt det fär SE. Nu når man en mycket större publik.
En så stor titel lär ändå komma ganska väl undan när det gäller ovanstående punkter.
Postad 14 July 2008 - 22:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
hoppsan där försvann min enda anledning till varför jag valde PS3 egentligen.
Fast Sony har ändå fått dig att köpa den. Det är en strategi de har att utannonsera titlar låångt innan de kommer och sedan låta dem ligga i pipen i bakgrunden. Det funkar ju.
Postad 14 July 2008 - 22:44
Peken
-
Peken
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Är inte ett dugg förvånad. Har väntat på det här ett tag. Klart man vill släppa sina spel till den konsoll som säljer bäst. Speciellt ett spel som man lagt ner så mycket tid och pengar på. Att bara släppa till PS3 riskerar att leda till förlust.
Dock lite trist. Jag köpte min PS3 för det här. Vad ska jag nu med den till  Kommer köpa spelet till 360 i vanlig ordning.
Trist!!?? Jag slapp köpa en skraltig 360 då MassEffect (aldrig skulle, men tillslut ändå kom) till PC oxo... FFXII är fortfarande (än så länge) det bästa liret i serien - hoppas du har en sextia  Jag köpte min för Blu-Ray och...du kollar väl på film?
Postad 14 July 2008 - 22:50
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Förstår inte varför man köper en konsol för titlar som ligger år bort. Då är det väl bättre att köpa konsolen när det önskade spelet väl dyker upp?
Då har man en, förmodligen, billigare, nyare, snyggare och fräschare konsol att spela med också.
Postad 14 July 2008 - 22:58
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Trist!!?? Jag slapp köpa en skraltig 360 då MassEffect (aldrig skulle, men tillslut ändå kom) till PC oxo... FFXII är fortfarande (än så länge) det bästa liret i serien - hoppas du har en sextia  Jag köpte min för Blu-Ray och...du kollar väl på film? 
Nej jag har en 20GB  FFXII lirade jag på min PS2 iofs. Håller med om att det var jävligt bra. Jag köper inte film. Tycker otne det är värt pengarna. Extremt sällan jag ser en film mer än en gång. Förstår inte varför man köper en konsol för titlar som ligger år bort. Då är det väl bättre att köpa konsolen när det önskade spelet väl dyker upp? Då har man en, förmodligen, billigare, nyare, snyggare och fräschare konsol att spela med också.
Jo det var dumt av mig. Borde väntat. Min PS3 har samlat damm i 1.5 år. 4 spel har jag köpt totalt. Iofs så har jag fortfarande ett par exklusiva titlar att se fram emot. Gran Turismo 5, Killzone 2, MGS4
Postad 14 July 2008 - 23:19
Peken
-
Peken
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Nej jag har en 20GB FFXII lirade jag på min PS2 iofs. Håller med om att det var jävligt bra. Jag köper inte film. Tycker otne det är värt pengarna. Extremt sällan jag ser en film mer än en gång.
Jo det var dumt av mig. Borde väntat. Min PS3 har samlat damm i 1.5 år. 4 spel har jag köpt totalt. Iofs så har jag fortfarande ett par exklusiva titlar att se fram emot. Gran Turismo 5, Killzone 2, MGS4
Hmm...en point där, jag kör faktiskt mest PS2-lir på min...det var bättre förr  En film du borde skaffa - den tecknade råttan "Ratatouille" i BR...WoW! Men samla damm...du har ju Partyliren...GH3, Singstar, Buzz, RockBand....
Postad 14 July 2008 - 23:20
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Men samla damm...du har ju Partyliren...GH3, Singstar, Buzz, RockBand....
360, ps2, ps2, 360 =P.
Postad 14 July 2008 - 23:28
Unregistered6116c5cb
-
Unregistered6116c5cb
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Gött, fast jag tycker det börjar bli jobbigt att sony har så få spel jag vill spela att jag antagligen aldrig kommer köpa ps3. Bara Metal Gear och God of War kvar.
Postad 15 July 2008 - 00:09
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Hmm...en point där, jag kör faktiskt mest PS2-lir på min...det var bättre förr  En film du borde skaffa - den tecknade råttan "Ratatouille" i BR...WoW! Men samla damm...du har ju Partyliren...GH3, Singstar, Buzz, RockBand....
GH 3, riktig trådlös utan dongle till 360 - hängande dongel till PS3 Rock Band 2 - tidsexklusivt till 360 GH World Tour - Exklusivt DLC från REM sen har vi så du kan köra GH2 på 360 Med Lips och Scene It har MS lyckas attackera Singstar och Buzz också. Så partyliren finns på 360 också.
Postad 15 July 2008 - 00:29
Peken
-
Peken
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
GH 3, riktig trådlös utan dongle till 360 - hängande dongel till PS3 Rock Band 2 - tidsexklusivt till 360 GH World Tour - Exklusivt DLC från REM sen har vi så du kan köra GH2 på 360
Med Lips och Scene It har MS lyckas attackera Singstar och Buzz också.
Så partyliren finns på 360 också.
Sorry, nu var det inte nån attack på 360 och sandlådesnack om exklusivitet Utan rena förslag, för en vilsen ägare av en dammig PS3  Därav BR-förslaget - varför så tyst om detta?
Postad 15 July 2008 - 00:42
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Just nu är jag jäkligt nöjd över att jag valde 360!
Postad 15 July 2008 - 00:45
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1061 inlägg
spinoff spelet skulle ju visst fortfarande va ps3 exklusivt. å den stora uppståndelsen är överdriven spelet kommer ju fortfarande på PS3... Square-enix och Sony har diskuterat detta en tid, och vill inte möta Microsoft bud. man borde endå få en större inkomst då man äger väll fortfarande endel i square-enix, och företaget har det svårt att gå i vinst för närvarande så MS pengar + större marknad sitter nog bra för alla tre parter.
Postad 15 July 2008 - 01:45
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Spelet kommer att släppas i japan på PS3 först, sen i EU och NA på PS3 och 360. E3 2008: Square Enix Talks Final Fantasy XIII for Xbox 360
Producer Yoshinori Kitase discusses what the game's newly announced 360 version means for the company and the series. By Jeremy Parish, 07/14/2008
Yes, Final Fantasy XIII is coming to the Xbox 360. In fact, not only is it coming, but the 360 version is slated for simultaneous American and European launch alongside the PlayStation 3 release. Sony fans no doubt feel betrayed; Microsoft groupies have something to mitigate the bitter banality of the company's E3 press conference. Discussion threads will burn bitterly into the night on forums across the Internet. E3 is smaller this year, but it still offers great conversation pieces.
But is this new twist in the long-running FFXIII saga really surprising? The writing was on the wall at this year's Game Developers Conference when Square Enix announced its multiplatform Crystal Tools development environment. Designed to facilitate the simultaneous creation of games for PlayStation 3 and Xbox 360 (and Wii, to a lesser extent), Crystal Tools mostly served to paint a clearer picture of the schizophrenic divide between the company's two very different halves. Western-focused games like The Lost Remnant come from the Enix portion of the corporation, which means it's being developed by an external studio on Unreal Engine 3. Crystal Tools appears to have been created exclusively for the use of Square's internal teams, for the creation of games with the self-described "Square style," that elusive mix of cutting-edge technology and beautiful-yet-angst-ridden characters struggling to simultaneously save the world and emote. At the moment, Square's known, internal current-gen projects boil down to FFXIII, its spin-off, and a mysterious massively multiplayer online role-playing game. Coupled with the rising costs of game development and the fact that nothing substantial has been revealed of FFXIII since its debut at E3 2006 more than two years ago, the subtext of Crystal Tools should've been obvious: FFXIII was destined to go multiplatform, if only to cut the company's losses.
Immediately after Microsoft revealed the news of the game's new platform destination, Square Enix's Shinji Hashimoto and Yoshinori Kitase (a corporate executive and FFXIII's producer, respectively) met with the press for a question-and-answer session regarding the game. The actual substance of the press conference was expectedly lacking; Square Enix's intentions for E3 clearly began and ended with announcing the game's move to Xbox 360. New details on things like "gameplay" and "characters" won't appear until the company's big Final Fantasy event next month in Tokyo. Still, the subtext was every bit as enlightening as the details we were given.
Perhaps most notably, FFXIII's move to 360 is exclusively a development for the West. "The Japanese plans for 360 haven't changed," said Hashimoto. "We considered the situation, and we would like to provide the game to as many fans as possible given the spread of the hardware." As the Xbox 360 is extremely popular in the West and practically a nonentity in Japan, the split decision makes sense. Furthermore, the migration to 360 is clearly a recent decision. According to Hashimoto, development has yet to begin in earnest for Microsoft's console. "We're ready to start developing FFXIII for 360," he said. "First, we will complete the game for PS3 in Japan, then begin localization for America and Europe while developing the 360 version simultaneously. The PS3 and 360 versions will be released at the same time outside of Japan ? although, due to language and other conditions, the game may not be released simultaneously across territories."
In short, the series' core market -- Japanese RPG fans, who have a long history of loyalty to Sony platforms -- will be catered to first and foremost. Hashimoto promises the company will do its best to bring the localized versions of the game to market more quickly than previous FF games, which have often taken nine or 10 months to hit the U.S. -- and even longer in Europe. Good intentions notwithstanding, this essentially makes cross-platform development in Crystal Tools a function of localization. It will be interesting to see if Square takes this approach with future releases or if it's simply a side effect of the fairly recent decision to take FFXIII to 360. And Square has yet to determine its plan for other Asian markets, where the console industry lacks the clear-cut distinctions that characterize Japan and the West.
One gets the impression that FFXIII's multiplatform plans are an experiment -- the less charitable might even suspect the company is groping in the dark. Hashimoto freely admitted that he doesn't know how this shared-platform approach will work out. "We want to ask your opinion," he said. "We've just made the announcement [of the 360 version], and now we'll begin to research the market. Further decisions will be made after some research."
The company's in the dark even on technical considerations. "The content will be the same on both platforms," said Kitase. "However, we have yet to determine how many discs will be required for the 360 version. We'll have to consider the differences between formats. Currently the game is being built on PC, where it's actually functional. We're still focusing on making it work on PS3, so it's difficult to know how long the process of taking it to 360 will take."
But don't despair, Final Fantasy fans; the conference wasn't all cautious no-comments and bad news. The move to Crystal Tools seems to be serving a dual purpose; not only will FFXIII be appearing on 360, but the development process has reportedly sped up. "Now that we're developing on a PC base, the pace is going a bit faster," Kitase said. "We haven't introduced new footage of the game, but we should be able to show something new in the near future."
For the time being, though, FFXIII remains nothing more than a very pretty prerendered trailer. With luck, or at least a little more openness on Square's part, we'll have more concrete details to report soon.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 July 2008 - 01:45.
Postad 15 July 2008 - 06:52
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
spinoff spelet skulle ju visst fortfarande va ps3 exklusivt. å den stora uppståndelsen är överdriven spelet kommer ju fortfarande på PS3... Square-enix och Sony har diskuterat detta en tid, och vill inte möta Microsoft bud. man borde endå få en större inkomst då man äger väll fortfarande endel i square-enix, och företaget har det svårt att gå i vinst för närvarande så MS pengar + större marknad sitter nog bra för alla tre parter.
Skippa skitsnacket. Microsoft har säkerligen inte lagt in pengar och det finns inga nyheter om det. Sanningen är mer att Sony istället inte tyckte det var värt pengarna att ersätta SquareEnix att bara hålla sig till 1 konsol. FF XIII lär kosta en del att utveckla och att då välja att inte sälja den till ytterliggare en konsol som har 20 miljoner+ kunder. Så nej MS gav nog inga pengar utan det e Sony som inte ville ersätta SE.
Postad 15 July 2008 - 06:56
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Sorry, nu var det inte nån attack på 360 och sandlådesnack om exklusivitet Utan rena förslag, för en vilsen ägare av en dammig PS3  Därav BR-förslaget - varför så tyst om detta? 
Bara du sa att de hade party liren. Sa bara att de finns på 360 också. Radiozo har väl nästan alltid valt 360 först om samma finns på båda så även partyliren lär han skaffa till 360. BR-förslaget var en annan historia. Tro mig, alla använder inte sin PS3a till film. Hur sjukt det än låter så köper en del den för att spela film  Har man dessutom aldrig haft vana att köpa DVD-filmer utan kört den svarta vägen så lär man knappast börja med BR filmer heller.
Postad 15 July 2008 - 07:28
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Förstår inte varför man köper en konsol för titlar som ligger år bort. Då är det väl bättre att köpa konsolen när det önskade spelet väl dyker upp? Då har man en, förmodligen, billigare, nyare, snyggare och fräschare konsol att spela med också.
Simpelt. Dom skulle ta bort bakåtkompabilitet.
Postad 15 July 2008 - 07:44
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Mmm... Men det där med film var faktiskt rätt smart, jag hör mer och mer på forum folk som köpt den enbart till film som sen har köpt något spel och blivit lite bitna men visst, det är en spelkonsoll främst och bör därför lyckas där. SONY gapade över mycket denna generation men verkar inte kunna gå grepp överallt, ser mycket löfte för PS3 även nu och den kommer ge X360 en riktig kamp men det kräver ju givetvis att dom får fart på grejerna, inga mer trailers på spel som kommer ut om 100 år, inga mer förseningar, inga mer brutna löften! Släpp spelen ni sagt ni skall släppa, inga mer dongles utan använd blå tand och sluta fega, kanske måste man avbryta mer projekt för att få igenom de viktiga projekten... Angående partyspel så är fortfarande PS3 kungen, scene it gick ju sådär och lips vet vi inte mycket om ännu MEN förhoppningsvis kan dom ge singstar teamet en spark i ändan så att dom fortsätter utveckla spelserien såsom de gjorde när de släppte singstar från början...
SONY måste ju ha något stort att komma med ikväll, dom måste ju vetat om FFXIII grejen innan...
Postad 15 July 2008 - 07:59
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Warhawk
Whipeout
Uncharted
Ratchet and Clank
God of War
Motorstorm
Resistance
The Agency
Team Ico project
Metal gear solid 4(tror dock det kan gå multi till nästa år)
Gran Turismo
InFamous
FFXIII Versus
Killzone 2
Eye Of Judgement(ok jävligt udda men sånt är väl kul)
Heavenly Sword(lär inte bli något mer i serien ser det ut som men spelet är trevligt.)
Afrika
Heavy Rain
Little Big Planet
Nä Sony har ju som vi ser inga titlar.
Förstår inte de som säger "nu har jag ingen anledning att ha en Ps3a". Hur resonerar ni?
Postad 15 July 2008 - 08:01
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Warhawk Whipeout Uncharted Ratchet and Clank God of War Motorstorm Resistance The Agency Team Ico project Metal gear solid 4(tror dock det kan gå multi till nästa år) Gran Turismo InFamous FFXIII Versus Killzone 2 Eye Of Judgement(ok jävligt udda men sånt är väl kul) Heavenly Sword(lär inte bli något mer i serien ser det ut som men spelet är trevligt.) Afrika Heavy Rain Little Big Planet
Nä Sony har ju som vi ser inga titlar.
Förstår inte de som säger "nu har jag ingen anledning att ha en Ps3a". Hur resonerar ni? 
dom anser inte att det är högintressanta titlar? förutom mgs4 kanske då. inget av dom andra spelen ses väl precis som systemsäljare?
Postad 15 July 2008 - 08:06
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Gran Turismo och God of War får väl ändå ses som systemsäljare?
Postad 15 July 2008 - 08:16
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
mjo det är dom kanske, skummade bara igenom och såg mgs4 
fast, gran turismo? är det verkligen en systemsäljare? =/
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|