Mitt huvudsakliga anv. område är att streama ljud och bild via LAN alt spela upp direkt från HDDn el inbyggd DVD. Jag kommer INTE spela på den eller använda den som arbetsdator utan end. bruka den som mediacenter.
Prio ett är att få riktigt bra ljud ut ur den då min tanke är att den ska mata min Primare förstärkare digitalt med FLAC filer el liknande lossless format. Som jag fattat det behöver jag då ljudkort som stödjer Kernel streaming och stöd för 44,1KHz?
Bild är användingsområde två men där är jag inte lika petig med kvaliteten. Hdmi ut och full HD bild är fullt tillräckligt. Kör på en HD Ready 42 Plasma idag LGPC1R. Har inga planer på att spela in typ TV program på den el liknande.
Övriga tankar jag har.... (rätt el fel)
- Det bör vara ett Micro ATX chassi av estetiska skäl, har tittat på Antec Remote Fusion?
- En Raptor disc att köra operativ på plus en 1TB disk att lagra på är planen?
- Windows som operativ är ett krav, fixar inte Linux mm
Budget kanske ligger på max 10.000 inkl allt ? Vad rekommenderar ni då att jag köper för prylar med tanke på vad jag prioriterar? Tar emot alla tips o råd på en komplett spec även vilke program man bör ha i den!!!! Man blir ju snabbt yr i bollen när man läser olika trådar här och där pga att alla har olika användningsområde
Redigerat av nick99, 27 October 2008 - 19:12.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?