Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inte mer än stereo från PS3an

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 July 2008 - 14:34

DeLaSharX
  • DeLaSharX
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har anlutit min PS3a till TVn via HDMI, inga konstigheter. Sen vill jag plocka 5.1 ljud från TVn via COAX till min receiver. Detta för att bara ha en kabel ansluten till SP3an och slippa ändra i mjukvaran vart mitt 5.1 ljud skall skickas, HDMI eller OPTISKT. För vad jag har läst så går det inte att skicka till båda samtidigt utan att starta upp prylarna i en viss ordning. Men när jag får signalen tilbaka från TVn till reveivern är det bara stereo, hur jag än gör. Någonstans på vägen tappar jag 5.1 och får bara stereo istället. Är det PS3an som inte skickar 5.1, e det TVn som tar emot 5.1 med bara skickar vidare 2.0. Någon annan som stött på detta?

Postad 17 July 2008 - 14:36

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Jag har anlutit min PS3a till TVn via HDMI, inga konstigheter. Sen vill jag plocka 5.1 ljud från TVn via COAX till min receiver. Detta för att bara ha en kabel ansluten till SP3an och slippa ändra i mjukvaran vart mitt 5.1 ljud skall skickas, HDMI eller OPTISKT. För vad jag har läst så går det inte att skicka till båda samtidigt utan att starta upp prylarna i en viss ordning. Men när jag får signalen tilbaka från TVn till reveivern är det bara stereo, hur jag än gör. Någonstans på vägen tappar jag 5.1 och får bara stereo istället. Är det PS3an som inte skickar 5.1, e det TVn som tar emot 5.1 med bara skickar vidare 2.0. Någon annan som stött på detta?

Skulle tippa på att det är TV'n som är boven.
Jag körde med HDMI till TV'n och optisk till receivern förut.
Inga konstigheter.
Testa vettja!

Postad 17 July 2008 - 17:03

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Har du kollat så att inställingarna säger 5.1 och inte stereo?

Jag kör HDMI till tv:en och coaxialt till recivern, inga problem med 5.1 ljud.

Postad 17 July 2008 - 17:42

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Har du valt PCM genom hdmi eller Bitstream? om du valt PCM så tror jag nog det blir så, kör på bitstream istället, använd PCM om du skaffar en förstärkare som klarar av ljud genom HDMI.

Postad 17 July 2008 - 18:38

DeLaSharX
  • DeLaSharX
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Misstänker HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) Nått skydd för att man inte ska kunna rippa HD-material direkt från skivorna. Detta är något skit som skickas med när man kör över en HDMI kabel för att förhindra så att man inte sparar ner materialet på annat media. En av "finesserna" är att om an byter från HDMI till någon annan kabel så får man bara med sig stereo.

Är det någon annan som kan berätta för mig om detta låter som en rimlig förklaring, eller är jag fel på det.

Anledningen till att jag börjat klödda (skånska) med detta från början är att jag har problem med lip-sync. Jag kör bild via HDMI till min Philips 37PFL9603D och ljud via OPTISKT till min Harman/Kardon AVR 430. Min tanke vara att plocka allt ljud direkt från TVn för att slippa detta.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.