Nån som vet ett par internetbutiker?
Köpa högtalarstativ - vart?
Startad av
Unregistered902d92c2
, Oct 18 2003 19:10
15 svar till detta ämne
Postad 18 October 2003 - 19:10
Letar efter bra och stadiga högtalarstativ(till mina B&W 602:or) som inte är allt föra dyra.
Postad 18 October 2003 - 21:37
Fyndbörsen har ett litet urval, där priserna är helt ok.
Fyndbörsen
Köpte själv ett par proson högtalarstativ där för 595:-
Mvh Stefan
Fyndbörsen
Köpte själv ett par proson högtalarstativ där för 595:-
Mvh Stefan
Postad 22 October 2003 - 14:52
Glöm inte kära, gamla IKEA.
Dom har ett stativ som jag tycker är helt OK,
och priset är lågt - 249 :- paret.
Kolla här:
[URL=http://www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=2&productId=15797&langId=-11&parentCats=10104*10170]
/Ulf
Dom har ett stativ som jag tycker är helt OK,
och priset är lågt - 249 :- paret.
Kolla här:
[URL=http://www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=2&productId=15797&langId=-11&parentCats=10104*10170]
/Ulf
Postad 22 October 2003 - 22:03
Eller så kan du försöka göra egna som jag gör
Mkt roligare än att köpa färdiga
Postad 22 October 2003 - 22:34
Jag har varit och klämt på Ikea stativen och jag kan inte tänka mig att ställa ett par 602 på dessa
. På sidan står det också att max belastning är 4 kg.
En gång i tiden ägde jag ett par proson stativ, till mina proson stativhögtalare. Dessa stativ var ganska "svajiga" och var verkligen inte bra.
Summerat: bygg egna eller köp nya/begagnade kvalitets stativ = lite dyrare men mycket bättre (antagligen).
En gång i tiden ägde jag ett par proson stativ, till mina proson stativhögtalare. Dessa stativ var ganska "svajiga" och var verkligen inte bra.
Summerat: bygg egna eller köp nya/begagnade kvalitets stativ = lite dyrare men mycket bättre (antagligen).
Postad 23 October 2003 - 22:17
Har precis beställt ett par Atacama Nexus 7 för 1600:- inkl. frakt på Reference Audio. Har aldrig beställt någonting därifrån tidigare men de ska nog vara ok.
Atacama har fått bra betyg i tester så jag hoppas att de ska duga.
Jag ska ha dem till mina 602:or.
http://www.referenceaudio.se/
Atacama har fått bra betyg i tester så jag hoppas att de ska duga.
Jag ska ha dem till mina 602:or.
http://www.referenceaudio.se/
Postad 24 October 2003 - 17:36
Den här då (fr Netonnet.se?Letar efter bra och stadiga högtalarstativ(till mina B&W 602:or) som inte är allt föra dyra.
Redigerat av martin.j, 24 October 2003 - 17:37.
Postad 26 October 2003 - 13:49
Kan starkt rekommendera Atacama Nexus stativen, jag köpte mina 5:or på HiFi-Art i stockholm för 800:-, kolla om dom har kvar några dom ska tydligen kunna skicka mot PF.
Postad 29 October 2003 - 20:25
hej!
Jag var själv och köppte ett par empire rc30. Dessa är ganska höga, men det finns lägre modeller. Det är riktigt statiga grejer 17,5 kg styck och kan sandfyllas om man känner för det.
Modellen RC är emipres dyraste stativ men ändå prisvärda tycker jag. Men Empire har massor (jag menar massor) av olika modeller. De har en hemsida (kan inte adressen) där alla visas finns med och det är bara att välja och vraka. Sen bara kontaktar du någon hifi affär som säljer dess (t ex ljudmakarn.se eller lefflershifi.com) och ber dem ta hem stativen åt dig. Det står inte på deras hemsidor att de sluför alla modeller men i regel kan de ta hem dem åt dig om du vill (jag köppte mina på lefflers fick gratis hemkörning).
Jag var själv och köppte ett par empire rc30. Dessa är ganska höga, men det finns lägre modeller. Det är riktigt statiga grejer 17,5 kg styck och kan sandfyllas om man känner för det.
Modellen RC är emipres dyraste stativ men ändå prisvärda tycker jag. Men Empire har massor (jag menar massor) av olika modeller. De har en hemsida (kan inte adressen) där alla visas finns med och det är bara att välja och vraka. Sen bara kontaktar du någon hifi affär som säljer dess (t ex ljudmakarn.se eller lefflershifi.com) och ber dem ta hem stativen åt dig. Det står inte på deras hemsidor att de sluför alla modeller men i regel kan de ta hem dem åt dig om du vill (jag köppte mina på lefflers fick gratis hemkörning).
Postad 02 November 2003 - 06:53
Hembiobutiken.com har även stativ.
Postad 09 November 2003 - 22:44
Ljudmakarn i Sthlm har en hel del i stativväg. http://www.ljudmakarn.se
Postad 10 November 2003 - 17:09
Köpte dessa på Fyndbörsen för 595 kr, dock i färgen silver. Är mycket nöjd med dem. Stabila, och ännu mer stabila om man fyller rören med sand. I priset ingår även spikes.

Snygga är dem också.

Snygga är dem också.
Postad 06 July 2010 - 19:22
Får man tipsa om sina egna i marknaden?
Har t.o.m bild på dem i galleriet med ett par 601 S3 på.
Visserligen beg. men snygga.
Har t.o.m bild på dem i galleriet med ett par 601 S3 på.
Visserligen beg. men snygga.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
52 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?