Postad 30 October 2012 - 12:50
Det enda jag är lite undrande till är den stigande tonkurvan i diskanten, men som Zaph har i artikeln så kan man fixa det med en shunt-resistor, hade definitivt testat 10ohm.
Kör på med lyssningsintryck sen!
Postad 31 October 2012 - 13:45
ska försöka komma med lyssningsintryck när dom är klara och har spelat em del timmar
Postad 31 October 2012 - 16:23
Du märker det nog extra enkelt när du går tillbaka till orört filter från 10ohm läget, tror jag.
det är en såndär färgning man inte hör förrens man hört något bättre
Postad 31 October 2012 - 21:10
Postad 02 November 2012 - 23:49
Dags för grundfärg på tidag, då färg inhandlas.
Bifogad fil(er)
Postad 05 November 2012 - 21:33
Hoppas på någon slags recension sedan, och såklart att du blir nöjd med resultatet. Ser bra ut hittills!
Postad 06 November 2012 - 06:15
Jag hade tänkt försöka recensera dem på något vis, men jag kan ju bara utgå från mina referenser så klart. MEN jag tror inte dom kommer låta dåligt
Postad 06 November 2012 - 08:37
Vad har du för grundfärg?
vitlim o vatten eller någon finlösning?
Finns det offaxismätningar?
Postad 06 November 2012 - 17:24
Minns inte exakt vad grundfärgen hette, men själva lacken är en två komponentssyrafärg, luktar själva f-n men härdar snabbt och ska tydligen vara väldigt stryktålig
Ikväll ska jag försöka löda ihop delningsfiltren och montera ihop lådorna, får se om det blir att ta deras oskuld redan ikväll om det flyter på med lödning och slutmontering innan lack.
Inte sett några offaxismätningar, men som audioegoist så skiter man väll i det, "alla andra" jag umgås med hör bara skillnaden på om det låter "bra" eller låter förtaskigt
Redigerat av Professor_Kalkyl, 06 November 2012 - 17:25.
Postad 07 November 2012 - 06:32
jag tror inte jag kommer bli besviken när allt dämpmaterial och bakstycket är på plats, redan med öppen baksida verkar de kunna spela mer bas än mina nuvarande golvare med peerless definition kit.
Postad 15 November 2012 - 06:29
Annars, vill jag inte säga allt för mycket innan jag fått bukt med en väldig utsläckning i basområdet, men kan säga lite om att allt annat är överförväntan
Postad 15 November 2012 - 08:44
Postad 17 November 2012 - 16:20
Postad 19 November 2012 - 09:45
Slulle vilja säga att dessa har rätt bra ljudbild.
Separationen mellan olika ljud är också riktigt bra, mycket bättre än jag hade väntat faktiskt (dåliga referenser?).
Just nu med all utsläckning jag har i basområdet så är de väldigt kalla och analytiska precis som förväntat.
Postad 13 December 2012 - 20:33
men de låter jäkligt bra, väldigt detaljerade, inget som sticker ut åt något håll. dock saknar jag lite närvaro men det kan bero på rummet också.
Postad 15 December 2012 - 22:58
Postad 31 December 2012 - 15:35
Dessa rackare klarar sig utan basstöd om man inte tänker spela väldigt högt och som väntat kan de mäta sig med mångt mycket dyrare färdiga skapelser vad gäller ljudkvalite, de ligger som sig bör väldigt neutrala vad gäller mellanregister och diskant, vill man få ut det sista vad gäller kvalitativåtergivning "down low" så är det antingen slutet och sub eller komplettera med sub och högpassdela de portade lådorna helst över 50.
Postad 05 January 2013 - 11:31
haha jaa ibland ska man skämmas.... eller ja inte ha så brottom....
Dessa rackare klarar sig utan basstöd om man inte tänker spela väldigt högt och som väntat kan de mäta sig med mångt mycket dyrare färdiga skapelser vad gäller ljudkvalite, de ligger som sig bör väldigt neutrala vad gäller mellanregister och diskant, vill man få ut det sista vad gäller kvalitativåtergivning "down low" så är det antingen slutet och sub eller komplettera med sub och högpassdela de portade lådorna helst över 50.
Ok! Skämmas för vad?
Postad 05 January 2013 - 17:38
Ok! Skämmas för vad?
bommade polariteter när man är trött, stressad och sätter ihop allt.
Postad 19 May 2013 - 20:05
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning

77 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?