Är det någon av er som sysslar med detta eller har varit sugen på att testa? Jag själv är lite sugen på det. Största anledningen för mig hade varit att göra det mer till en vana att alltid ha med sig kameran.
Postad 19 March 2013 - 22:58
Är det någon av er som sysslar med detta eller har varit sugen på att testa? Jag själv är lite sugen på det. Största anledningen för mig hade varit att göra det mer till en vana att alltid ha med sig kameran.
Postad 20 March 2013 - 00:01
Även andra grejer som tex varje bild måste innehålla bokstäver eller en bil eller soffa eller vad som helst.
Finns massa sånt att hitta på för att utvecklas och för att bli mer kreativ.
Dock är väl dom grejerna kanske inte tänkta att vara i ett år men ett par veckor i alla fall
Men en bild om dagen i 365 dagar vore kul.
Helt utan regler eller hur hade du tänkt?
Postad 20 March 2013 - 07:41
Postad 20 March 2013 - 08:58
Ska fundera på det ett tag till sen kanske jag skapar ett 365"Set" på FlickR och börjar
Postad 20 March 2013 - 21:03
Postad 20 March 2013 - 21:37
Något som skulle vara roligt vore att varje vecka kunde en person dela med dig av en valfri raw fil. Sen får alla några dagar sig att tok redigera i lr/Ps och sen se alla olika resultat
det har tydligen funnits här innan .. innan min tid i fotoforumet och jag har föreslagit det att vi skulle börja med det igen för det låter väldigt kul tycker jag.
så känner du dig manad så starta en tråd samt en bild och lite regler så kör vi igång
Postad 20 March 2013 - 23:06
Postad 21 March 2013 - 00:09
Kan dra igång en sån tävling om intresse finns.
Så i typ facebookmanéer eller nått, gilla detta inlägg om ni tycker vi ska köra en sån "tävling"!
Postad 21 March 2013 - 05:48
Postad 21 March 2013 - 09:23
Ni kan använda den här länken för att det blir så enkelt då och för att jag får lite extra space till mitt konto då.
http://db.tt/sQV1lA8
Postad 21 March 2013 - 09:30
Annars finns ju dropbox och det är dessutom gratis. Om alla delar samma mapp med varandra så både hämtar man original och lämnar färdig bild där.
Ni kan använda den här länken för att det blir så enkelt då och för att jag får lite extra space till mitt konto då.
http://db.tt/sQV1lA8
Använder mig inte av dropbox sen jag införskaffade min egen nas. 15 tb lagring samt egen webbserver och mailserver. Men kan självklart hjälpa dig ordna extra utrymme =)
Postad 21 March 2013 - 10:23
15 TB!?! Ja, det kan ju vara användbart...
Ok det tankas en del filmer/program ska väl erkännas =)
bilderna tar i nuläget bara upp 100 GB. Fördelen med nas är att alla bilder jag tex tar med min telefon synkas direkt/automagiskt till nasen som i sin tur backupar alla bilder till en serverfarm i usa. så bilderna är säkra och backupade mot hdd krascher
Du måste ha sjukt mycket porr, goa!
inte bara sjukt mkt utan löjligt sjukt mkt
Postad 21 March 2013 - 10:35
15 TB!?! Ja, det kan ju vara användbart...
Haha!
Men vad kostar en sån amerikatbackuplösning?
du kan få en 4 TB lösning EJ ink diskar för 1700, KLicketiklicka för info om enheten

Samma variant på blocket
http://www.blocket.s...06.htm?ca=8&w=3
Min kostade dock lite mer. totalt 20 k med expansionsenhet och 10 st 2 TB diskar.
Redigerat av Unregistered31881, 21 March 2013 - 10:36.
Postad 21 March 2013 - 10:46
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
25 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?