Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sennheiser HDR170, HDR180 ger hackigt ljud

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 July 2011 - 08:42

linusoleander
  • linusoleander
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Jag och min syster äger ett par Sennheiser HDR170 resp. HDR180.
Problemet är att ljudet mer eller mindre stängs av vid låga volymer, vilket ger en väldigt hackig känsla.

Detta märks speciellt på HDR170, då tystare filmscener (endast bakgrundsljud) resulterar i att man hör ett knäpp och vipps så är det helt tyst.

Musik är f.ö helt uteslutet, ljudet blir påtok för hackigt.

Någon som har samma problem eller möjligen vet hur problemet löses.
Hörlurarna har varit i våra ägor i något år. Vi har testat dem på ett par olika version av MacBook Pro och MacBook (vit).

Redigerat av linusoleander, 05 July 2011 - 11:00.

Postad 05 July 2011 - 09:05

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Kan aldrig tänka mig att det är fel på hörlurarna. Det måste vara något ljudkort som trasslar. Eller vad du nu spelar genom. Testa lurarna på någon annan apparat.

Å andra sidan om lurarna har egen volymratt, då kan du ha rätt. Då kan det vara något fel på elektroniken i hörlurarna. Men är lurarna passiva och drivs av externa elektronik(förstärkares utgång, tex), då är jag övertygad om att lurarna är okej.

Postad 05 July 2011 - 09:23

linusoleander
  • linusoleander
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0

Kan aldrig tänka mig att det är fel på hörlurarna. Det måste vara något ljudkort som trasslar. Eller vad du nu spelar genom. Testa lurarna på någon annan apparat. [...]

Under åren som gått så har vi testat hörlurarna på ett flertal datorer, 5 st om jag inte minns fel.

[...]Å andra sidan om lurarna har egen volymratt, då kan du ha rätt. Då kan det vara något fel på elektroniken i hörlurarna. Men är lurarna passiva och drivs av externa elektronik(förstärkares utgång, tex), då är jag övertygad om att lurarna är okej.

Jag kanske ska nämna att jag inte tror att de är trasiga.
Det känns snarare som att datorn är felinställd eller att hörlurarna är av för låg kvalite.

Postad 05 July 2011 - 11:00

linusoleander
  • linusoleander
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Hehe, de här va ju lite pinsamt.

Ringde och pratade med Sennheiser, fick tag på en trevligt tekniker som förklarade att volymen på datorn var tvungen att stå på max. Man skulle sedan använda volymkontrollen på hörlurarna för att reglera ljudet.

När jag köpte förstärkare en gång i tiden så fick jag rekommenderat att ha låg volym på datorn och i stället höja på förstärkaren, då förstärkaren är bättre på att förstärka ljudet än datorn. Jag trodde, av någon anledning, att samma sak gällde för mina trådlösa hörlurar. Kort och gott så har jag kört på högst volym på hörlurarna och i stället reglerat ljudet på datorn.

Nu fungerar i vilket fall som helst både 170 och 180 perfekt, vilket ljud!

Postad 05 July 2011 - 11:04

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Härligt! Det viktigaste var ju att jag fick rätt till slut ändå. Skämt åsido, njut av ljudet linusoleander. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.