För mig är originalkabeln på 3m lite väl lång i vissa sammanhang, och jag skulle vilja komplettera med en 1,2-1,5m lång kabel.
Postad 10 January 2013 - 11:05
Någon som vet om det finns någon kortare kabel till HD598, och vart kan man köpa en sådan isåfall?
För mig är originalkabeln på 3m lite väl lång i vissa sammanhang, och jag skulle vilja komplettera med en 1,2-1,5m lång kabel.
Postad 10 January 2013 - 11:45
Kapa och löd själv blir det enklaste alternativet.Någon som vet om det finns någon kortare kabel till HD598, och vart kan man köpa en sådan isåfall?
Postad 10 January 2013 - 14:50
Jo det förstås, men jag vill dock inte förstöra originalkabeln eftersom den längden är lagom i vissa situationer.
Jag vill ju komplettera med en kortare kabel för att ha när jag t.ex. lyssnar via handhållen källa.
Jag vill ju komplettera med en kortare kabel för att ha när jag t.ex. lyssnar via handhållen källa.
Postad 10 January 2013 - 19:03
headparts.se är den enda officiella Sennheiser-reservdelspartnern, och där finns endast originallängden på kabeln att beställa. Den tillverkas alltså bara i den längden av Sennheiser.
http://www.headparts...g47or5i7tq55704
http://www.headparts...g47or5i7tq55704
Postad 10 January 2013 - 19:12
Utterberg kanske menar att du köper kabel och två kontakter och lödar ihop en bit själv. Är det inte en vanlig 3.5 mm-hörlurskontakt som sitter i själva kåpan?Jo det förstås, men jag vill dock inte förstöra originalkabeln eftersom den längden är lagom i vissa situationer.
Postad 11 January 2013 - 07:57
Buddypresley, det är tyvärr Sennheisers egna påhitt, en "twist lock" kontakt som sitter i kåpan.
msninja, tack för länken!
Jag får helt enkelt beställa en ny originalkabel och kapa den till önskad längd.
msninja, tack för länken!
Jag får helt enkelt beställa en ny originalkabel och kapa den till önskad längd.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?