Denna tråd är för kommentarer till denna lista
Kommentarer till AMD mediadator för 4k av fhansson
Startad av
Unregistered25b65017
, Apr 23 2013 19:04
2 svar till detta ämne
Postad 23 April 2013 - 19:04
En tanke som slår mig är att mediedatorer vill man ofta ha tysta. Vet ej men svårt att tänka mig att det medföljande nätaggregaten i chassit är vidare tyst. Arctic F9 verkar ej heller lämpad till en tyst burk, satsa på en med lägre varvtal
Postad 29 May 2013 - 16:27
Det finns inget som säger att det inte är tyst heller men jag förstår poängen. Om man tänker på att de komponenter jag valt är väldigt strömsnåla och när man heller inte har något grafikkort så kommer nättaggregatet att jobba kanske 10% av sin kapacitet mestadels av tiden.
Arctic F9 är väldigt tyst om man kan variera varvtalet med moderkortet, annars kan man köpa ett motstånd för 25 kr som sänker hastigheten. Fläkten har bra flöde i förhållande till storleken så den behöver inte köras på så höga varvtal.
Jag kan byta hårddisken till en Caviar Green istället då Blue låter en hel del vid användning (30 dB mot 22 dB är en viss skillnad). Nackdelen är att man tappar en del prestanda om man jobbar mycket med bilder och filmer och den är seg att varva upp.
Arctic F9 är väldigt tyst om man kan variera varvtalet med moderkortet, annars kan man köpa ett motstånd för 25 kr som sänker hastigheten. Fläkten har bra flöde i förhållande till storleken så den behöver inte köras på så höga varvtal.
Jag kan byta hårddisken till en Caviar Green istället då Blue låter en hel del vid användning (30 dB mot 22 dB är en viss skillnad). Nackdelen är att man tappar en del prestanda om man jobbar mycket med bilder och filmer och den är seg att varva upp.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?