Postad 26 December 2003 - 19:43
Vad är den lilla brytaren till för som sitter bakom högtalaren intill anslutningarna till högtalarkablarna ?????
Postad 26 December 2003 - 19:48
På mina gammla dc12 så fanns det en knapp där baki som höjde diskanten med någon DB, kan det vara någe såndant?
Postad 26 December 2003 - 23:15
På mina cerwin sitter det en rund knapp som sticker ut en bit i bakdelen på högtalaren. Om du spelar för högt med högtalaren så att säkringen slår ur så återställer du dem genom att trycka på den knappen. vet inte om det är den du menar men det låter nästan som det.
Postad 28 December 2003 - 12:35
tjena!
Det är en switch till diskantnivån..iallafall på mina 4 1515
Flat eller +3db...
mvh//bazze
Det är en switch till diskantnivån..iallafall på mina 4 1515
Flat eller +3db...
mvh//bazze
Postad 26 January 2004 - 12:51
Nån sa att det var för att stänga av och på bakre diskanten på dom till mej ?!
Kan det stämma ?? Vore glad om nån kunde kolla på sina...
Jag orkar inte försöka ändra knappen för att testa, högtalarna står inpackade i ett hörn var med ett par andra CV på sidan av dom (se mitt galleri så fattar ni
)
Kan det stämma ?? Vore glad om nån kunde kolla på sina...
Jag orkar inte försöka ändra knappen för att testa, högtalarna står inpackade i ett hörn var med ett par andra CV på sidan av dom (se mitt galleri så fattar ni
Postad 26 January 2004 - 16:30
tja...
har precis kollat...
de e som jag skrev ovan...diskanten bak spelar vilket som,,
mvh//bazze
har precis kollat...
de e som jag skrev ovan...diskanten bak spelar vilket som,,
mvh//bazze
Postad 26 January 2004 - 23:53
Okej, tack för svaret!!
Har därimot en annan fråga: Vking skrev att han hade ett par gamla dc12or med brytare oxå, jag har ju ett par dc15, men dom sitter det ingen brytare på, fanns inte alla dc högtalare med brytare ?? och är mina isåfall kanske nyare eller äldre än dom med brytare ??
Dessutom e diskanterna på baksidan på mina dc15 helt tysta, så jag räknar med att dom e toast, finns det sånna att få tag på nya ?? vad kostar dom isåfall ?? eller finns det bättre element att köpa istället ?? eller ska jag bara skita totalt i att dom e brända å spela vidare å låtsas att det regnar
??
Har därimot en annan fråga: Vking skrev att han hade ett par gamla dc12or med brytare oxå, jag har ju ett par dc15, men dom sitter det ingen brytare på, fanns inte alla dc högtalare med brytare ?? och är mina isåfall kanske nyare eller äldre än dom med brytare ??
Dessutom e diskanterna på baksidan på mina dc15 helt tysta, så jag räknar med att dom e toast, finns det sånna att få tag på nya ?? vad kostar dom isåfall ?? eller finns det bättre element att köpa istället ?? eller ska jag bara skita totalt i att dom e brända å spela vidare å låtsas att det regnar
Postad 27 January 2004 - 08:16
Volvosteffe: Hör med Hifiklubben om element och pris. Om du däremot klara dig utan den bakre diskanten är ju mest upp till dig, fast du gillar nog inte diskant......tror jag....

case
case
Postad 27 January 2004 - 09:38
jag vill me ha dc 1515...
låter dom bra oxå eller??
hur mycket behöver man för att driva dessa monster...??
låter dom bra oxå eller??
hur mycket behöver man för att driva dessa monster...??
Postad 27 January 2004 - 15:42
Tja!
min kompis har brytare på både sina dc 12 och dc 15.....
mvh//bazze
min kompis har brytare på både sina dc 12 och dc 15.....
mvh//bazze
Postad 29 January 2004 - 03:50
Hmm, jag har säkert nån snikvariant av dc-serien
Jaja, ska i alla fall höra om pris på nya skrikare på hifiklubben!!!
XTZ: Dc serien av CV är dom högpratarna som är bäst enligt mej, dom låter inte alls illa trots att det är CV, och det är en enorm rapphet i dessa 15"are om du har stor nog förstärkare, men det är väl oftast där skon klämmer!!! trots enormt hög känslighet (100dB på dc15 och 103dB på dc1515) så kräver dom riktigt stora förstärkare/steg innan man får dom att låta riktigt högt och snyggt samtidigt!!!
Det brukar gå att spela högt med små stärkare oxå, men tyvärr försvinner mycket av rappheten i basen samtidigt som djupbasen blir okontrollerad och bumlig!!!
Jag kör själv med ett par denon poa-6600 monoblock på mina 1515, och dom är ganska precis tillräckligt stora, dom lämnar 450watt st. i 4ohm, och mindre än det skulle jag inte vilja mata dom med.....
Jaja, ska i alla fall höra om pris på nya skrikare på hifiklubben!!!
XTZ: Dc serien av CV är dom högpratarna som är bäst enligt mej, dom låter inte alls illa trots att det är CV, och det är en enorm rapphet i dessa 15"are om du har stor nog förstärkare, men det är väl oftast där skon klämmer!!! trots enormt hög känslighet (100dB på dc15 och 103dB på dc1515) så kräver dom riktigt stora förstärkare/steg innan man får dom att låta riktigt högt och snyggt samtidigt!!!
Det brukar gå att spela högt med små stärkare oxå, men tyvärr försvinner mycket av rappheten i basen samtidigt som djupbasen blir okontrollerad och bumlig!!!
Jag kör själv med ett par denon poa-6600 monoblock på mina 1515, och dom är ganska precis tillräckligt stora, dom lämnar 450watt st. i 4ohm, och mindre än det skulle jag inte vilja mata dom med.....
Postad 29 January 2004 - 17:08
tjena!
Har haft många cv modeller och kan bara hålla me volvosteffe..
Framförallt mellanreg och diskant är bättre på dc och med rätt förstärkare/steg så är DC serien Grymma!
t.o.m "lilla" DC12 kan få ett helt hus att skaka och samtidigt spela rent utan att låta ansträngd!
mvh//bazze
Har haft många cv modeller och kan bara hålla me volvosteffe..
Framförallt mellanreg och diskant är bättre på dc och med rätt förstärkare/steg så är DC serien Grymma!
t.o.m "lilla" DC12 kan få ett helt hus att skaka och samtidigt spela rent utan att låta ansträngd!
mvh//bazze
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
191 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?