Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HJÄLP (julklapp): Playstation 3 (Move) vs. Xbox 360 (Kinect)

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 December 2011 - 19:12

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Tja,

Till att börja med så är detta inte ännu en "Vilken är bäst - PS3 eller Xbox"-tråd utan jag vill konkret veta skillnaderna mellan PS3 MOVE och Xbox Kinect eftersom jag tänker köpa någon av konsolerna till en polare till julklapp.

Om vi nu tar ett exempel på ett dans-spel, tex. Zumba Fitness. I dessa spel dansar man ju inte bara med händerna utan även med benen och bålen så hur funkar det egentligen med PS3 Move-konstrollerna eftersom man håller ju två stycken i händerna. Vad jag såg från olika videon så behövs ju inte att man håller i någon kontroll i Kinect för kameran ser hela dig, därmed också hur man rör fötterna.

Det finns ju andra fördelar med PS3 framför Xbox, tex. inbyggd Blu-ray spelare, fri multiplayer (måste inte betala avgift regelbundet) mm. Men vad gäller just PS3 Move och Kinect - vilken är bäst och vad är fördelarna respektive nackdelarna med dessa två?

Uppskattar verkligen konkreta och seriösa svar eftersom jag måste köpa en konsol ganska snart.

Tack på förhand!

Postad 02 December 2011 - 19:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Beror på. Har man plats med Kinect så är det överlägset Move. Du behöver minst 2m från sensor till där man står för att spela så minst 2.5 från tv till soffa. Så mycket plats hade inte jag så jag sålde min Kinect igen. Blev trött på att möblera om hela tiden. Move har jag bara använt i ett spel. Verkar vara mycket klent utbud till Move.

Dance Central 1 och 2 till Kinect är nog de bästa motion control spelen ngnsin.

Redigerat av Unregistereddc471864, 02 December 2011 - 19:33.

Postad 02 December 2011 - 19:43

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
mm, men det är just det där med dansspelen som jag undrar över. Hur vet Playstation Eye (kameran) var mina fötter är om Playstation Move-kontrollerna hålls i händerna? Betyder det att dansspelen till Kinect är mycket mer verklighetstrogna?

Postad 02 December 2011 - 21:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Betyder det att dansspelen till Kinect är mycket mer verklighetstrogna?

Ja, och samma med fitnesspel. De registrerar ju hela kroppen.

Postad 03 December 2011 - 00:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

mm, men det är just det där med dansspelen som jag undrar över. Hur vet Playstation Eye (kameran) var mina fötter är om Playstation Move-kontrollerna hålls i händerna? Betyder det att dansspelen till Kinect är mycket mer verklighetstrogna?

Move vet inte var dina fötter är. Den läser av handkontrollen hela tiden och på så sätt uppskattar var du är och hur du rör dig. Move är ungefär samma sak som Wii använder.

Kinect däremot använder ingen handkontroll alls utan den läser av din kropps rörelser. Det är grymt häftigt när det fungerar bra. Kräver som sagt dock att man har gott om utrymme.

Redigerat av Unregistereddc471864, 03 December 2011 - 00:22.

Postad 03 December 2011 - 09:38

ste78fan
  • ste78fan
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Skaffa kinect du, hade move till ps3:an men tyckte inte det var bra, ett jäkla kalibrerande hela tiden så illa kvickt åkte det ut på tradera,
Kinect har man testat hemma hos en kompis när det kom och det vi spelade då var fotboll, vollyboll mm och det var riktigt kul och fungerade riktigt bra

Postad 03 December 2011 - 13:17

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Är det dansspel du går efter så är kinect (dance central) överlägset. Det fungerar riktigt bra. Men det beror på att du härmar skärmen istället för att skärmen visar vad du gör, vilket tar bort lagget i stort sett helt. Dansa till Move där den bara läser av händerna...nä, meningslöst.

Om det är sportspel så skulle jag nog hålla Move högre. Sports Champion fungerar väldigt bra, speciellt pingisen. Det lilla jag testat på Kinect var sämre, plus att jag tycker det känns helt idiotiskt att spela t.ex. racketsporter utan ngt i händerna :blink:

Testade Kinect Adventure (heter det va?) hos en polare och det var så ofantligt dåligt. Slutade efter kanske 10 min eftersom det kändes som att gubben på skärmen tog typ 1,5sek på sig att göra det jag gjorde...ospelbart. Men det var ju förhoppningsvis spelets fel och inte Kinect :P

Postad 03 December 2011 - 13:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Är det dansspel du går efter så är kinect (dance central) överlägset. Det fungerar riktigt bra. Men det beror på att du härmar skärmen istället för att skärmen visar vad du gör, vilket tar bort lagget i stort sett helt. Dansa till Move där den bara läser av händerna...nä, meningslöst.

Om det är sportspel så skulle jag nog hålla Move högre. Sports Champion fungerar väldigt bra, speciellt pingisen. Det lilla jag testat på Kinect var sämre, plus att jag tycker det känns helt idiotiskt att spela t.ex. racketsporter utan ngt i händerna :blink:

Så är det. Sports Champion är bästa spelet på Move. Pingisen är grym. Sport = Move, dans (inte för att jag kan) är bättre på Kinect och fitness är bättre på Kinect.

Och skräck är bättre på Kinect i och med Rise of Nightmares ;)

Postad 04 December 2011 - 17:56

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Tror det blir en kinect, ska fundera på det några dagar först sen slå till.

Postad 22 January 2012 - 20:11

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Sitter i köptankar gällande Kinect och har väll runt 3,5 meter från TV till vägg (om man flyttar sängen).
Kruxet är det att jag läst att man som lång (1,96m) behöver ännu mera avstånd till kameran än de rekomenderade 1,8 (för en spelare).

Postad 22 January 2012 - 20:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Sitter i köptankar gällande Kinect och har väll runt 3,5 meter från TV till vägg (om man flyttar sängen).
Kruxet är det att jag läst att man som lång (1,96m) behöver ännu mera avstånd till kameran än de rekomenderade 1,8 (för en spelare).

3.5 meter räcker gott och väl.

Postad 22 January 2012 - 20:50

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

3.5 meter räcker gott och väl.

Låter bra... i värsta fall får man väll lämna tillbaka det...
Är Kinect ett bättre köp än en Balance board till Wiit dÅ?

Postad 23 January 2012 - 13:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Har inte provat balansbrädan men du kan ju inte röra dig på samma sätt som med Kinect där du kan hoppa och gå runt så mycket som utrymmet tillåter. Är du ute efter träningsspel så har du YSFE 2012, riktigt bra.

Postad 23 January 2012 - 17:49

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Har inte provat balansbrädan men du kan ju inte röra dig på samma sätt som med Kinect där du kan hoppa och gå runt så mycket som utrymmet tillåter. Är du ute efter träningsspel så har du YSFE 2012, riktigt bra.

Var och köpte mig ett tidigare idag.
Nöjde mig med adventrues till en början samt de andra tre spelen man fick med och än så länge är jag nöjd.
Såg även att UFC kommer senare under året :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.