Tack för svaren !
Jag tog mig till Kjell o Co, frågade en grabb hur jag skulle göra och fick det svaret jag förväntade mig..Router är lösningen på denna moderna lösning(atjo) Härligt med nya moderna tekniker. När Digital tv:n introducerades så var det SUPER..Alla skulle köpa Boxar till varje rum dom HAR..Sen utnyttjade kabel leverantörerna sin ställning med att ta betalt för extra kort som man måste ha för att barnen skulle kunna se på tv.Den moderna tekniken kostar varje hem med 3 tv apparater ca:400 spänn i månaden+boxarna som kostar 1500:- varav en är gratis med abonnemanget..Jag kan säga med gott samvete att jag trivdes ned det analoga systemet och tycker knappast att den Digitala revolutionen är värd priset..Ni som sitter med BlueRay kommer att inse, att när ni har vant er att det är inte så märkvärdigt iallafall..En människa har begränsad syn och hörsel vilket inte alla har förstått. Mycket av allt lulllull är ren inbillning. Får vi det upplagt på ett proffsigt sätt så köper vi skiten vare så vi behöver det eller inte.
Jag tycker det är skit piss och kolera med ny teknik som ska visa sig bättre men i själva verket tar oss tillbaka till Stenåldern..Jag har sett folk lägga tusentals kronor på Högtalarkablar för att dom inbillar sig att tekniken har blivit WoW..I själva verket så sitter det folk och designar en massa lullull med feta don runtom och gafflar. I själva verket är det ett par Supra kablar för 80 spänn metern varav strumpor och krympslangar står för 90 procent av kostnaden..Det är samma sak som en brud går på krogen och ser ett superpaket utanpå brallorna på en snygg kille..Sen kommer dom hem och grabben tar ut en näve dasspapper som han hade innanför brallorna för att petterniklas skulle se stor ut.
Kontentan med vad jag menar är att vi får alltid halvfärdiga lösningar när det gäller modern teknik..
Vi har blivit påtvingade Statsnätet vare sig vi vill eller inte.Familjebostäder som i mitt fall har lagt på 45:- på hyran varje månad..Uttag i varje rum men du måste betala extra för att få tillgång till samtliga Datorer i hemmet .Routern kostar minst 300:- spänn viket aldrig har framgått i alla dessa pissiga informationsblad jag läst.Sedan skall du köpa kablar som går genom Routern(patchar)styckevis 45:-gånger 2 eftersom det tydlig framgår att dom BJUDER på den som finns med från början.
Det finns inga som helst fördelar med Statsnätet om man har en bra leverantör från början. Detta är bara till för oss som har pissig ADSL uppkoppling..Enda fördelen för mig är att jag kan få 100 MB istället för 8/1 som jag har nu..Men jag funderar på om det är värt att få ner en film på 5 min istället för 20 min. Så ###### bråttom har jag inte
Redigerat av Mr Thomson, 28 February 2009 - 05:31.