Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 vs HTPC vs Popcorn & Tvix

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 November 2008 - 00:50

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Vilken är båst som mediacenter. PS# har fördelan att allt redan sitter ihop och att det är en spelkonsol. HTPC kan configurerar nästan som man vill väldigt flexibel, går även att få BD i den. Tvix dyr igen BD
Vad tycker ni ?

/Joakim

EDIT: Fixade till rubriken lite...

Redigerat av nima01, 27 November 2008 - 09:58.

Postad 22 November 2008 - 10:01

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Jag har htpc, ps3 och popcorn.

Jag tycker htpc är klart smidigast, mer flexibelt och kan spela upp allt.
Ps3:an är en hel del pill om man vill kunna spela upp allt material och då måste man ha en dator som transcodar det hela.
Popcorn är smidig, dock fortf. väldigt buggig och i mitt tyckte alldeles för slö i menyer. Den spelar dock upp det mesta man matar den med.

Beror ju lite på hur mycket man vill lägga ut med. Med en htpc så har man ju dessutom fördelen att man stoppa in ett tv-kort och få timeshifting / inspelningsmöjligheter.

Postad 27 November 2008 - 10:36

bolor
  • bolor
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Jag har htpc, ps3 och popcorn.

Jag tycker htpc är klart smidigast, mer flexibelt och kan spela upp allt.
Ps3:an är en hel del pill om man vill kunna spela upp allt material och då måste man ha en dator som transcodar det hela.
Popcorn är smidig, dock fortf. väldigt buggig och i mitt tyckte alldeles för slö i menyer. Den spelar dock upp det mesta man matar den med.

Beror ju lite på hur mycket man vill lägga ut med. Med en htpc så har man ju dessutom fördelen att man stoppa in ett tv-kort och få timeshifting / inspelningsmöjligheter.

"Bäst" är ju lite av en definitionsfråga. För mig så finns det inget alternativ än HTPC (trots att jag sitter på både ps3 och xbox 360) då det än så länge är det enda sättet för mig att få in ALLA funktioner jag vill ha i ett och samma program; Musik (både mp3, flac och cd), Film (både DVD, HD-DVD, Bluray, mkv, avi etc), TV (med tv-server så jag kan se film i vilken dator som helst i hemmet), Foto-visning, integrerad TV-programplugin. Det man ska ha i åtanke är ju dock att för att få den "bra" krävs ju en del i form av pillande och konfigurerande och inte minst kostar en schysst htpc med bluray och hd-dvdspelare en aning mer än ex ps3.

Är det priset man är ute efter så skulle jag nog välja en popcorn för mediaspelar-funktionen, annars ps3 för bluray. För helheten så finns inga genvägar (pun intended) till den perfekta upplevelsen :)

Postad 27 November 2008 - 15:42

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

"Bäst" är ju lite av en definitionsfråga. För mig så finns det inget alternativ än HTPC (trots att jag sitter på både ps3 och xbox 360) då det än så länge är det enda sättet för mig att få in ALLA funktioner jag vill ha i ett och samma program; Musik (både mp3, flac och cd), Film (både DVD, HD-DVD, Bluray, mkv, avi etc), TV (med tv-server så jag kan se film i vilken dator som helst i hemmet), Foto-visning, integrerad TV-programplugin. Det man ska ha i åtanke är ju dock att för att få den "bra" krävs ju en del i form av pillande och konfigurerande och inte minst kostar en schysst htpc med bluray och hd-dvdspelare en aning mer än ex ps3.

Är det priset man är ute efter så skulle jag nog välja en popcorn för mediaspelar-funktionen, annars ps3 för bluray. För helheten så finns inga genvägar (pun intended) till den perfekta upplevelsen :)

Vad har du för program. Samt kan du rekomendera ett tv-kort som funkar?

/Joakim

Postad 27 November 2008 - 15:56

bolor
  • bolor
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Kör nästan uteslutande Mediaportal för dagligt bruk för allt utom bluray och hd-dvd.

TV-kort är ett floppydtv (har comhem och det funkar ypperligt. Dock funkar inte hd-kanalerna där pga pairing med korten). http://www.digital-e...index.php?start

Bluray kikar jag mest på i ps3an i dagsläget i väntan på en ordenlig ljudlösning för htpc för de nya ljudformaten, annars använder jag powerdvd för detta. HD-DVD körs genom win-dvd.

Postad 29 November 2008 - 14:08

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
BluRay! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.