Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

två ps3 med samma konto

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 August 2009 - 07:24

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Börjar uppleve större behov av att antingen ha tillgång till min ps3 i sovrummet eller att ha ännu en ps3.

Vi börjar med att ha dubbla ps3. Jag förstår att jag inte kan dela saves, men det är inget problem, men hur är det med samma konto? Blir det något problem om jag loggar in mot mitt konto från två olika maskiner (dock ej samtidigt?
Andra nackdelar som är bra att tänka på?

Andra alternativet är att ha en bättre hdmi splitter och ev en förstärkare för bt signalen, det är inte väldigt långt, rummen är bara vägg i vägg, men vet inte hur bra det skulle fungera ändå med kontrollerna genom väggen (lagg, batteritid etc)

Postad 30 August 2009 - 08:39

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Börjar uppleve större behov av att antingen ha tillgång till min ps3 i sovrummet eller att ha ännu en ps3.

Vi börjar med att ha dubbla ps3. Jag förstår att jag inte kan dela saves, men det är inget problem, men hur är det med samma konto? Blir det något problem om jag loggar in mot mitt konto från två olika maskiner (dock ej samtidigt?
Andra nackdelar som är bra att tänka på?

Andra alternativet är att ha en bättre hdmi splitter och ev en förstärkare för bt signalen, det är inte väldigt långt, rummen är bara vägg i vägg, men vet inte hur bra det skulle fungera ändå med kontrollerna genom väggen (lagg, batteritid etc)

det är inga problem att dela konto du kan bara inte vara inne sammtidigt på dem

Postad 30 August 2009 - 12:42

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Orkar du kan du ju alltid flytta saven på en usb sticka o fortsätta spela på den andra konsollen =)

Postad 30 August 2009 - 12:43

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Orkar du kan du ju alltid flytta saven på en usb sticka o fortsätta spela på den andra konsollen =)

dock så funkar inte det med alla spel

Postad 30 August 2009 - 13:06

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

dock så funkar inte det med alla spel

Varför inte?
Är det för att själva save-filerna inte går att kopiera eller?

Postad 30 August 2009 - 13:15

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Du kan även ladda hem spel från ena, och sedan logga in på den andra å ladda hem dem igen från ditt konto gratis så har du samma spel på båda..

Postad 30 August 2009 - 13:25

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Varför inte?
Är det för att själva save-filerna inte går att kopiera eller?

jepp just därför

Postad 30 August 2009 - 13:35

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
lite of topic kanske.

Men säg att jag köper ett psn spel, tex Fat princess. Laddar ner det på min konsol och installerar, sedan går jag hem till min bror och loggar in på mitt konto och tankar ner det där med. Förstår att jag kan spela det då, men kan han logga in på sitt konto sedan och spela på mitt nerladdade spel?

Kan man alltså sprida psn spel på flera boxar och bara betala 1 gång?

Postad 30 August 2009 - 13:37

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

lite of topic kanske.

Men säg att jag köper ett psn spel, tex Fat princess. Laddar ner det på min konsol och installerar, sedan går jag hem till min bror och loggar in på mitt konto och tankar ner det där med. Förstår att jag kan spela det då, men kan han logga in på sitt konto sedan och spela på mitt nerladdade spel?

Kan man alltså sprida psn spel på flera boxar och bara betala 1 gång?

han kan logga in på sitt konto och spela därifrån japp du kan ladda ner det till 5 olika konsoler och bara betala en gång

Postad 30 August 2009 - 14:45

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Jag köpte en 10m HDMI kabel typ 150kr. Borrade ett litet hål i väggen o drog kabeln igen o till sovrummet. Det är ca 8 m till TVn mitt sovrum och 10m från konsollen i vardagsrummet. Bilden (1080i) är kanon och kontrollen funkar hur bra som helst! Det är 2-3 väggar imellan.
Jag har dock inte testat det med en HDMI splitter. Jag får byta HDMI kabel bakom konsollen såfort jag vill spela i sovrummet.

Enligt mig så är det här en billigare och smidigare alternativ.

Redigerat av ROCA, 30 August 2009 - 14:46.

Postad 18 February 2013 - 13:58

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

han kan logga in på sitt konto och spela därifrån japp du kan ladda ner det till 5 olika konsoler och bara betala en gång

Hade för mig detta med. Inga problem alls med detta? Funderar på att köpa ett par spel på PSN som även min son kan ta del av isf.

Postad 18 February 2013 - 14:37

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 1
Ja det går utmärkt att köpa spel & tex kartor till cod mm & andra dlc, sedan loggar du in på ditt konto på din son's PS3 laddar hem det du köpt till den konsolen
sedan är det bara för han att logga in med sitt konto & spela. har gjort det med flera spel med min bror.

Postad 18 February 2013 - 16:20

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Tack för infon, ska jag köpa Ni No Kuri digitalt :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.