Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Euroscreen=skit?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 August 2008 - 16:47

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Jag har läst en hel del negativt om Euroscreen på de två vanligaste elektronikforumen vi har här i Sverige.

Dock blev jag tipsad om deras förträfflighet och deras Euroscreen Frame Vision Light Veltex så jag slog till, även om strax över 7000:- var lite i överkant för en osedd duk. Jag litade helt enkelt på tipset jag fick.

När jag väntat i två veckor dök det upp en lapp från Schenker. De ville bara leverera på morgonen (seriöst, hur många som sysslar med dyrare hemelektronik har råd att vara hemma på morgonen? Byt fraktbolag!!) så jag fick styra om leveransen till jobbet.

Nu på kvällen slet jag upp förpackningen och såg att de glömt att jag hade beställt Veltex. Yes. Ytterligare två veckors väntan tänkte jag.

Ringde stället jag köpt duken på som propsade på att det var värt de extra slantarna att fixa Veltexram, fick också reda på att man ibland får Veltexen löst som man får klistra på själv. Kändes riktigt seriöst faktist.. hoppas man får lim, sax och ett sött litet förkläde med också. :/
Hur som helst skulle försäljaren (som var supertrevlig!) ringa fabriken och se om de kunde göra rätt för sig och skicka över lite tyg vid sidan av. Det skulle ta ett par minuter.

Nu, 70 minuter senare har jag inte hört något och det må väl vara hänt.

Kollade iaf på produkten jag köpt och insåg att det är plasthörn!! Dessutom passar de inte i profilerna de skickat.
Dessutom var det kvar "skägg" från kapningen av profilerna..

Katastrof!

Här är en dålig bild på eländet (OBS!! Oförminskad, modemdödare)
http://i177.photobuc...77/P1010637.jpg

Jag har nu mailat säljföretaget om att jag är grymt besviken att en duk som kostar 2600:- mindre än projjen i den lilla storleken (77") dessutom har så superkass kvalité. Sedan att de glömmer Veltex och att man eventuellt ska få klippa och klistra på den själv.. gosh.

Någon som har fått ordning på leksak.. förlåt, plasthörnen och får dem att passa och dessutom sitta ihop?

Någon som fått klistra egen Veltex?

Jag kanske överreagerar?

Redigerat av Unregistered1156, 18 August 2008 - 16:48.

Postad 18 August 2008 - 20:08

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 0
Jag har en Euroscreen Frame Vision Light Veltex 86" och jag slapp klistra Veltex själv.

Var också lite besviken på hörnens passform, det glipar dock bara ca 1 mm som mest för mig och det är inget som syns på lite avstånd.

Hade dessutom oturen att få fel duk skickad och de hade glömt att lägga med väggfästena, men det fixade sig efter ett mail till butiken men tyvärr blev det ca 2 veckors väntan.

Men jag är nöjd med duken, har iof. inte så mycket att jämföra med, men duken blir slät och fin tack vare uppspänningsanordningen och den elastiska duken.

Bifogad fil(er)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.