Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC DLA-X35 och Vogels, hjälp!

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 May 2013 - 22:31

sprattlas
  • sprattlas
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej,

Har köpt en JVC DLA-X35 med 3d kit och Vogels PPC 2000 fäste från Elgiganten. Nu när jag skulle sätta upp projjen i taket så passar inte fästet med projektorn! Va f-n liksom? De säljs ju i ett paket tillsammans. Är det jag som är trög när det gäller att sätta fast fästet på projektorn?

Problemet är att de fyra pinnarna som man monterar på skivan och i fötterna på projektorn inte räcker till så att de går att skruva fast de i hålen. De skulle behöva vara lite längre.

Är det någon här som har fått en JVC Xxx projektor att passa med ett Vogels fäste?

Tacksam för svar då jag vill ha upp grejerna i taket så fort som möjligt! :)

Postad 21 May 2013 - 23:26

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 1
Va synd..hade du gått till en riktigt JVC återförsäljare hade de sagt att det bara finns ett fäste som passar.

Finns lite ordspråk som passar in här ;)

Postad 21 May 2013 - 23:58

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Nja nu ska du inte säga så jobbar själv på giganten och hade du gått till mig så hade du fått ett chief fäste ;)

Men ser på vår sida att denna bundlig erbjuds skall maila ansvarig imorgon.

Edit: kanske skall skriva något vettigt till TS också, ring till kundtjänst direkt imorgon så ska du nog se att du får hjälp med detta. Tänk på att du behöver adapter plattan till X35:an också.

Redigerat av AngelA1, 22 May 2013 - 00:01.

Postad 22 May 2013 - 05:13

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
De gör så, jag köpte min X30 därifrån och fick också med ett fäste som inte var i närheten av att passa till projektorn.

Postad 22 May 2013 - 07:30

sprattlas
  • sprattlas
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Tack för era svar grabbar. Ska ringa kundtjänst och fråga hur de ska lösa detta. Verkar inte som att EG säljer chief..
Lite konstigt att de säljer detta tillsammans i ett paket. Borde väl vara fler än jag som har nappat på erbjudandet och hört av sig till dem.

thomas79: hur löste du det med EG?

Postad 22 May 2013 - 09:39

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Så där nu har jag mailat ansvarig hoppas det löser sig för dig snabbt.
Giganten jobbat normalt sett inte med Chief men vi kan specialbeställa om så behövs.

Vogel har en ny serie fästen och ett av dom skall passa så förstår inte varför de bundlar med detta när det finns alternativ.
Men men hoppas det löser sig snabbt och TS blir nöjd.

Postad 22 May 2013 - 11:17

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Fick svar och detta fäste passar bra se bifogad bild:

https://www.minhembi...c_id=442397.jpg

Redigerat av AngelA1, 22 May 2013 - 11:22.

Postad 23 May 2013 - 20:23

sprattlas
  • sprattlas
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Tack för att du kollar upp. Vad är det för fäste på bilden? Det ser ut som det som dem bundlar i erbjudandet. På bilden är dock inte skruvarna fastsatta så det är svårt att se om det passar.
Såg att det finns längre "armar" att köpa till fästet så att det även passar till JVC.

Fick tag på kundtjänsten i förrgår. Då skulle han lämna ärendet till en "handläggare" som skulle kontakta mig antingen dagen efter eller nästa (läs idag). I eftermiddag ringde det en kille från EG kundservice och sa att han höll på att leta efter ett passande fäste på deras huvudlager och när han har hittat ett skulle han buda över det så snabbt som möjligt. Han trodde att jag skulle få det på måndag... Får se hur det löser sig.
Eftersom jag inte har kunnat sätta upp projektorn i taket för att se att allting blir schysst så sa jag att de 30 dagarna jag har öppet köp inte blir 30 dagar eftersom jag får sitta och vänta på rätt grejer. Han svarade att han skulle se till så att de gjorde ett undantag gällande de 30 dagarna om jag inte var nöjd efter att jag testat med projjen i taket.

Fick svar och detta fäste passar bra se bifogad bild:

https://www.minhembi...c_id=442397.jpg

Postad 24 May 2013 - 00:13

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Det var så lite så bara kul att hjälpa till.

Fästet på bilden ska vara Vogels PPC2000(samma fäste som du har hemma nu) så det skall passa helt ok om du fäster det som bilden visar.
Med andra ord skall det inte vara några problem att få upp din nya fina projektor med detta fäst, men visst får du ett bättre fäste utan kostnad är det ju bara att le och vinka.

Postad 24 May 2013 - 05:10

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 1
Jag fick ett tillgodokvitto hos Elgiganten. Jag köpte ett chief fäste från hembiobutiken.

Postad 27 May 2013 - 09:01

sprattlas
  • sprattlas
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Nu så har jag testat igen enligt den bilden som finns på elgigantens hemsida och jag kan bekräfta att det fungerar. Projektorn hänger i taket och allt gick ganska smidigt att sätta upp. Dock så tror jag att chief fästet är stabilare fast det spelar ju ingen roll när den hänger i taket. Man ska ju inte direkt dit och peta på den i tid och otid. :)

Case closed!

Postad 27 May 2013 - 11:33

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 1
Se bara till att det klarar vikten med. Inte så kul om projektorn skulle åka i golvet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.