Bifogad bild:
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 08 October 2004 - 22:32
Jag är på gång att bygga stativ till mina bakre surrondhögtalare. Jag har skissat ihop hur jag har tänkt att de ska se ut. Hittils har jag kommit fram till att de ska var 70 cm höga och de ska vara ihåliga så att de kan fyllas med sand. Men vilken sorts trä är bra att använda, jag vill inte bygga med spånplattor. Tips?
Bifogad bild:
Postad 08 October 2004 - 23:09
Jag har funderat på en i stort sett identisk lösning som din. Jag har tänkt att köpa någon fanerad bordsskiva eller liknande att bygga av. Tanken är att jag ska hitta en sådan björkfanerad skiva i IKEAs fyndhörna för en spottstyver. Har sett sådana för 80-100:-.
Postad 09 October 2004 - 13:23
Det finns ju limfogskiva eller hobbyskiva som de också kallas hos nån brädgård eller nått snickeri där du bor. 2500*600*18mm i björk kostar drygt 600kr.
Dessa är ju i massivt trä. Ska själv köpa 2 sånna men de kommer att bli tv/stereo möbel istället för högtalarstativ. /Jocke Postad 10 October 2004 - 19:10
du kan kolla den här länken . Finns lite bilder på hur olika träslag ser ut.
Postad 11 October 2004 - 10:36
Tackar, ska fundera vidare. Har lite att gå på nu också, hittade förresten en liten ritning på den sidan.
Audionova Postad 16 October 2004 - 15:40 ![]() Gjorde mina i mdf och massiv björk. Lackade mdf:n i svart och björken fick 5 lager International schooner. Hög och sänkbara är de med. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |