Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

3D Blu-ray spelare med BenQ w700 +glasögon?

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 January 2013 - 20:26

davvekulneff
  • davvekulneff
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Jag har en BenQ w700 projektor som jag vill koppla till en 3D blu-ray spelare. blu-ray spelaren ska kopplas via en receiver (Onkyo 509). Vet någon om det funkar? Vilken blu-ray spelare ska man satsa på, och fungerar den med de andra produkterna? Vilka glasögon ska man köpa som funkar både med blu-ray spelaren och med projektorn? Ganska grön inom detta område så alla tips mottages tacksamt!

edit. Verkar som man behöver en Optoma 3d-xl konverterare också... Kanske vettigare att köpa en ny HTPC som klarar 3D formatet och på det viset slipper man väl konverteraren? Men missar ju att kunna spela 3d via xbox...???

Redigerat av davvekulneff, 10 January 2013 - 21:28.

Postad 11 January 2013 - 11:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Glasögonen måste fungera med din bildvisare. Spelaren har ingen betydelse sålänge den kan spela upp 3d då dvs :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 11 January 2013 - 11:28.

Postad 11 January 2013 - 15:43

Unregistered424f6ab7
  • Unregistered424f6ab7
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hej!

Ja Det kommer att fungera, din receiver klarar ju 3D formatet. Tänk på typ av HDMI kabel bara så du skaffar en High speed With ethernet (1.4) om du inte redan har en alltså :)

Jag kan tillägga att Optoma 3D xl konverteraren kommer med all säkerhet att fungera fint med din projektor, jag har en själv och det har aldrig varit några problem för mig. Kör den via en Benq W600+. du får med ett par 3D glasögon när du köper den. Men tror att det bara är optomas 3D glasögon som fungerar med optoma 3D-xl.

Den är betydligt billigare nu med än när jag köpte den.

Jag tycker inte att du skall köpa en htpc. då är du fast till den, och kan inte använda några andra 3D källor (ex blu-ray). och om du nu skall ha en dator så måste du ha en med n-vidia grafik processor som klarar 3D. men jag tror att du kommer bli mer nöjd av en 3D-XL eftersom du kommer att kunna använda allt som har med 3D att göra.

Xbox via 3D, försvinner som du säger eftersom att du måste ha en 3D konverterare.

Jag förespråkar denna prylen, som sagt aldrig vart några problem med den. enda nackdelen är att det inte finns någon fjärrkontroll för av/på utan du måste själv gå fram till den för att sätta på/stänga av men det är en väldigt liten del utav vad som är mindre bra

(En liten detalj bara till är att du måste ha en till hdmi kabel Alltså två en lång och en lite kortare, för du kopplar: projektor med hdmi ----->3D-XL med hdmi----> förstärkaren till hdmi utgång)

:)

mvh

Yamahakungen

Redigerat av Unregistered424f6ab7, 11 January 2013 - 15:46.

Postad 12 January 2013 - 10:47

davvekulneff
  • davvekulneff
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Hej!

Ja Det kommer att fungera, din receiver klarar ju 3D formatet. Tänk på typ av HDMI kabel bara så du skaffar en High speed With ethernet (1.4) om du inte redan har en alltså :)

Jag kan tillägga att Optoma 3D xl konverteraren kommer med all säkerhet att fungera fint med din projektor, jag har en själv och det har aldrig varit några problem för mig. Kör den via en Benq W600+. du får med ett par 3D glasögon när du köper den. Men tror att det bara är optomas 3D glasögon som fungerar med optoma 3D-xl.

Den är betydligt billigare nu med än när jag köpte den.

Jag tycker inte att du skall köpa en htpc. då är du fast till den, och kan inte använda några andra 3D källor (ex blu-ray). och om du nu skall ha en dator så måste du ha en med n-vidia grafik processor som klarar 3D. men jag tror att du kommer bli mer nöjd av en 3D-XL eftersom du kommer att kunna använda allt som har med 3D att göra.

Xbox via 3D, försvinner som du säger eftersom att du måste ha en 3D konverterare.

Jag förespråkar denna prylen, som sagt aldrig vart några problem med den. enda nackdelen är att det inte finns någon fjärrkontroll för av/på utan du måste själv gå fram till den för att sätta på/stänga av men det är en väldigt liten del utav vad som är mindre bra

(En liten detalj bara till är att du måste ha en till hdmi kabel Alltså två en lång och en lite kortare, för du kopplar: projektor med hdmi ----->3D-XL med hdmi----> förstärkaren till hdmi utgång)

:)

mvh

Yamahakungen

tack för det!

Postad 13 January 2013 - 22:24

davvekulneff
  • davvekulneff
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Funderar på att prova köra lite 3D filmer från min macbook pro till projektorn. Äger dock inga glasögon så blir inte så bra! Vad ska man leta efter för alternativ till BenQs egna glasögon? Deras pris är på tok för dyrt för att ha råd med några par! Tips på vad som kan funka?

Postad 14 January 2013 - 00:07

Unregistered424f6ab7
  • Unregistered424f6ab7
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Kan bli svårt att hitta billigare brillor än benq dlp link glasögon. Din projektor kör ju med aktiv shutter glasögon, Just dlp link och det verkar som att endast dlp link glasögon passar din projektor. (kolla i manualen som du fick med om det står vad projektorn har för sändare till 3d glasögon. Står det att det endast går med dlp link så finns det inget annat alternativ. Går inte få upp någon info på benq's hemsida)

Glöm inte programmet PLEX bara, måste du ha för att kunna köra 3D på mac. Jag har mac-datorer men aldrig testat flex. Men det är enda sättet för att få ut 3d genom apple's datorer. (litet tips bara)

Postad 14 January 2013 - 11:46

davvekulneff
  • davvekulneff
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Kan bli svårt att hitta billigare brillor än benq dlp link glasögon. Din projektor kör ju med aktiv shutter glasögon, Just dlp link och det verkar som att endast dlp link glasögon passar din projektor. (kolla i manualen som du fick med om det står vad projektorn har för sändare till 3d glasögon. Står det att det endast går med dlp link så finns det inget annat alternativ. Går inte få upp någon info på benq's hemsida)

Glöm inte programmet PLEX bara, måste du ha för att kunna köra 3D på mac. Jag har mac-datorer men aldrig testat flex. Men det är enda sättet för att få ut 3d genom apple's datorer. (litet tips bara)

tack då.
går det inte med typstereoscopic player?

Postad 14 January 2013 - 11:53

Unregistered424f6ab7
  • Unregistered424f6ab7
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Det vet jag inte, men testa du :). Fungerar det inte så har du plex att hämta gratis Här: http://www.plexapp.c...tplex/index.php
Du väljer bara "Mac OS X" och laddar ner filen.

Och hur plex fungerar: http://www.idg.se/2....a-fungerar-plex

Mycket nöje!

Redigerat av Unregistered424f6ab7, 14 January 2013 - 11:54.

Postad 14 January 2013 - 20:16

davvekulneff
  • davvekulneff
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
La in plex nu och körde igång en 3d film på macbooken. Flöt fint, men bilderna hamnade bredvid varandra bara. Ska det vara så? Har som sagt inga glasögon så kan inte testa riktigt. Sen saknar jag ju HDMI på min macbook, hur kan jag koppla den till min receiver då?

Postad 14 January 2013 - 23:28

Unregistered424f6ab7
  • Unregistered424f6ab7
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hmm... Det är ingen fara med det. Macbooken i sig stödjer inte 3D och skärmen på datorn gör det inte heller. Det är därför som du ser dubbla bilder eller bild i bild som det heter. Plex är konstruerad speciellt till mac för att få ut 3D via det inbyggda intel grafik processorn som i sig inte stödjer 3D heller, men Plex gör det möjligt för datorer med "sämre" grafik att visa 3D. Tur att det finns eller hur? :)

Du kan alltså inte se på 3D film direkt på macbooken utan måste skicka vidare signalen till en full hd 3D bildkälla, eller i ditt fall en 3D ready projektor.

Vilken modell på macbooken har du? är det senast 2010 så har du troligtvis thunderbolt conection. Då kan jag tipsa om denna: http://www.netonnet....2m/166830.5407/

Det borde fungera även om den är till mini-display port.... vad jag vet så är macbook bakåt kompatibel med mini-display. Den kostar inte så värst mycket heller.

Postad 22 January 2013 - 19:02

davvekulneff
  • davvekulneff
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Hmm... Det är ingen fara med det. Macbooken i sig stödjer inte 3D och skärmen på datorn gör det inte heller. Det är därför som du ser dubbla bilder eller bild i bild som det heter. Plex är konstruerad speciellt till mac för att få ut 3D via det inbyggda intel grafik processorn som i sig inte stödjer 3D heller, men Plex gör det möjligt för datorer med "sämre" grafik att visa 3D. Tur att det finns eller hur? :)

Du kan alltså inte se på 3D film direkt på macbooken utan måste skicka vidare signalen till en full hd 3D bildkälla, eller i ditt fall en 3D ready projektor.

Vilken modell på macbooken har du? är det senast 2010 så har du troligtvis thunderbolt conection. Då kan jag tipsa om denna: http://www.netonnet....2m/166830.5407/

Det borde fungera även om den är till mini-display port.... vad jag vet så är macbook bakåt kompatibel med mini-display. Den kostar inte så värst mycket heller.

Tips på billiga glasögon som funkar då? BenQs egna förstås, men de kostar typ 800:-/ st, och vi är 5 i familjen så det känns ganska uteslutet...

Postad 22 January 2013 - 19:10

Unregistered424f6ab7
  • Unregistered424f6ab7
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Tyvärr så tror jag inte att några andra fungerar än benq's egna som jag skrev i tråden längre upp så verkar det som att bara dlp-link glasögon passar din projektor. Så tyvärr så är det nog bara att bita i det sura äpplet och köpa dessa. testa annars e-bay där kanske dom finns till ett billigare pris.

Postad 22 January 2013 - 19:25

davvekulneff
  • davvekulneff
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Tyvärr så tror jag inte att några andra fungerar än benq's egna som jag skrev i tråden längre upp så verkar det som att bara dlp-link glasögon passar din projektor. Så tyvärr så är det nog bara att bita i det sura äpplet och köpa dessa. testa annars e-bay där kanske dom finns till ett billigare pris.

http://www.ebay.com/...=item3cc9b2d947

Dessa kanske? Står att de ska funka med w700 i specarna iaf...

Postad 22 January 2013 - 19:29

Unregistered424f6ab7
  • Unregistered424f6ab7
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Ja varför inte. De ser uppladdningsbara ut med, och det är alltid ett plus!

Postad 22 January 2013 - 20:49

davvekulneff
  • davvekulneff
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Spelade upp en 3d film nu via plex på pcn hemma, men bilderna hamnar ändå bredvid varandra. Vad är felet?

Redigerat av davvekulneff, 30 January 2013 - 21:04.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.