Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Drapperi för avskijlning av rummet

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 July 2004 - 10:19

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Skulle vilja göra min lägenhet lite mysigare med hjälp av att snyggt drapperi som avskiljer min PC hörna vid filmtittande. Har nämligen en PC hörna i mitt vardagsrum och det finns möjlighet att sätta upp ett drapperi då det sitter en ränna i taket. Men vart köper man fint material till detta, vill inte ha något pojkaktigt utan det ska se snyggt ut. Borde ju finnas internet butiker för detta men jag har inte hittat något bra ställe, Ikea och Jysk har ju inte mycket att välja på. Det är ju en fördel om tyget är ganska tjockt också så det dämpar lite basljud från högtalarna.

Postad 07 July 2004 - 10:39

loveslave
  • loveslave
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Det bästa borde vara att kika runt i tygaffärer där du bor. Där kan man hitta det mesta. Jag tror förresten inte att ett draperi kommer att dämpa något basljud, om det inte är metertjockt...

Postad 07 July 2004 - 10:48

Unregisteredebdbf243
  • Unregisteredebdbf243
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Mollskinn ska tydligen vara bra.
Titta i denna tråd...
https://www.minhembi...showtopic=62057

Postad 08 July 2004 - 15:47

Unregistered55c9380c
  • Unregistered55c9380c
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
BerraJobb:

Ett enkelt sätt att fixa ett dämpande draperi;

Leta reda på ett påslakan i trevligt och passande mönster hos ex.vis IKEA.
Köp också ett av deras tunnare "istoppstäcken" (eller vad det nu kallas) som passar till påslakanet.
Stoppa i täcket i lakanet, och kör några race med symaskinen lite här o där över hela ytan.
(förresten, tvätta lakanet innan du börjar, annars kan du få problem senare vid tvätten, då lakanet krymper)

Häng upp ditt fina draperi, häll upp en kall pilsner, sitt ner och beundra ditt mästerverk och var nöjd med livet ! ;)

Om inte storleken på ett vanligt påslakan räcker, så finns det ju också i storlek för dubbelsäng (220 cm brett?)
Eller kör med 2 vanliga, ibland är det smidigare......

//Maths

Redigerat av Unregistered55c9380c, 08 July 2004 - 15:48.

Postad 08 July 2004 - 17:31

Znurf
  • Znurf
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Jag söker en liknande lösning, fast jag ska spärra av halva rummet :lol:

I vardagsrummet har min morsa köpt typ en tjock rullgardin / persienn (stavning?) i trä, ser ganska läckert ut, men passar inte alls bra i mitt rum >_<

Men iden med ett täcke går ju ganska bra faktiskt, men det är ju ändå inte riktigt rätt :D kankse finns bättre, men det duger ju annars som templösning ;) :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.