Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kablar till Scandyna Minipod MK2 och Denon F109

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 January 2013 - 15:51

z0rux
  • z0rux
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag ska köpa Scandyna Minipod MK2 Black och har tänkt att driva dessa med Denon F109.
Har sökt massor men hittar ingen vettig information.

Vill gärna ha terminerade kablar men är osäker på om bananer passar i högtalarna.
Det är skruvar på recievern och jag vet inte om spadar passar.

Vad tror ni? Kan ni rekommendera något?
Behöver 2st ca 1,5-2 meter och priset max 1000 kr.
Kablarna ska helst vara svarta för att matcha högtalarna.

Tack på förhand! :rolleyes:

Redigerat av z0rux, 27 January 2013 - 16:01.

Postad 26 February 2013 - 00:02

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0
Hej!

Jag kan komma med tips baserat på min egen erfarenhet, även om färgen på kablarna inte är enligt ditt önskemål:

Körde först med Supra Ply 4.0 mm2 och bytte senare till QEDs Silver Anniversay XT som gav bättre bas och finare transparent enligt mitt tycke.

Kör som du rent 2-kanal men kommer att komplettera med en aktiv sub. Provade först med en lite enklare integrerad förstäkare och visst spelar MiniPoden fint men herre min je vad de högtalarna spelar ut ifall man har tillgång till en riktigt bra förstärkare med bra kontroll. Kör nu med min Sony TA-F730ES från den tiden det begav sig - skiftet 80/90-tal. 25 kg pjäs som jag faktiskt gjorde A/B-test mot en Denon PMA-2020AE för ett par veckor sedan och det fanns absolut inte något skäl att byta ännu!! Imponerande även om "mitt" fabrikat aldrig har imponerat på folket här inne...

Med vänliga hälsningar

TMC

Redigerat av TMC, 26 February 2013 - 00:08.

Postad 26 May 2013 - 23:38

mars1212
  • mars1212
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
hej lånar tråden lite :) tänkte också köpa mig ett par SCANDYNA Minipod Mk2 jag är rätt så dålig på allt sådan här så hjäp uppskattas. Det jag undrar är om man skulle strunta i subbas är det okej? (Bor i lägenhet) Sedan hur smidigast gör vi om vi vill spela musik från datorn tex spotify eller filmer som man har på datorn?

Postad 21 October 2013 - 17:35

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0
Hej!

MiniPod går inte så djupt men eftersom du bor i lägenhet är det ju inte önskvärt med sub utan du får mer sikta mot finlir. Är det dessutom finlir ihop med designönskemål för de pengar MiniPod handlar om är de svårslagna.

Kikar du däremot på hur bra ett par mindre 2-vägshögtalare kan låta med rimliga basegenskaper för samma pengar men utan utseendemässiga anspråk finns det andra alternativ.

För egen del är jag nu i läge att införskaffa ännu ett par Scandynahögtalare, det blir SmallPod denna gång - ljud i vardagsrummet önskas av bättre hälften så det blir en beställning av dem tillsammans med en Sonos Connect Amp.

Vill du ha mer (inte bättre) bas kan du be om en A/B-test på Hifiklubben mellan MiniPod och BigPod också!

Lycka till!!

Med vänlig hälsning,

TMC

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.