Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Beijing Olympics 2008 på PS3

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beijing 2008 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 6.142856 (6) Inga priser

Postad 15 July 2008 - 13:35

ladefense
  • ladefense
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Halloj!

Har låst i 360-tråden om detta spel fram tills nu, men jag har en fundering som jag tror eventuellt är PS3-specifik så varöfr inte ta den här i en egen tråd:

Jo, ang spelarnamnen när man sitter och lirar ett gäng på fyra pers i soffan (utan att vara uppklopplade online eller dyl). Då heter spelare 1 tex Nisse, och då blir de andra tre Nisse 2, Nisse 3 och Nisse 4 av default.

Detta känns jävligt tradigt, man vill ju kämpa om att föra sitt egen namn till toppen av listan, inte vara Nisse 3....

Har ngn haft liknande "bekymmer" och kanske tom en lösning på det i så fall?

MVh,

ladefense

Postad 15 July 2008 - 15:26

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Fick samma i helgen när vi va 4 st som spelade, letade som f-n efter att kunna ändra namnen men hitta inget.
Vi drog igenom alla 37 grenar och det tog oss ca 5 timmar. Jävligt kul va det. Men man får la köpa nya handkontroller efter ett tag ;)
Men dom kunde tagit bort Pingis och Judo.

Postad 16 July 2008 - 10:48

ladefense
  • ladefense
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
OK, så det finns alltså inget sätta att ändra namnen...? Det känns ju jävligt ogenomtänkt.....trodde bara det var vi som inte kunde hitta rätt!

En annan sak som kan förbättras är att man borde slumpa ut startordningen så att det inte alltid är samma person som börjar....

Vi körde också ett race men alla 38 grenar.....handkontrollerna tar styrk men vette fan om inte fingrarna tar mer stryk...en del fick blåsor...hahaha!

Postad 12 August 2008 - 10:39

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Ni som lirat ett tag nu, hur står sig Beijing OS mot t.ex. gamla hederliga Track&Field 2? känns det för enkelt eller kan man ständigt förbättra sina rekord?

Har hört många recensioner om att spelet är tråkigt och ensidigt p.g.a. att det är bara tajmning av knappar och frenetiskt tryckande hela tiden, men det var ju T&F2 också i så fall, det är ju detta som os-spel handlar om att trycka frenetiskt på knappar och tajma i vissa grenar :P

Kuriosa: Kommer ihåg att jag körde sönder 2 stycken kontroller till min NES när jag lirade T&F2, har någonstans hemma en bok som jag skrev upp alla rekord i. Kommer även ihåg att jag spelade Olympic Games mycket som kom någon gång under 90-talets början.

Det där med att man inte kan ha vilka namn som helst på spelarna känns ju verkligen kasst :) hoppas dom kommer med en fix asap till detta!!

Postad 12 August 2008 - 11:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ja köpte spelet men lämnade tillbaka de efter ett par timmar.. tyckte det var alldeles för svårt,, kom aldrig överens med knapparna och timingen

enda som jag lyckades med var gymnastik när det stod vilken knapp man skulle trycka på hela tiden,, typ cirkel,kryss,fyrkant varje gång personen trampade i golvet,, men dock väldigt tråkgt

Postad 12 August 2008 - 13:55

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Detta är inget spel som man drar fram och sitter och spelar själv hemma. För att det skall vara roligt så måste man sitta ett par polare så att man kan sitta och tracka varandra.

Postad 12 August 2008 - 14:04

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Detta är inget spel som man drar fram och sitter och spelar själv hemma. För att det skall vara roligt så måste man sitta ett par polare så att man kan sitta och tracka varandra.

Precis, det är ju det som är coolt, troligen kommer man slå dom "inbyggda" rekorden ganska fort antar jag och man kommer tävla mot kompisar.

Hur är rekorden online? är dom helt omöjliga att slå?

Postad 12 August 2008 - 14:14

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Tyvär finns det en gräns hur lång, högt m.m som du kan komma. Efter ett par omgångar så når man dessa resultat på vissa av dom lätta grenarna.
Men dom gånger vi har suttit och lirat detta har det vart hur ###### kul som helst. Gärna med ett par öl till

Postad 12 August 2008 - 20:48

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Jag har aldrig och kommer aldrig att köpa något sånt här OS eller Vm-spel. De är alltid kassa. De är som de senaste American Pie filmerna, de ska kräma ur så mycket perngar som möjligt ur ett starkt varumärke.

Postad 22 August 2008 - 20:44

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Har kör lite grann det nu. Tycker i motsats till vad andra personer och recensioner säger att det är ganska kul, jag har dock inte testat alla grenar än samt att lira med kompisar än, vilket sägs vara spelets höjdpunkt.

Kan säga att jag har fått skavsår på en av mina fingrar efter jag har snurrat den analoga spaken, hehe.

Pingisen kunde dom verkligen ha skippat, jag fattar inte hur man tar emot en serve, misslyckas i 90% av fallen att tajma när jag skall ta emot bollen, tycker grenen mest bara tar tid, nåja.

Sen tycker jag vissa grenar som har med spring att göra är lite dåligt planerade när det gäller knappval, ex. skall man ofta trycka frenetiskt på X och O för att sedan hålla ner L2 helt plötsligt man har ju bara 2 händer :P och ofta när man har kontrollen på golvet råkar man trycka in L1 eller L2 för att man trycker till kontrollen mot golvet.

Överlag skulle jag säga att spelet är ok och lite till kanske, om man gillar sportspel, läs OS spel, blir man i alla fall inte besviken tycker jag.

Postad 22 August 2008 - 21:05

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Såg att ett gammalt Track&Field släppts på PSN Store, lär ju vara ett bra alternativ till detta. :P

Postad 22 August 2008 - 23:00

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Såg att ett gammalt Track&Field släppts på PSN Store, lär ju vara ett bra alternativ till detta. :P

Har en blåsa på pekfingret på grund av det ###### spelet

Postad 24 August 2008 - 15:12

Henry75
  • Henry75
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hur fan lirar man 4 pers? Måste man ha 4 kontroller eller? Jag blir galen!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.