Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Signalproblem projektor?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 May 2012 - 19:05

MrMagic89
  • MrMagic89
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjena!

Har en optoma hd67n. Brukar köra digitalboxen genom den. Men så gick kabeln sönder, hämtade en ny kabel, men nu får jag ingen bild längre. Den hittar en källa, men så växlar den mellan myrornas krig och helt svart bild.

Apple tv'n funkar kanon som vanligt, även xboxet. Men som sagt inte digitalboxen, den fungerar som vanligt när man kopplar in teven.

Någon som har nån aning om va det kan va?
Mvh

Postad 17 May 2012 - 19:13

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Har du provat med en annan hdmi kabel till boxen?

Postad 17 May 2012 - 19:23

MrMagic89
  • MrMagic89
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har testat annan kabel till boxen, men till teven då. Boxen fungerar som vanligt på teven.
Funderar på att åka å byta hdmi kabeln jag har till projektorn, dock så fungerar den ju till Apple tv'n

Postad 19 May 2012 - 18:28

MrMagic89
  • MrMagic89
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Testat min projektor kabel i teven nu, fungerar klockrent. Så kabeln är det Inge fel på.
Ändrat upplösnings inställningar men ingen skillnad, fortfarande ingen bild.

Har fått upp startbilden på boxen på projektorn, men sen försvinner bilden helt.

Någon som kan ha nån som helst aning?

Postad 19 May 2012 - 18:33

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
En hdmi kabel kan fungerar hur bra som hellst på en apparat, medan den inte funkar alls med nästa tyvärr. Så testa en annan till projen och se vad som händer.

Mvh

Postad 19 May 2012 - 18:59

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Hur lång är kabeln? Vad är det för fabrikat/märke? Alla klarar ju inte att bära 1080p över större längder. Kör du ut en lägre upplösning till TV'n än till projektorn?

Postad 20 May 2012 - 09:02

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Jag hade liknande problem från Ps3 till min nya projektor (JVC DLA-X3). Efter lite trivandes fick jag åtminstone bild när jag matade ut 720p men det räcker ju inte långt. Särskilt inte när det var 3D jag ville prova. Köpte därför en ny 10m HDMI-kabel på Webhallen för 129kr. Den är certifierad för "high speed with ethernet" och funkar perfekt med 1080P och 3D. Blev faktiskt lite förvånad då liknande kablar kostade bra mycket mer i andra butiker. Var därför skeptisk denna kabel först. Men lärdomen är väl att inte utgå från att kablar måste kosta skjortan för att funka. Den gamla dyyra hdmi-kabeln fungerar fortfarande inte......

Den här kabeln köpte jag: http://www.webhallen..._10m_v1.4-svart

Redigerat av Unregistered5480a0bb, 20 May 2012 - 09:06.

Postad 07 July 2012 - 20:19

Fredrico99
  • Fredrico99
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,

Har ett problem när det gäller bild till min projekter, utrustning; Blu-ray Cambridge Azur 751BD, Denon AVR100, Optoma HD82, HDMI kabel Argon 10meter.

När jag spelar upp Blu-ray skivor är det inga problem, projektorn spelar upp filmen, men när jag ska spela upp en DVD-film fungerar det inte. Jag får ingen bild, antingen står det "Ingen signal" eller "Out of Range". Har provat olika inställningar gällande upplösningen i de olika enheterna, ingen skillnad. Sätter jag på TV:n och väljer auto för Monitor select i receivern så att jag får bild på TV:n får jag även bild på duken. Jag har bild på TV:n för DVD filmer om jag väljer att denna enhet ska vara visningsenhet.

Är det någon som har haft samma problem och som har kommit tillrätta med problemet?
Vad är det för inställningar som gäller eller kan det vara fel på utrustningen?
Kan det bero på kabeln, men eftersom Blu-ray funkar smärtfritt har jag nästan uteslutit detta, provade olika kablar innan jag köpte Argon kabeln, hade stora problem med Blu-ray filmer med andra kablar.

Tacksam för hjälp.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.