Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Folk som inte gillar sport och spel ?

40 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 April 2013 - 09:22

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Fattar mig inte på folk som varken gillar sport eller spel, vad har dom för fritidsintressen egentligen ?
Själv är jag totalt ointresserad av musik i utövningssyfte då jag har noll begåvning inom det området, däremot njuter jag av bra musik vilket man inte kan säga om alla som tror sig vara bra på det, folk som sjunger hellre än bra stör jag mig på också ;)

Men vad gör människor som inte sysslar med någon idrott eller spel i någon form.
Jag har växt upp med idrott i familjen så för mig är det en självklar del av livet.
Följer både hockey, fotboll och tennis på toppnivå då då jag själv hållit på med det förut.
Mina övriga intressen är spel, film och musik.
Det måste vara extremt tråkigt om man inte gillar sport eller spel anser jag eftersom det visas så mycket på TV och tar upp en stor del i tablåerna.

Vad gör folk annars under den långa kalla vintern i Sverige ?
Vad har ni för intressen och hur födriver ni tiden utan att det blir långtråkigt ?
Är man 30+ så är det inte så lätt att bara gå ut med några kompisar längre.

Redigerat av BioBerra, 24 April 2013 - 09:23.

Postad 24 April 2013 - 09:25

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Definiera sport? Kräks på fotboll och annan underhållning för pöbeln men springer och cyklar regelbundet, men aldrig i tävlingssyfte och allt som oftast själv.

Postad 24 April 2013 - 09:42

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Själv trodde jag bla filmtittande och musiklyssnande var just ett fritidsintresse?

Sport är ointressant däremot.

Redigerat av masse70, 24 April 2013 - 09:42.

Postad 24 April 2013 - 10:20

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Känns som att denna tråd inte har så mycket att göra under Xbox 360 att göra... Finns ju ett klockrent alternativ under Offtopic som heter just 30+, själv hör jag gott och väl till den ålderskategorin :)

Är totalt ointresserad av fotboll och hockey, framför allt att titta på skiten.

Som Masse skriver är filmtittandet ett stort fritidsintresse. Utöver det försöker jag spela badminton och skall nästa vecka hänga på ett grabbgäng och försöka börja spela innebandy också. Badminton har dock bara blivit 1 ggn/månad... Detta är alltså på motionsnivå.

Tyvärr har jag lagt mina två tidigare största intressen på hyllan, skytte ("elit"nivå) och dragracing.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 24 April 2013 - 12:45.

Postad 24 April 2013 - 11:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
På? På vad!?? Sicken jäkla cliffhanger :angry:

Postad 24 April 2013 - 11:59

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag är helt ointresserad av lagsport och numera även övriga sporter (har dock tävlat i kampsport under flera år) och har under långa perioder varit ointresserad av spel. Istället har jag pluggat, umgåtts, sett film och lyssnat på musik. Det åt upp all min fritid i alla fall.

Idag har jag familj, hus, hund, karriär som tillsammans med sömn äter upp 20h/dygn. De fyra timmarna som blir över sprids ut över gitarr, TV-spel, sambo och hobbyprogrammering.

Postad 24 April 2013 - 12:47

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

På? På vad!?? Sicken jäkla cliffhanger :angry:

Sorry, jag är så otränad nu mer att jag svimmade vid tangentbordet, blev för mycket skrift :D

Skämt åsido så hamnade texten fel och jag missade ta bort texten.

Gällande spel så spelar jag otroligt sällan själv, däremot har jag och min 6-åring snart spelat igenom de flesta Lego-spelen. Så grymt roligt att sitta och spela med honom :)

Postad 24 April 2013 - 14:16

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Jag följer inte sport men mina regelbundna fritidsaktiviteter är att jag gymmar seriöst (har alltid gjort) och spelar istället för att se på TV. Family Guy och Simpsons gillar jag men ser sällan på något annat på TV. Men jag gillar trots allt även 6:ans TV-serier som Renegade (Lorenzo Lamas), Midnight Rider och Våra Värsta År och någon mer sån där privatdetektivserie från 80-talet där de avslutar varje episod med att de fryser bilden och gänget sitter i en bar och skrattar åt allt. :)
Ibland läser jag böcker också faktiskt. Läste nyligen ut "Cocaina - En bok om de som gör det" och Gustav Fridolins bok Blåsta - besparingsåren som formade en hel generation (nåt sånt heter den). Och så Why Zebras Don't Have Ulcers (handlar om fysiologiska stressresponser) eller sammanställd vetenskap om protein och styrketräning he he. Blandad kompott. Och så dricker jag kaffe.
Ett par polare lyckas jag få med ut på krogen ibland men det är oftast svårt som du säger. De är irriterande bekväma nu på äldre dar.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 24 April 2013 - 14:26.

Postad 24 April 2013 - 14:56

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Flytta till Off topic eller 30+, kanske?

Själv gillar jag sport. Numera framförallt att se på (har ju märkt att kroppen inte håller ihop när man sportar längre, med trasig hälsena som följd senast jag försökte), men har som så många spelat fotboll och hockey när jag växte upp och lite bordtennis och innebandy sedan.

Postad 24 April 2013 - 15:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Baseball är favoritsporten. Hockey/Fotboll kan vara kul vid stora mästerskap annars tittar jag aldrig på det. VM/OS osv i olika sporter är kul också.
Den mesta tiden förbrukas genom att titta på tvserier och film varvat med lite spel då och då.

Redigerat av Unregistereddc471864, 24 April 2013 - 15:18.

Postad 24 April 2013 - 16:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag spyr på all sport förutom när det är os, vm/em i fotboll och strke samt e-sport. allt annat avskyr jag. vill inte höra om sport alls. däremot så springer jag på gym ofta :)

... eh. jag var visst rätt sportintresserad av va? :) nåja, det finns andra saker att intressera sig för. film och musik. kultur ryktas det om att folk gillar. spela tv-spel eller kolla på olika serier. finna mäbgda att göra idag :)

Postad 24 April 2013 - 16:24

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Foboll är inget jag gillar, har aldrig gillat o kommer aldrig att gilla! Hockey nja kan jag väl se på i 5minuter innan jag tröttnat på det. Likaså med resterande sporter, jag har inte det intresset heltenkelt. Lite motorsport är kul ibland.

Fritidsintressen för mig är att hålla på med bilar, vara med vänner o umgås, se på film och lyssna på musik etc etc. Så¨även vi som inte har just sport som inresse har ju andra intressen istället.

Det är upp till var o en att göra som man vill med sin fritid anser jag.

Postad 24 April 2013 - 16:40

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
För mig är sport och idrott en viktig del av min fritid och mitt yrkesliv. De senaste åren (efter sonen flyttade ut) så har sport på TV nästan blivit en varjedagssysselsättning. Under augusti - oktober har jag t o m svårt att hänga med i all aktuell sport (NFL, Allsvenskan, Premiere Leauge och MLB). På jobbet tränar jag min allt mer åldrande och med skavanker vidhäftande kropp <_< i genomsnitt 3 h/veckan.Tre, fyra filmer i veckan skall också hinnas med naturlligtvis! Att andra har annat att göra än att glo på sport kan jag förstå. Jag tror jag är rätt unik med lägga ner så mycket tid på sport och träning. Eller?

PS

Imorgon börjar NFL-säsongen med Draft round 1 :D

DS

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 24 April 2013 - 16:41.

Postad 24 April 2013 - 17:38

Unregisteredfd1d78ce
  • Unregisteredfd1d78ce
  • Lärjunge

• 386 inlägg
  • 0
Nja, jag är väldigt sportintresserad men ser aldrig på sport...En person som säger att den är sportintresserad och egentligen menar att den är intresserad av att se sport jämför jag med någon som säger att den gillar sex men bara tittar på porrfilm utan att utöva akten själv.

Postad 24 April 2013 - 17:41

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Nja, jag är väldigt sportintresserad men ser aldrig på sport...En person som säger att den är sportintresserad och egentligen menar att den är intresserad av att se sport jämför jag med någon som säger att den gillar sex men bara tittar på porrfilm utan att utöva akten själv.

Så vad kallar du nån som säger att han/hon gillar film men bara tittar på film utan att göra film själv isåfall? ;)

Redigerat av masse70, 24 April 2013 - 17:49.

Postad 24 April 2013 - 17:51

Unregistered24a8fb9a
  • Unregistered24a8fb9a
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Jag tittar endast på fotboll (Champions League och Premier league, det får räcka, utom när det är EM/VM). Sen är det inte många av MFF's hemmamatcher som jag missar att se på plats. Detta tar upp väldigt mycket av min fritid, men har en mycket förstående flickvän.
Efter fotbollen är det film och tv-serier som gäller.
Spelar även innebandy och går på gym ett par ggr i veckan.

Postad 24 April 2013 - 19:00

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
Mina intressen är hifi/hemmabio och allt som hör därtill (prylar-film-musik) även friluftsliv tar en stor del av min tid....sport är för mig helt ointressant faktiskt.

Jag har aldrig förstått grejen med........11 vuxna karlar som jagar en stackars boll :unsure:

Redigerat av robert293, 24 April 2013 - 19:02.

Postad 24 April 2013 - 19:41

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 1
Sport är jag totalt ointresserad av, möjligtvis kan jag kasta ett öga när det är VM i fotboll eller sommar-OS.
Spel, är det dataspel? Har jag inte spelat sen jag var 15 år. Ogillar sällskapsspel med, blir väl på sin höjd en gång varje år när jag blir "tvingad".

Det här är ju ett hemmabioforum så det är ju inte så svårt att lista ut vad många har för intressen. Jag ser ganska mycket film. En film är ju snitt 2 timmar lång så det går ju en del tid till det. Jag älskar musik och lyssnar mycket. Jag gillar att laga god mat och att grilla. Dricka god öl. Jag har ett hus modell lite äldre med trädgård som tar en hel del tid (räknar det dock till ett intresse och inte ett måste; jag valde ju att köpa detta hus).
Med heltidsjobb och familj är det tillräckligt problematiskt att hinna med allt ovanstående. Jag är verkligen glad att jag inte har nåt intresse alls i spel eller sport heller för den delen. Det känns rätt trångsynt att tycka att det måste vara långtråkigt att inte gilla sport, det finns ju hur mycket annat som helst att sysselsätta sig med (men det handlar ju, så klart, om intressen).

Redigerat av A Haddock, 24 April 2013 - 19:42.

Postad 24 April 2013 - 21:30

Unregisteredfd1d78ce
  • Unregisteredfd1d78ce
  • Lärjunge

• 386 inlägg
  • 0

Så vad kallar du nån som säger att han/hon gillar film men bara tittar på film utan att göra film själv isåfall? ;)

Film är konst. Konst utförs för att beröra genom åskådning, bland annat. Det finns konst som ska beröra andra sinnen också.

Sport är för mig ett sätt att aktivera min kropp och i viss mån sinnet. Att titta på när andra aktiverar sig är inte min grej.

Postad 24 April 2013 - 21:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 2
Verkar helt enkelt som att du egentligen inte är sportintresserad.

Postad 24 April 2013 - 22:46

head
  • head
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Fattar mig inte på folk som varken gillar sport eller spel, vad har dom för fritidsintressen egentligen ?

Det du skriver tror jag belyser en av många skillnader mellan att bo i småstad och storstad i Sverige? I ett land med bara 9 miljoner invånare spridda på en väldigt stor yta tror jag att utbudet av "saker att göra på sin fritid" skiljer sig väldigt mycket bara om man jämför huvudstaden med sveriges tredje eller fjärde största stad. Och om du frågar folk på gatan här i huvudstaden tror jag att många undrar just vad folk ute på landsbygden gör på sin fritid eftersom det inte finns något att göra där. Men är det verkligen så?

Postad 24 April 2013 - 23:15

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

• 1106 inlägg
  • 0
Du har inte hört talas om att man kan virka, sy och karda? :P Det gjorde alltid min farmor när hon var ung samt bakade så kallade "drömmar" och katrinplommon sufléer :) Måla tavlor är ett annat roligt intresse, varför inte akvareller eller spela klarinett? :D Finns rätt många intressen om man har lite fantasi :D Läsa böcker är ett annat :)

Själv är jag totalt ointresserad av musik i utövningssyfte då jag har noll begåvning inom det området, däremot njuter jag av bra musik vilket man inte kan säga om alla som tror sig vara bra på det, folk som sjunger hellre än bra stör jag mig på också ;)

Men vad gör människor som inte sysslar med någon idrott eller spel i någon form.
Jag har växt upp med idrott i familjen så för mig är det en självklar del av livet.
Följer både hockey, fotboll och tennis på toppnivå då då jag själv hållit på med det förut.
Mina övriga intressen är spel, film och musik.
Det måste vara extremt tråkigt om man inte gillar sport eller spel anser jag eftersom det visas så mycket på TV och tar upp en stor del i tablåerna.

Vad gör folk annars under den långa kalla vintern i Sverige ?
Vad har ni för intressen och hur födriver ni tiden utan att det blir långtråkigt ?
Är man 30+ så är det inte så lätt att bara gå ut med några kompisar längre.

Postad 24 April 2013 - 23:21

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

• 1106 inlägg
  • 0
Ett intresse som jag har ägnat mig åt senaste tiden är budgivning via nätauktioner :D Det behöver ju inte bli dyrt. Köpa konst är rätt billigt idag :) Ingen som vill ha gamla tavlor längre verkar det som :P

Postad 25 April 2013 - 08:28

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Boxning och mma följer jag med glädje! Även brottning, friidrott och tyngdlyftning.

Fotboll är det töntigaste som finns, gillar inte sporter med fjollor som filmar och skadar sig bara någon springer förbi för nära. Dessutom är fotboll en sport som rent fysiskt inte kräver mycket, det gör att den känns lite som golf i mina ögon. Bor just nu i ett land där många håller med mig om fotbollen så det är skönt att aldrig behöva höra något om fånarna Zlatan och Ronaldo mfl. B)

Postad 25 April 2013 - 08:41

Unregisteredfd1d78ce
  • Unregisteredfd1d78ce
  • Lärjunge

• 386 inlägg
  • 0

Verkar helt enkelt som att du egentligen inte är sportintresserad.

Det är ju precis det jag är. Jag är dock inte intresserad av att titta på andra som sportar.

Postad 25 April 2013 - 08:44

Morot
  • Morot
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Jag skjuter mig hellre än att kolla sport live eller på TV. Men jag lyckas fördriva min tid med annat så som foto, film och musik.

Postad 25 April 2013 - 13:31

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0
Personligen är jag mycket nöjd med att vara totalt ointresserad av att titta på eller läsa om sport (kan ev titta på någon VM- eller OS-final)... hur i hela friden skulle jag hitta tid att lägga på sport-tittande - jag ser verkligen inte vad i min tillvaro som jag skulle kunna prioritera ner istället???

... egen träning är dock ett nödvändigt ont B) som jag ger ca 5-6 timmar per vecka

Spel... inget som helst intresse (förutsätter att det är spel t.ex svenska spel, bet365, unibet etc. som avses)... mycket bättre risk/reward om man satsar på börsen istället... :)

Mvh
/Gelmax

Redigerat av Gelmax, 25 April 2013 - 13:48.

Postad 25 April 2013 - 13:42

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0

...eftersom det visas så mycket på TV och tar upp en stor del i tablåerna.

Så är det absolut... första jag gör är att slänga sportbilagor eller byta radio-/tvkanal så fort det handlar om sport...

Skulle kunna vara lite provocerande och skriva att jag har mycket svårt att förstå hur någon kan vara intresserad av att titta på eller läsa om när andra sportar... Varför ägna tid till att titta på andra istället för att spendera tiden till att skapa verkliga upplevelser i ens eget liv... (snickra med barnen, gå på restaurang med sin käresta, resa, umgås med vänner, åka skidor, segla... you name it...).

Nu hade jag inte tänkt att provocera så jag skriver inte det annat än som en ren hypotes att jag skulle kunna skriva det. :ph34r:

Mvh
/Gelmax

Postad 25 April 2013 - 17:42

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
De gamla romarna bjöd befolkningen på bröd och skådespel. Brödet klarar vi själva i dag och några miljarder följer fotbollen överallt i världen, så att vara fin i kanten och rynka
näsan åt de som gillar att se fotboll, ishockey, cykelsport eller annan sport på plats eller via TV är ren och skär snobbism.

Postad 25 April 2013 - 17:57

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

• 1106 inlägg
  • 0
Har egentligen inte något emot någon sport men har en del favoritsporter men beror mest på att det är sådana sporter som övriga familjen utövar, handboll är en sådan och fotboll var en sådan. Att kolla på sport varje dag kanske inte riktigt är min grej men någon gång i veckan är riktigt kul, särskilt om det är något lag man hejjar på eller om man tex har någon person i något lag man har som favorit. Mästarnas mästare är ju ett riktigt roligt program. Jag vet dom som inte gillar sport alls som kollar på programmet ändå för att det är någon man minns. Är ju extra skoj att se vad dom gör idag och höra deras egna berättelser, sådant piggar ju alltid upp :D Man får kanske en annan uppfattning än den man hade tidigare än bara snacket man får via nätblaskan som egentligen inte betyder ett skvatt.

Redigerat av Unregistered2222, 25 April 2013 - 18:10.

Postad 25 April 2013 - 19:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Det är ju precis det jag är. Jag är dock inte intresserad av att titta på andra som sportar.

Nja, du verkar intresserad av att röra på dig och må bra, så långt kan jag sträcka mig.

Fotboll är det töntigaste som finns, gillar inte sporter med fjollor som filmar och skadar sig bara någon springer förbi för nära. Dessutom är fotboll en sport som rent fysiskt inte kräver mycket, det gör att den känns lite som golf i mina ögon. Bor just nu i ett land där många håller med mig om fotbollen så det är skönt att aldrig behöva höra något om fånarna Zlatan och Ronaldo mfl. B)

Kan hålla med dig om filmningarna, men att fotboll inte kräver så mycket rent fysiskt är ren bull-shit, vare sig mer eller mindre.

Postad 25 April 2013 - 20:24

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Nej, det är inte bullshit. Många andra sporter är så oerhört mycket mer fokuserade på rå fysisk talang. Jämför eliten inom football eller basket mot fotboll. Det enda fotbollsspelarna skulle ha en chans på är 10 km löpning, där skulle dom krossa motståndet. DÄREMOT har dom givetvis grym bollkänsla osv men rent fysiskt är dom inte imponerande.

Postad 25 April 2013 - 22:14

Unregisteredfd1d78ce
  • Unregisteredfd1d78ce
  • Lärjunge

• 386 inlägg
  • 0

Nja, du verkar intresserad av att röra på dig och må bra, så långt kan jag sträcka mig.

Du verkar mer intresserad av att se andra röra på sig då men inte sporta själv, är det det du menar? Så det som gör någon intresserad av något är att titta på när det utförs?

Porrfilm, någon...?

Postad 25 April 2013 - 22:35

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 1

....så att vara fin i kanten och rynka näsan åt de som gillar att se fotboll, ishockey, cykelsport eller annan sport på plats eller via TV är ren och skär snobbism.

Det här är ju helt strålande... någon som blev provocerad i alla fall B). Så bara för att många tycker om att titta på sport så är, enligt din logik, alla de som inte är intresserade av att titta på sport snobbiga och "fina i kanten"?

Såklart var syftet med mitt tidigare inlägg att provocera - precis på samma sätt som:

... kan ses som provocerande åt andra hållet. Personer som får ut mycket av att titta på sport skall naturligtvis fortsätta med det - jag och väldigt många med mig är dock totalt ointresserade. Det handlar inte om ett aktivt ställningstagande det är bara en fråga om tycke och smak! Nåväl - kul att du högg!

Mvh
/Gelmax

Porrfilm, någon...?

:lol:

Redigerat av Gelmax, 25 April 2013 - 22:36.

Postad 26 April 2013 - 18:47

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 1
"Det här är ju helt strålande... någon som blev provocerad i alla fall B). Så bara för att många tycker om att titta på sport så är, enligt din logik, alla de som inte är intresserade av att titta på sport snobbiga och "fina i kanten"?"
De som inte bryr sig om att titta på sport är inte snobbar, utan de som ser ned på oss som gör det, vilket är en enorm skillnad.

Postad 26 April 2013 - 19:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Du verkar mer intresserad av att se andra röra på sig då men inte sporta själv, är det det du menar? Så det som gör någon intresserad av något är att titta på när det utförs?

Porrfilm, någon...?

Nej, jag är intresserad av båda (även om kroppen börjar säga ifrån i form av dålig rygg och nu senast avsliten hälsena).

Postad 27 April 2013 - 01:42

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Nej, det är inte bullshit. Många andra sporter är så oerhört mycket mer fokuserade på rå fysisk talang. Jämför eliten inom football eller basket mot fotboll. Det enda fotbollsspelarna skulle ha en chans på är 10 km löpning, där skulle dom krossa motståndet. DÄREMOT har dom givetvis grym bollkänsla osv men rent fysiskt är dom inte imponerande.

Tja eller hinderbanor eller uthållighetsövningar där inte brottare, tyngdlyftare, basketnissar och definitivt inte anabola NFL spelare (där man springer 10m eventuellt tacklar ngn sen vilar med riddarrustning) skulle klara många meter.
Rugby/australiensk fotboll däremot är lite bättre där är det väl 10ggr tuffare än NFL och i grunden hårdare killar.

Så om fysik för dig endast är att lyfta 200kg 10ggr så visst.

Nej vila nu för imorgon är det Sullivan mot Carter i Snooker VM:-)

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 27 April 2013 - 01:43.

Postad 27 April 2013 - 02:07

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Boxning och mma följer jag med glädje! Även brottning, friidrott och tyngdlyftning.

Skulle vilja se Kamui springa runt på en plan tillsammans med övriga spelare och boll och sedan påtala att alla är fjollor ;) Att jämföra fotboll med golf säger nästan mer om dig själv än om själva ansträningen rent fysiskt.
Har själv utövat fotboll, Am fotboll och Hockey. Det är exempel på sporter med olika parametrar av fysisk ansträning. Kan dock påstå helt ärligt att jag hellre blir tacklad i planket iförd hockeymundering än att få benen kapade av en defensiv mittfältare i fotboll som är halvt galen. Men jag förstår Kamuis resonemang, då han sannolikt inte hållt på med ngn form av idrott de senaste 5 åren eftersom man slutar med obligatorisk gymnastik efter gymnasiet ;)

För egen del blir det gym 4-5 dgr veckan tillsammans med innebandy och puderåkning när tillfälle ges. Under sommaren blir det en och annan golfrunda. Golf var roligt på 80-90 talet. Då kunde man koppla av lite på banan. Sedan, under 2000 talet blev det en faslig rush på banan och alla stressade. Nu är det lugnare igen då Golf inte är högsta mode längre. Däremot är spelet ganska segt fortfarande, bortsett från de ggr man får in den där härliga träffen på bollen.

För att återkoppla lite. Kamui, spring ut och ta en match med ditt lokala div 4 gäng, så får vi se hur kaxig du är efteråt, ha ha ha.

G

Postad 27 April 2013 - 07:35

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Snart 10 år sedan gymnasiet måste jag bara tillägga bara GAIS! Har spelat fotboll ganska mycket under uppväxten och nej det är inte en fysiskt tuff sport. Däremot flåset är jobbigt för mig då jag har sysslat med brottning och framförallt gym sedan tonåren vilket gör att min matchvikt ej är förenlig med löpningen under 90 min som en för en 75 kgs fotbollsspelare. Men nej, jag har fortfarande inte stött på någon fotbollsspelare som kan "proppa" mig. Hockey är en annan sak dock...

Postad 27 April 2013 - 20:13

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Men fysik är ju så mycket mer än att bara vara stor, så ditt påstående om fotbollsspelare är minst sagt märkligt.

Postad 27 April 2013 - 20:37

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Personligen så tränar man både Wushu och ett par dar på gymmet, sport att följa är självklart med favoriten NFL även college fotbollen är riktig trevlig när man hade den kanalen att se på, OS/VM(hockey) är något jag följer, och förr när K1 gick och hade sina profiler tidigt 2000talet annars tar ju spelandet och film tittande ganska stor tid.

Ett roligt(sport sience) klipp för dom som krigar am fotboll vs rugby https://www.youtube....h?v=W7tGY-VDx3o

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.