Borra i betong med budgetverktyg
59 svar till detta ämne
Postad 23 March 2012 - 15:42
cvic
-
cvic
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag köpte en billig slagborr och skitbilliga borr för att främst borra två hål i vardagsrummet men borde jag inte komma lite längre in än ca 1,5 cm med 6 mm-borret?  Där tar det nämligen stopp, fast jag avbröt iofs rätt fort då. Ska jag fortsätta stå och mata i minuter? Börjar ju ryka... Förstår annars förstås att dyrare borr är bättre. Frågan är om det är det som är största anledningen? Eller maskinen? Eller möjligt armeringsjärn? Är det för övrigt meningen att man märker av slagfunktionen...? Dvs märker att det "slår"... Många frågor blev det men jag är fan nybörjare ju...
Postad 23 March 2012 - 15:51
miha04
-
miha04
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Hej. den maskinen lär du få nöta ett bra tag med om det är betong!
Postad 23 March 2012 - 15:59
PERSSA
-
PERSSA
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Det ska väl funka , ja du märker om slagborren är inkopplad.
Postad 23 March 2012 - 16:07
Unregisteredc6f44378
-
Unregisteredc6f44378
-
Beroende
-
-
1229 inlägg
Jag gav för några år sen upp på vaniiga slagborrar, ingen jag testade pallade betongväggarna i lägenheten jag bodde i då. Köpte en borrhammare istället, ett av de bästa prylköpen jag gjort (andra är Airport Extreme, senaste TVn och en Samsung Galaxy S2  ). Går inte jämföra med slagborr, det är som att borra i smör med borrhammaren
Postad 23 March 2012 - 16:16
Unregistered291b229b
-
Unregistered291b229b
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Köper man för billig borr brukar man inte komma särskilt långt in i väggen. Köper man för dåliga borrar brukar de gå av på mitten. Har man Riktig borr och riktig maskin och fortfarande inte kommer in i väggen har man förmodligen stött på armeringsjärn eller sten.
Postad 23 March 2012 - 16:25
Unregisteredc6f44378
-
Unregisteredc6f44378
-
Beroende
-
-
1229 inlägg