Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

villken Onkyo skall man välja?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 July 2008 - 21:58

Some__One
  • Some__One
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
tjenare nu ska ja köpa mig en onkyo frågan är bara villken ja ska ha av alla som finns. dom skall driva ett kef 3005se system, nu undrar ja villken ni skulle rekomendera av onkyos utbut, är rättså inne på 875 men frågan är jue om den är tillrekligt mycket bättre för att motivera priset,

sen villka är dom stora skilnaderna mellan alla modellarna, ja vet att 875an sitter på sitt lilla chip och att den är ett helvette mycke tyngre än dom andra :(

Postad 31 July 2008 - 22:51

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Rent kraftmässigt klarar du ju dig fint med någon av Onkyos minsta modeller, sateliterna kommer ju inte att spela någon bas alls vilket gör att stärkaren behöver jobba väldigt lite.
Du får snarare fundera på vilka ingångar och funktioner som du kräver och sedan köra på det.

Postad 01 August 2008 - 22:20

Some__One
  • Some__One
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
okey, men villka funktioner är det som skilljer dom åt förutom watten? jag har tyvär lite dålig koll på detta, dom ända ingångarna ja behöver är 4hdmi och sen behöver ja en coaxial in, och sen så att ja kan köra min aktiva bas.
en bra rumskalibrering bör den också ha men dom har kanske samma alihoppa? och hur bra är det chippet som 875 har om man gämför med dom andra och skilljer det någon i ljud/bild kvalite? har en 47PFL9703H hemma så vill jue att den ska kunna leva fullt ut :lol:

Postad 02 August 2008 - 00:46

jonas_tby
  • jonas_tby
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Tjena,

Om du behöver 4 HDMI in så är det 606:an, 875:an och 905:an som gäller.
606:an är ju klart billigast, dock så har ju de 2 större betydligt bättre chip för uppskalning av bilden.
Jag köpte själv 875:an för nån månad sen och är supernöjd med den! Denna pjäs väger drygt 23 kilo och driver helt klart det mesta. I mitt fall var det inte motiverat att lägga till ytterliggare några tusen kr för något högre effekt, 2 HDMI ut och nätverksanslutning. Jag kan inget annat än att rekommendera 875:an...

Mvh
Jonas

Postad 02 August 2008 - 17:17

Some__One
  • Some__One
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
okey humm kanske lutar åt 875an då da :( ja kommer mest att spela eller kolla på Blu-ray via min ps3a och den skalar jue också upp, hur blir det då om både ps3an skalar upp och onkyon ? ( hännder jue att man kollar på DVD ibland med) är det någon skillnad i ljud karaktär om det är någon som vet det?

Postad 03 August 2008 - 09:13

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1022 inlägg
  • 0
Tänk på att PS3 inte skalar upp blu ray, formtet är ju redan 1080p på skivan. Däremot vet jag att PS3 bör ställas att skala vanlig DVD till 1080p, då den ger bäst bild då. Så i de specifika fallen behöver du inte använda onkyos bildegenskaper. Däremot vid vanligt TV-tittande, det är där du får avgöra hyr mycket det är värt att lägga på receivern för att få bra bildegenskaper.

Postad 03 August 2008 - 09:46

Sunstrider
  • Sunstrider
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Med 875:an vill man nog låta dess grymma HQV Reon-VX chip göra all eventuell uppskalning...

Postad 06 August 2008 - 21:48

Some__One
  • Some__One
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
okey så om man ska skala upp något så ska man stänga av uppskalningen på ps3an och sen låda onkyon skala upp allt? ja har en inbyggd HD box i min TV så ja kan inte köra singnalen genom onkyon :/ så då kan den bara förbättre bilden på vanliga DVD skivor? är 875an bättre på att leverera klarare ljud än dom andra eller är det samma där? ( vet att dom mindre inte klarar av att driva så stora saker men nu menar ja bara klarheten)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.