System består/ ska bestå av:
CD-spelare: Signalen står just nu min CD-spelare Shanling CD-S100 för, den fyller sitt syfte helt okej. Designmässigt passar den inte helt in, och kanske prismässigt för jag lägga mer på signaldelen så denna ska bytas ut så småningom. Intresserad?
Signalkabel: Från CD's analoga utgång sitter en Jungson JASC-02 RCA kopplad.
Försteg: Vidare går signalen till förförstärkaren Jungson JA-1 Deluxe. Trevlig apparat med tydlig display, grym frontpanel och med fjärrkontroll i trä. Tyvärr låter apparaten "klick" vid varje volymhöjning/sänkning, men det kan man ju leva med.
Balanserad kabel: Från förstegets balanserade utgångar går Jungson JASC-02 XLR vidare.
Slutsteg: Jungson JA-99C Deluxe! 26 kg power.
Högtalarkabel: EKK 2.5kvm iklädd svart kabelstrumpa med krympslang och knivbananer. Varför köpa dyrare kabel? Använd era tonkontroller istället.
Högtalare: Ino Audio piP. Om du inte känner till dessa högtalare föreslår jag att du tar reda på det. Neutral fullregister.
Stereomöbel: E&T Spiderracket + extra layer. En pina att montera, fröjd för ögat.
Rummet: Viktigaste komponenten till sist, tyvärr är det långt ifrån optimalt... Ska bygga absorbenter och diffusorer så småningom.
Kom gärna med tips/synpunkter om mitt system.
Edit april 05: Yeaa, fick äntligen tummer ur och fixade lite bilder. Kom gärna med önskemål på fler bilder/vinklar på produkter om ni är intresserade.
Redigerat av Unregistered78e0ed10, 13 April 2005 - 11:35.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
76 filmer
34 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?