Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Felmonterging. Skjut mig!

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 July 2008 - 07:20

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Pga dammprobem när jag hade min tw700 i takstativ skruvade jag igår upp en hylla. Tog mitten på centerhålet för stativet för det var ju på några millimieter mitt mot duken osv. Upp med den men klockan blir för mycket så jag hinner inte testa. Vad är det jag inte tänkte på för att jag var trött o hade bråttom???

Rätt svar: Jag har inte tagit hänsyn till att jag nu vänt projektron rätt så linsjäveln kommer väl ca 15 cm off!!! S*******TAN vad klantig jag är. BuHUUHUhuu!!. För ovanlighetens skulle så tog jag mollyplugg också vet inte hur lätt det är att ta ut en sån utan att fucka upp väggen helt?

Jaja tur att den har lensshhift men det kommer störa mig läänge att veta att den inte står "optimalt". Hade jag inte varit tvungen att jobba o frugan gravid så hade jag krängt en fetgrogg o börjat flytta om den. Nu ska jag försöka lugna mig så jag kan få nåt gjor på jobbet idag.

Ja så nu har jag fått gnälla av mig på ett ställe där folk har förståelse för min "Hulken" ilska över att vara så klantig.

Får väl testa ikväll och det ska väl bli ok men jag kommer ju inte få ner bilden så långt som jag hade den tidigare även om hyllan kom ner en bit till jämfört med stativet. jaja suck dags o jobba.

Postad 22 July 2008 - 07:39

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
pew pew lazorz och du är död.

Nädå, men surt det där att verkligen koncentrera sig på att göra rätt, men ändå blir det fel :D
Jag har länge planerat och grubblat för att äntligen få upp min TV och alla surroundhögtalare på väggen och jag lyckas säkert sätta upp allt i fel rum eller nåt :)

Men som du säger så en fet grogg, släpp lös ilskan på nått (bilen, båten, hunden, grannen) och återgå när gamma/beta-strålnigen har lämnat din kropp :)

Postad 22 July 2008 - 08:47

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
bilen, båten och grannen är OK, men ge f.a.n i hunden!!!! :D

Postad 22 July 2008 - 08:57

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Flytta på den, slå en mejsel i expandern så huvudet lossar, spackla över hålen, slipa och täck med dendär rullen tapet du inte sparade på från senaste tapetseringen och sätt upp en ny hylla- klart! :D

Postad 22 July 2008 - 09:55

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Dreadlock: Ska jag sätta en mejsel i skruvhålet i expandern eller ta mejseln från sidan. Det är en gipsvägg så det är ju relativt enkelt att fixa till snyggt sen. Måste ändå ta o fixa hålen i taket efter takstativet.

Ja får nog ta o flytta den så jag får frid i sinnet annars kommer jag alltid att störa mig. Eller så är det frågan om jag ska se det som att jag har förberett för min nästa projektor som kommer ha linsen centrerad när jag nu ska köpa en ny om typ ett gäng år framåt.

Postad 22 July 2008 - 10:04

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Vi tog bara en skruvmejsel i hålet på expandern och slog till den lätt med en hammare så den åkte in, sedan spacka lite över, så blir det som nytt igen (nästan)

Postad 22 July 2008 - 23:26

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Senast jag flyttade ägnade jag i princip en hel dag åt projektet att takmontera projektorn optimalt. Efter att ha markerat en liten cirkel för centrumpunkt i taket åkte jag och köpte ett nytt betongborr. Sen kom jag hem och mätte ut tre fina hål utifrån krysset i taket. När fästet väl var på plats och projektorn upphängd fick jag syn på en cirkel i taket cirka 20 cm snett framför projektorn... Så om det är någon tröst finns det fler än du som "lyckas" ibland :P

Postad 23 July 2008 - 06:40

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Testade lite igår och jag kan nog lensshifta in den på duken så får se om jag orkar flytta den. Dottern som tjatat om att få se film på "proschektorn" var iaf grymt nöjd att pappa äntligen satt upp den.

Postad 23 July 2008 - 10:35

nrd
  • nrd
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har gjort något liknande själv när jag satte upp min Z3, lagom irriterande, haha. :P

Postad 23 July 2008 - 15:09

Unregistered01d60d6f
  • Unregistered01d60d6f
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jorå, såatte..
Min takmontering blev helt perfekt, däremot blev duken plötsligt på tok för liten för bilden.

Postad 23 July 2008 - 21:28

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Skönt att höra att man inte är ensam med att ha klantat till det :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.