För närvarande består mitt hemmabiopaket av ett Philips HTS3100 5.1-system. Dock är original-subben utbytt mot en Jamo SW110. På senare dagar har tyvärr subwoofern börjat skorra vid hög volym, vilket har lett till att jag känner att det är dags för en uppgradering. Jag är inte säker på om jag kommer att uppgradera hela systemet än, men det lutar åt det.
För ett par dagar sedan införskaffade jag en "ny" receiver vid namn Yamaha RX-V740RDS. En mycket äldre (lansering: 2003) receiver än den jag redan hade, men den är bra mycket starkare, har ofantligt mycket bättre anslutningsmöjligheter och jag fick den dessutom för en mycket billig slant via Tradera.
För att underlätta lite för subwoofern och få lite mer tryck (främst vid musiklyssning), utan att behöva höja volymen såpass mycket, tänkte jag serie- alternativt parallellkoppla ett eller ett par baselement till den som jag har liggandes hemma. Baselementen tillhör egentligen ett par studiomonitorer vid namn M-Audio Studiophile BX8A Deluxe, men då diskanten och dess slutsteg lagt av i ena monitorn har jag ingen bättre användning för dem. Låter det som en bra eller dålig idé?
Förövrigt har jag lite funderingar på att uppgradera även front-, center- och bakhögtalarna. Jag undrar därför om någon har bra tips på vad man kan köpa, tro? Jag har ganska knapert med stålar, så gärna billigt men bra/bättre om möjligt. Jag kan absolut tänka mig att köpa begagnat och tex börja med att byta ut endast frontarna eller centern, för att senare byta ut resten.
Då jag är hyfsat okunnig inom området skulle jag verkligen uppskatta lite tips och synpunkter!
Sökningen pågår
Avancerad sökning
27 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?