Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bäst/Sämst 2008

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 December 2008 - 18:07

cwp
  • cwp
  • Forumräv

• 716 inlägg
  • 0
Berätta om dina spelupplevelser under året!

Vilket/vilka spel var bäst 2008? Vilket/vilka spel var sämst? Vilket/vilka spel önskar du att du hade köpt? Motivera gärna.

Personligen tycker jag att de bästa spelen jag har spelat detta året är LittleBIGPlanet (PS3) och Fallout 3 (PS3). Trots hype så hade jag inga speciella förväntningar på något av dom; spelupplevelserna var dock utan tvekan trevliga! Andra spel värda att nämna, är Final Fantasy VII: Crisis Core (PSP) och BUZZ! Quiz TV (PS3). Och Killzone 2-betan (PS3) var inte helt illa, den heller!

Största besvikelsen var definitivt Grand Theft Auto IV (PS3) - ett mer överskattat spel får man leta efter! Jag tycker att spelet är grymt oinspirerat och repetitivt, och förutom "skalan" är där inget i spelupplevelsen som är utöver det vanliga (rent spelmässigt är det ett högst mediokert spel, enligt mig).

Ett spel jag gärna hade köpt, är Resistance 2 (PS3). Min besvikelse över online-betan gjorde dock att jag valde bort spelet, trots att jag hade sett fram emot det länge (köper spelet när det gått ner i pris).

Redigerat av cwp, 29 December 2008 - 10:45.

Postad 23 December 2008 - 18:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
De 5 bästa spelen jag spelat i år är God of War, God of War 2, Guitar Hero 2 + 3 och Dead Space.

Sen har det varit mycket bärbart såsom Final Fantasy 4, Dragon Quest Monsters Joker, Dragon Quest 4, Castlevania: Order of Ecclesia samt Zelda: Phantom Hourglass.

Sämst? Hmm, Viking Battle For Asgard gjorde mig riktigt spyfärdig och Metal Gear Solid 2 och 3 var definitivt inget för mig, som hellre spelar spel än kollar på dem.

SEGA Rally var lite för segt för sitt eget bästa också. Kasst. Precis som Overlord. Eller ska jag säga Micromanagementlord?

Postad 23 December 2008 - 20:00

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag antar att du menar spel som haft sin release 2008?
I så fall ger jag tummen upp för Dead Space, men även Geometry Wars Evolved 2, Ikaruga, Symphonies of the Night, Ace Combat 6, Fallout 3, GTA4, GH-WT och Fable 2 levererar.
Jag är dock väldigt besviken på Mirror's Edge, det var allt utom roligt...

*edit*
La till några stycken.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 24 December 2008 - 13:10.

Postad 23 December 2008 - 20:02

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Bäst: Gears of War 2
Sämst: det spel som gör mig spyfärdig bara nån nämner det.. Wii Fit, som representerar allt som är fel hos Nintendo idag.

Postad 23 December 2008 - 20:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag antar att du menar spel som haft sin release 2008?

"Bästa respektive sämsta spelköp 2008". De spel man köpt under året.

Postad 23 December 2008 - 21:17

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

• 1015 inlägg
  • 0
Bästa: Burnout Paradise. Grymt kul arkadracing med sjukt härlig fartkänsla.
Sämsta: Motorstorm 2 Pacific Rift. Vad hände??

Postad 23 December 2008 - 21:24

cwp
  • cwp
  • Forumräv

• 716 inlägg
  • 0

Stämmer.

För ovanlighetens skull har jag personligen inhandlat en stor andel nysläppta spel det här året - annars brukar jag spendera mest tid med äldre spel, som jag aldrig hade/spelade då de var "aktuella" (Amiga-, SNES- och PSX-spel, etc.). Överlag har det varit ett bra spelår, tycker jag! Angående Dead Space: Det är ett spel jag är sugen på att spela.

Postad 23 December 2008 - 21:46

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

I så fall lägger jag till Ace combat 6 till listan av spel som levererar. :)

Postad 23 December 2008 - 21:49

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0

Om det endast är spel man köpt som räknas så är mitt sämsta Marathon 2 på XBLA.. Trodde det skulle vara bra eftersom Bungie låg bakom men det var riktigt kasst.

Postad 23 December 2008 - 21:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Om det endast är spel man köpt som räknas så är mitt sämsta Marathon 2 på XBLA.. Trodde det skulle vara bra eftersom Bungie låg bakom men det var riktigt kasst.

Det var nog grymt 1996...

Provade demot av DOOM och det räcker med demot. Fick tillräckligt med nostalgi av att spela det. Behöver inte köpa det, så bra är det inte (längre).

Postad 23 December 2008 - 22:59

Unregistered97a8a24e
  • Unregistered97a8a24e
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Det absolut bästa spelköpet jag har gjort i år är definitivt köpet av Apelsinlådan. Grymt bra spel som följer med! Half-Life 2, ep1, ep2, TeamFortress 2 och Portal. Kan någon speltillverkare toppa detta paket? Tror inte det...

Redigerat av Unregistered97a8a24e, 23 December 2008 - 23:01.

Postad 23 December 2008 - 23:19

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Bästa köp: Grand Theft Auto IV, Mass Effect, Saints Row 2, Call of Duty: World at War, Rainbow Six: Vegas 2

Sämsta köp: Dead Space, Gears of War 2, Top Spin 3

Ska jag välja en absolut vinnare så blir det nog GTAIV.

Allt till 360.

Postad 23 December 2008 - 23:21

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0

Det var nog grymt 1996...

Provade demot av DOOM och det räcker med demot. Fick tillräckligt med nostalgi av att spela det. Behöver inte köpa det, så bra är det inte (längre).

Jo Doom är asgrymt (köpte det på XBLA) =) Det gillar jag starkt. Men Marathon var inte alls kul :/ Konstigt att det fick så bra omdöme.

Redigerat av Se_BBB_e, 23 December 2008 - 23:21.

Postad 23 December 2008 - 23:29

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Nhl 09 bäst utan tvekan,GTA 4 spy sämst utan tvekan.

Postad 23 December 2008 - 23:35

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Årets bästa: Dead Space
Årets sämsta: Alone in the dark

Postad 23 December 2008 - 23:42

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0
bäst MGS4 och Dreamfall
skönt att få min fix av överflödig story.
har varit dåligt med det denna generation.

sämst Lost odyssey uppenbarligen har jag inget problem med meningslöst dravel (se MGS4)
men det ###### spelet tog fan priset.
spelar ingen roll hur mkt du försöker jag tänker inte gråta åt dina patetiska försök att spela hjärt strängen.

störtbesvikelse....GTA IV
riktigt bra spel men ett steg tillbaka för serien i allt utom teknik.
är på alla vis the next gen GTA III så om vi har tur dröjer det bara två uppföljare
innan vi får ett gta som matchar Sanandres i möjligheter.

Postad 23 December 2008 - 23:47

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Bästa, hmmm nästan bara spelat CoD4 det här året med :)
Roligast har jag iaf haft med Saint's Row 2 så det får väl bli bäst (har en hög som jag inte spelat klart som t.ex Dead Space, Tomb Raider m.m).

Sämst, Golden Axe - Beat Rider, vet fan inte varför jag köpte det. Tur att det var beggat iaf. 2:a på listan hamnar nog "Mirrors edge" som hittils bara framkallat mina kräkreflexer.

Postad 23 December 2008 - 23:52

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Bäst: Dead Space och Condemned 1 + 2.

Sämst: Fable 2. Tilltalade inte mig speciellt mycket, var för mycket "the Sims" känsla över det hela.

Postad 24 December 2008 - 01:12

Baruba
  • Baruba
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Bästa köp: Grand Theft Auto IV, Mass Effect, Saints Row 2, Call of Duty: World at War, Rainbow Six: Vegas 2

Sämsta köp: Dead Space, Gears of War 2, Top Spin 3

Ska jag välja en absolut vinnare så blir det nog GTAIV.

Allt till 360.

Nu kanske det blir helt offtopic, men jag måste bara fråga varför du tyckte att Dead Space och Gears of War 2 var dom sämsta köpen?

För att återgå till topic så kan jag säga att jag tycker att just dom 2 ligger väldigt högt upp på min lista av årets bästa spelköp.
Övriga bra spelköp jag gjort är MGS4, GRID, NHL09...

Kan inte säga att jag köpt nåt spel som jag anser som årets sämsta spelköp då jag inte har blivit missnöjd med nåt av spelen jag köpt...

Postad 24 December 2008 - 01:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Bäst: Wipeout HD
Sämst: Silent Hill 5

Postad 24 December 2008 - 01:22

Unregistered44719
  • Unregistered44719
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Kan folk förklara varför de inte har gillat Mirrors Edge?

Jag har visserligen inte kört hela spelet men det som jag har kört så har jag tyckt att det varit skitkul! :)

Knappt kört några nya spel det här året men måste nog ge Frontlines: Fuel Of War ett taskigt betyg.
Tråkigt spel med snygg grafik...det var allt det hade.

Bioshock var ju helt underbart! 5/5 till det...

Postad 24 December 2008 - 11:56

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Bäst: Utan tvekan Metal Gear Solid 4, för min del var det ensamt värt pengarna jag la på PS3an. :)
Jag måste även nämna Mirror's Edge så det hamnar på rätt sida av listningen hos någon. Det har sina problem men på det stora hela var det ett härligt nyskapande spel där, för mig iaf, känslan övervägde den frustration som också fanns.

Sämst: Hmm, jag har inte köpt något spel jag varit riktigt missnöjd med. Men får säga Ratchet & Clank Tools of Destruction då jag trots att det är charmigt och trevligt inte riktigt blivit indragen och motiverad att spela. Har fortfarande inte spelat klart det sedan jag köpte det. Se det mer som hur duktig jag varit på att köpa bra spel än att jag hatar Ratchet & Clank. ;)
Får även positionera Tomb Raider Underworld här, då det är så opolerat och inte tagit några egentliga steg framåt jämfört med Legend. Inte dåligt dock, tyvärr bara så mediokert.

Redigerat av Ghorun, 24 December 2008 - 11:59.

Postad 24 December 2008 - 12:34

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

Nu kanske det blir helt offtopic, men jag måste bara fråga varför du tyckte att Dead Space och Gears of War 2 var dom sämsta köpen?

Dead Space tyckte jag var alldeles för segt. Ska påpeka att jag inte körde igenom hela, men av de timmar jag spelade blev jag bara uttråkad. Inte alls samma wow-upplevelse som jag fick av t ex Mass Effect.
Gears of War 2 var ju som ettan. Inget vidare roliga banor, inte jättesnyggt, inte jättebra ljud, tråkiga vapen(förutom motorsågen då), halvtråkig story som jag inte alls blev särskilt gripen av. Dessutom gillar jag inte tredjepersonsvyn. Visste väl i stort sett innan jag köpte det att jag inte skulle gilla det, men var ändå "tvungen" att prova.

Postad 24 December 2008 - 12:43

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Bästa köp: NHL 09 om man ser till antalet speltimmar och hur roligt det är i multiplayer.

Sämsta köp: PES 2009, Gears of war 2. GOW2 är bra men jag tycker 1an är så mycket bättre och hade väldigt höga förväntningar på detta, multiplayer delen är ett skämt och karaktärerna måste vara spelvärldens tråkigaste. Om PES 2009 så kan jag bara säga att Konami har rökt på igen, total failure!

Positiv överraskning: Fable II en väldigt positiv överraskning, gillar det skarpt trots att det fått runt 80% i snitt så rankar jag nog detta kanske som högst. Visst det är långt ifrån perfekt men miljöerna och karaktärerna är jäkligt sköna, samt en bra musik rakt igenom.

Postad 24 December 2008 - 13:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Bästa: Warhammer Online

Sämsta: Warhammer Online

Postad 24 December 2008 - 14:03

leopodus
  • leopodus
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Jag gör så här istället och vrider lite på inlägget.

Bästa upplevelsen: När jag spelade XBox360 på SiBA på deras stora Sony LCD. Spelet var FIFA Street 3, lätt roligt.

Sämsta upplevelsen: När jag testade Wii på ONOFF på deras stora Philips LCD. Bildkvalitén var bland det sämsta jag upplevt. Gör er själva en tjänst och håll eran Wii till vanliga traditionella TVn. Funkar bäst på det!

Önskan: Att PS3 hade varit utan blu-ray och kostat 2000 ;-

Peace!

Postad 24 December 2008 - 14:07

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Bästa online spel: COD 5
Bästa racing: Wipeout HD
Bästa sport: FIFA 09
Bäste spel alla kategorier: Little Big Planet

Största besvikelse: Resistance 2

Postad 24 December 2008 - 16:58

namn_efternamn
  • namn_efternamn
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
NHL09 till PS3, lätt bäst!

Sämst vet jag inte.

Postad 24 December 2008 - 18:04

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Mitt år i spel:

Antal klarade spel: 21, upp 2 från förra året.
Genomsnittligt betyg, 10-gradig skala: 4, 7. 1, 0 mindre än förra året.
Sämsta spel jag klarat i år: Superman Returns. 3:a i betyg.
Bästa spel jag klarat i år: Fallout 3. 6:a i betyg.
Sämsta trend i år: Kassa slut (Fallout 3s, Far Cry 2s, Dreamfalls).

Bästa ögonblick: Se slutet på Phantasy Star IV, efter att ha spelat genom hela serien, varav de tre senare delarna under det senaste året.

Bäst köp: Projektor och duk så man får ordentlig feeling med den senaste generationens spelmaskiners grafik, wii exkluderat.

Redigerat av DanielSchenström, 24 December 2008 - 18:11.

Postad 25 December 2008 - 02:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
10-gradig skala och ditt bästa spel av 21 spel fick en sexa? Har du verkligen kul när du spelar =P?

Postad 25 December 2008 - 13:09

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Bäst: Dead space

Största besvikelserna: Gears of war 2 multiplayer, mario kart wii

Postad 25 December 2008 - 13:25

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0

10-gradig skala och ditt bästa spel av 21 spel fick en sexa? Har du verkligen kul när du spelar =P?

Kul? Ska man ha kul också. Inte nog med pressen att man ska hinna spela spelen, man ska roas av dem också?

Jodå, visst har jag kul. För mig är 5 ett kul spel. En 4:a kan vara värt att spela genom säg för en bra story fast spelbarheten inte är så bra. En 3:a är inte värt det.

Ibland är det inte så kul, hur kul ett spel än är så om man sitter fast är det inte kul, eller när man tvingar sig att spela klart ett spel bara "för att" som med Superman Returns. Jag brukar inte kunna släppa spel om jag spelat dem en bra bit.

Kan vara att jag är snål med betygen också men spel får anstränga sig ordentligt och passa min smak för att få 7 och uppåt.

Postad 25 December 2008 - 14:29

3DBlaster
  • 3DBlaster
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Sämst beslut = Fortfarande parning av ComHems HD box (ar) finns ju 2st nu.
Sämst spel = FarCry 2 man gråter bara av tanken på hur dåligt det var.
Bäst = SSD diskar började säljas till OK priser (OK betyder inte låga priser)

/3DBlaster

Postad 25 December 2008 - 23:42

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Kan inte minnas jag köpt en endaste spel som jag är direkt missnöjd med. Men av det spel jag fått mest utav är det nog Okami (Wii), Lost Winds och Fable 2.

Brukar köra igenom alla spel jag köper och det enda spelet jag aldrig orkade bry mig om att spela igenom vilket också är det jag fick minst utav är GTA IV.

Postad 26 December 2008 - 09:27

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Bästa köp 1: Bad company,ett härligt fps med en härlig humor(singel player),online delen levererar massor med röj med diverse klasser/fordon.
Bästa Köp 2: COD4,på pappret ett mycket bättre fps än Bad company.men avsaknaden av fordon gjorde att jag tröttnade fort..
Bästa köp 3: Fallout3,har inte spelat klart det än,suger på karamellen så länge som möjligt.

Sämsta köp 1: singstar,helt enkelt för att jag inte kan sjunga(present åt regeringen)
Sämsta köp 2: Timeshift,dålig grafik,kass kontroll,knepig spelstil..

Postad 26 December 2008 - 12:06

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Bästa 2008: Little Big Planet
Sämsta 2008: Buzz Quiz TV

Postad 26 December 2008 - 12:14

jarlen
  • jarlen
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Bästa: Fallout 3 (PC), De Blob (Wii), Civilization:Revolution(Xbox360)
Sämsta: Wii Music (Wii), Fable 2 (Xbox360), GTA: IV (Xbox360/PC)

Postad 27 December 2008 - 21:54

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Köpt 6 spel som släpptes i år och tyckte att alla var bra och kul.

Civilization IV: Colonization (PC), Fallout 3 (PC), Insecticide (PC), Mass Effect (PC), World of Goo (PC) och Yakuza 2 (PS2).

Postad 28 December 2008 - 10:20

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Bäst: MGS4, har aldrig förut blivit rörd på gränsen till tårar av ett spel.
Sämst: Tomb Raider: Underworld, har absolut ingen lust att spela klart det.

Postad 28 December 2008 - 16:40

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Bra spelupplevelser:
Dead Space - Ett otroligt atmosfäriskt spel med en bra blandning av action och skräck. Ett av få spel som jag spelat igenom flera gånger och haft lika kul varje gång.

Valkyria Chronicles - Hade inga förväntningar när jag köpte spelet men det var ett spel som passade mig perfekt. Blandningen mellan strategi, RPG och action tilltalade mig på ett sätt som få spel gjort hittills.

Mirror's Edge - Inte ett perfekt spel men ett spel som försöker göra någonting nytt och till stor del lyckas. Att ta sig till ett ställe man inte trodde att man kunde nå med en serie avancerade manövrar ger verkligen en spektakulär känsla.

Grand Theft Auto IV - Har aldrig brytt mig om GTA-spelen innan men det här var riktigt kul. Välskrivna karaktärer och indragande handling, bra spelmekanik och löjligt mycket att göra gör det till ett av årets bästa spel för mig.

Dåliga spelupplevelser:
Dark Sector - Det enda PS3-spel jag köpt och inte brytt mig om att spela igenom. Gråa korridorer följer gråa korridorer som följer gråa korridorer och ibland har man så tur att man kommer till en grå utomhusmiljö innan man är tillbaka i gråa koridorer. Ett verkligt oinspirerat spel som inte sticker ut på något sätt.

Postad 28 December 2008 - 19:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Dåliga spelupplevelser:
Dark Sector - Det enda PS3-spel jag köpt och inte brytt mig om att spela igenom. Gråa korridorer följer gråa korridorer som följer gråa korridorer och ibland har man så tur att man kommer till en grå utomhusmiljö innan man är tillbaka i gråa koridorer. Ett verkligt oinspirerat spel som inte sticker ut på något sätt.

Äh, i vilket annat spel har du en sån scythemojäng som du slänger som en bumerang? Nextgen :(

Postad 28 December 2008 - 20:14

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Har inte gjort några jätte-nerköp i år vad jag kan minnas men dom spel som jag fått mest utbyte av är:

Fable 2

Underbart kul. Fina miljöer, mysig musik och roliga karaktärer. Absolut inget perfekt spel men ger ändå väldigt mycket tillbaka på alla dom timmar man lägger ner.

NHL 09

Be-a-pro jag älskar dig. Gillar detta spel lika mycket som jag gillar riktig hockey, trots överjävliga (och ibland idiotiska) målvakter.

Battlefield: Bad Company

Spräng, spräng, spräng! Roligt spel tillsammans med ett oootroligt fett ljud ger ett av årets bästa spel.

Besvikelser: Inga jättestora men GTA4 var väl inte riktigt det uberspel som jag hade väntat mig efter alla recensioner som hypat sönder detta stackars spel som egentligen är riktigt bra. Bara inte så bra som "alla" skrivit.
Och SW: The Force Unleashed var tyvärr alldeles för fattigt men fortfarande ett hyffsat underhållande spel.

Postad 29 December 2008 - 10:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Äh, i vilket annat spel har du en sån scythemojäng som du slänger som en bumerang? Nextgen :)

Hade de bara haft lite giant enemy crabs också så hade det blivit succé :D

Postad 29 December 2008 - 11:10

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1103 inlägg
  • 0
Bästa köp i år?
Hmm, Måste vara Projj+ 360 =)

Bästa spel:
GoW, 360, (gillar duck-n-cover-systemet)
Halo3, 360, (bästa i serien, föl mig i smaken (streckspelades klart under 8h))
Bioshock, 360, (gillade det... kan inte säga mer)
Fallout 3, 360, började spela nyss men igår eftermiddags hatade jag det och nån timme senare kunde jag inte släppa kontrollen.
GH3, Wii, väldigt skoj, ska byta mot 360-varianten

Sämsta spel:
Tomb Radier Anniversary, Wii, inte logisk kontroll nånstans?
Perfect Dark Zero, 360, spelen "ligger inte rätt i handen" styrningen funkar inte helt enkelt (samt grafiken suger)

Postad 29 December 2008 - 13:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Önskan: Att PS3 hade varit utan blu-ray och kostat 2000 ;-

Är det inte bättre att önska sig att PS3 hade Blu-ray och kostat 2000:-? :lol:

Bäst>> Hot Shots Golf förstås. :blink:
Sämst>> Den UPPSJÖ spel som jag inte har hunnit med att spela - fan, de va bättre förr, då hade man ju tid till sånt här.

Postad 29 December 2008 - 15:45

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Sämst>> Den UPPSJÖ spel som jag inte har hunnit med att spela - fan, de va bättre förr, då hade man ju tid till sånt här.

Word tammetusan.

Postad 29 December 2008 - 16:22

LanceUppercut
  • LanceUppercut
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Bäst: Wipeout HD tätt följt av LittleBigPlanet. Om PixelJunk Monsters kom i år förtjänar även det att bli nämnt. Överlag har jag varit mycket nöjd med de flesta spel jag köpt i år, men det finns ett undantag...

Sämst: Echochrome. Spelet var otroligt hypat innan det kom, och jag köpte det på releasen (dumt eftersom det kom en demo några veckor senare). Efter spelet hade släppts blev det tyst om det och det fanns en anledning: det var dödstråkigt. Jag var inne på playstation home för första gången idag och gick till spelhallen där det står lite arkadmaskiner man kan spela på. Alla maskiner var upptagna utom de fyra echochromespelen som stod tomma :blink: . Det säger en del.

Under sämst-kategorin hamnar även diverse Wii-spel jag spelat hos vänner. Kommer inte ihåg namnen men något strandsportspel och ett frågespel där man även snurrade på ett hjul hamnar överst på den skräplistan. I början av året var jag sugen att komplettera mitt PS3 med ett Wii men nu är jag nöjd att jag lät bli.

Postad 29 December 2008 - 18:09

Unregistered55d29377
  • Unregistered55d29377
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Bäst :

Little Big Planet var riktigt kul.

Burnout Paradise. Var väl hyfsat från början men de har släppt så många gratis uppdateringar som gör det bättre så att det nu är värt att nämnas på en bästalista.

Rainbow Six Vegas 2. Inte mycket är gjort eller ändrat sen uppföljaren men är såld på spelläget med lite mer verkliga vapen (än i resistance, halo mfl), att man dör lite lättare än i många spel osv.

Sedan köpte jag Civilization 4 detta året (ej utgivet detta år), har försvunnit en del timmar medans man kört det.

Sämst :

Har inte köpt något spel som jag tyckte varit riktigt dåligt i år. Dock blev jag rätt så besviken på några iaf.

GTA 4. Efter att ha fått maxpoäng av varenda levande spelrescenscent så hoppades jag att spelet skulle vara något alldeles utöver det vanliga. Blev tyvärr rätt besviken och spelet har bara legat och samlat damm sedan veckan efter det kom ut.

Hade även grymma förhoppningar på Resistance 2 då 1:an hade ett bra coopläge. Tyvärr hade dom ändrat det helt så det inte alls var lika bra gjort som i första spelet. Singleplayerläget är fortfarande bra men den här typen av spel kör jag helst med en kompis i soffan så blev lite av en besvikelse för mig.

Postad 31 December 2008 - 01:45

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
: Bäst Upplevelse

Motorstorm 2: Ett exempel där man tar något som i grunden är bra och bygger vidare. Gillade ettan men den hade riktiga brister i utbud. Nu är utbudet fixade och ruskigt trevligt Arcade rally spel.

Braid: Ett av årets bästa spel. Puzzel o Plattform i bra form med en magisk inslutning.

Left 4 Dead: Valve hittar något nytt, kändes fräscht och väl genomtänkt. Co-Op med stora bokstäver.

Sämsta:

Resistance 2: Köper det och drar hem till en polare. Hoppas på en riktigt Co-Op afton vilket helt dog. Kul Co-Op mode men att inte erbjuda Co-Op på den vanliga kampanjen är skandal, speciellt när ettan hade det. Som sagt var det nya modet trevligt men knappast den där känslan som ett singelplayer kampanj ska ha. 60 spelare online i all ära men rudkigt tråkiga banor där mängden knappast kändes nödvändigt. Känns rätt självlöst spel i en värld full av FPS.

Postad 31 December 2008 - 10:35

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Best Games of 2008: 'Fallout 3'

Wednesday, December 31, 2008
By Lou Kesten

It's been another spectacular year for video games, with more than enough compelling adventures to satisfy even the most demanding player. It's been a particularly gratifying year for Xbox 360 owners, who have benefited from a consistent flow of first-rate software from Microsoft and other publishers.

Nintendo, on the other hand, has been a huge disappointment. While the low-priced Wii continues to outsell the competition, new releases for the console have been, for the most part, uninspired.

And while Sony's pricey PlayStation 3 has been a tough sell in this economy, its library is improving, almost -- but not quite -- keeping pace with the Xbox. Here are my favorite games of 2008:

1. "Fallout 3" (Bethesda Softworks, for the Xbox 360, PlayStation 3): Set in Washington 200 years after a nuclear holocaust, this epic brings an eerie beauty to a bleak scenario. With its powerful story, memorable characters and morbid comedy, it's a compelling journey that leaves you wanting more even after 100 hours of play.

2. "LittleBigPlanet" (Sony, for the PlayStation 3): As delightful as "Fallout 3" is grim, "LBP" freshened up the 2D action game and unleashed an army of amateur designers with its innovative level-building kit.

3. "Rock Band 2" (Electronic Arts/MTV Games, for the Xbox 360, PlayStation 3, Wii, PlayStation 2): By releasing new songs every week of 2008, "Rock Band" developer Harmonix refused to let its rhythm-game franchise get stale.

4. "Grand Theft Auto IV" (Rockstar, for the Xbox 360, PlayStation 3): The violence and profanity are still over the top, but protagonist Niko Bellic is a little more grounded than your typical "GTA" lead. He's a thug you can care about.

5. "Braid" (Microsoft, for the Xbox 360): Independent developer Jonathan Blow's time-warping, mind-bending puzzler turned a hackneyed plot -- little guy rescues a princess -- into a melancholy meditation on love and loss.

6. "Lost Odyssey" (Microsoft, for the Xbox 360): I love an old-fashioned role-playing game, and "Final Fantasy" veteran Hironobu Sakaguchi delivered a rich tale with real emotional impact.

7. "Fable II" (Microsoft, for the Xbox 360): I like newfangled RPGs, too, and Peter Molyneux's ambitious open-world epic is a satisfying blend of action, character building and laugh-out-loud humor.

8. "Dead Space" (Electronic Arts, for the Xbox 360, PlayStation 3): Sure, it cribs a lot from movies like "Aliens" and "Pitch Black," but this exploration of a monster-infested spaceship was the year's most nerve-racking game.

9. "Grid" (Codemasters, for the Xbox 360, PlayStation 3): This unusually challenging sleeper delivered white-knuckle auto racing with sublime controls and a superb variety of courses.

10. "Mirror's Edge" (Electronic Arts, for the Xbox 360, PlayStation 3): Boy, it's tough, but EA's parkour-inspired thriller looks unlike any game we've seen before.

Honorable mentions: "Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots," "Gears of War 2," "Resistance 2," "Prince of Persia," "The World Ends With You," "No More Heroes," "Patapon," "Ticket to Ride."

First published on December 31, 2008 at 12:00 am

Best Games of 2008: 'Fallout 3'

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.