Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha NS-777

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 January 2005 - 13:23

ijahman
  • ijahman
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har en Yamaha RXV740 till den har jag kopplat ett par proson conquest 66:or som frontar. Som center har jag en Yamaha NS-C 515 och som ”bakhögtalare” ett par fullregister högtalare jag glömt bort namnet på. Jag är extremt nöjd med centern, proson 66:orna låter bra (för det priset) men jag skulle önska lite mer bas. Nu funderar jag på att köpa ett par Yamaha NS-777 för att få lite mer bas och låta Proson högtalarna fungera som bakhögtalare. Det jag undrar är om någon har erfarenhet av NS-777, är dom prisvärda? Eller borde jag gå på något annat? Jag tänker iofs lite på klangmatchning min nuvarande lösning är inte direkt optimal. Några förslag??

Postad 13 January 2005 - 14:18

Unregisteredcea0fec5
  • Unregisteredcea0fec5
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag har lillebrodern NS-555 och dom ger ifrån säg ett ###### bra ljud för det priset, snygga är dom också! NS-777 har jag inte ens sett i Sverige dock ..

Vill du se dom så finns dom i mitt galleri..

MVH // Jacob

Postad 13 January 2005 - 14:45

ijahman
  • ijahman
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Ser bra ut! NS-777 finns på fyndbörsen för 4995:- vilket jag tycker verkar vara ett bra pris. Jag har ingen sub, det är en av orsakerna till att jag inte kollat så mycket på NS-555.

Postad 13 January 2005 - 15:03

Unregisteredcea0fec5
  • Unregisteredcea0fec5
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Okej, jag har yamahas 800W som tillför basen, så det räcker ganska gott åt mig iallafall, men en liten kul grej jag skulle vilja göra är att köpa ett par NS-777or och köra dom tillsammans med 555orna.. fattar du hur grymt det skulle sett ut? :)

Postad 13 January 2005 - 16:28

ijahman
  • ijahman
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Låter bra, jag tycker du ska slå till nu i veckan. Sen får du gärna lämna rapport om NS-777:orna så jag vet om de är något att ha.........:)

Postad 13 January 2005 - 17:00

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1302 inlägg
  • 0
Yamaha NS-777 fick ju betyget 2 (av 5) i både ljudkvalité och prisvärdhet när hifi&musik testade den, så jämför den gärna med något annat innan du köper.

Postad 01 March 2005 - 21:18

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

• 1125 inlägg
  • 0
bara en tvåa? varför så lågt?
vilka högtalare jämförde dom med?

Postad 01 March 2005 - 22:17

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1302 inlägg
  • 0

bara en tvåa? varför så lågt?
vilka högtalare jämförde dom med?

<{POST_SNAPBACK}>

9 andra högtalare i samma prisklass.
Audio Pro BDv2, Elac, Acoustic Energy Evo3, KEF, Mordaunt Short, Infinity Beta 40, Polk Audio, QLN (har inte tillgång till tidningen just nu, så jag förlitar mig bara på minnet :ph34r: ). I vilket fall, alla högtalare ovan ansågs vara bättre än Yamaha.

Men som vanligt är det ju smaksak, Hifi&Musik skriver ju bara vad de tycker. Personligen tycker jag att den tidningen är onödigt positiv ibland, så när dom väl ger en produkt dåligt betyg, så har den förmodligen en hel del brister.

Redigerat av alpha, 01 March 2005 - 22:19.

Postad 01 March 2005 - 23:28

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

• 1125 inlägg
  • 0
är det ns-777 och inte ns-555 då?

tycker de verkar bra byggda o hålla hög klass till priset.

jag har yamahas 515 centrar och 515 surrarna...vad kan jag annars välja som jag matcha dessa, i den prisklassen.
jagf har alla mina högtalare i svart ska tillläggas och vill inte ha några körsbärs färgade 515f frontar...men finns de i svart är det helt klart intressant...=)

Postad 18 September 2005 - 10:15

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Jag har ns-777:orna under inspelning hemma. Ack vad Hifi & Musik har fel enligt mig. 2/5 - knappast.

Vilket ljud de presterar och finnishen är otrolig!!! :(

//Lorryquai

Postad 18 September 2005 - 10:22

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Jag har ns-777:orna under inspelning hemma. Ack vad Hifi & Musik har fel enligt mig. 2/5 - knappast.

Vilket ljud de presterar och finnishen är otrolig!!!  :(

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Och vad har du testat för andra högtalare hemma och sida vid sida med samma stärkare?

Mvh JB

Postad 19 September 2005 - 10:47

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Än så länge inga, jag jag vet att det låter dumt, men av den erfarenhet jag har så vet jag när en högtalare är bra eller dålig.

Personligen så förstår jag inte varför betyget blev som det blev i hifi & musik. Sen så går jag inte och köper en högtalare som låter illa heller, det säger ju sig självt, den är inte så dålig som dom säger. Även fast jag inte har jämfört den med andra högtalare så har jag en uppfattning om hur det låter generellt i denna prisklass.

Noterbart är att jag inte har några "guldöron" men jag har sysslat med musik och varit ljudtekniker i snart 6-7 år så kan jag göra en personlig bedömning, därav mitt tycke :( .

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 19 September 2005 - 10:50.

Postad 19 September 2005 - 11:47

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Både du och H&M kan ju teroretiskt ha "rätt". Du i att det är mycket högtalare för pengen och H&M i att de ändå finns betydligt bättre i prisklassen. :(

Postad 19 September 2005 - 12:25

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Exakt. Jag har inte sagt att dom är bäst utan bra. Hur som helst så berors det på vad det är för ljudklang man gillar.

Jag gillar den fasta, djupa, mustiga basen som man kan uppnå på en sen sommarkvälls konsär utomhus. 4st 20 tummare som vibrerar ut jazzbas. I det faktumet passar ns-777 bra där dom kan återge det fina ljudet hemma hos mig.

En liten skev förklaring men ni som upplevt det fattar säkert :D .

Visst, h&m kan ha bedömt på andra termer. Hur som helst så är de ej dåliga.

//Lorryquai

Postad 21 September 2005 - 19:24

Mr plasma
  • Mr plasma
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Exakt. Jag har inte sagt att dom är bäst utan bra. Hur som helst så berors det på vad det är för ljudklang man gillar.

Jag gillar den fasta, djupa, mustiga basen som man kan uppnå på en sen sommarkvälls konsär utomhus. 4st 20 tummare som vibrerar ut jazzbas. I det faktumet passar ns-777 bra där dom kan återge det fina ljudet hemma hos mig.

En liten skev förklaring men ni som upplevt det fattar säkert  :huh: .

Visst, h&m kan ha bedömt på andra termer. Hur som helst så är de ej dåliga.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Håller helt med dig att det är bra högtalare! Yamaha har (om jag inte har hört helt fel) lagt högtalartillverkningen i europa och genom detta få högtalaran att låta mer som vi gillar i europa.....(Vet ej ifall detta är sant)

Det jag har irriterat mig på en längre tid är att så fort man har grejer som Yamaha mm så klankas det ner och man lyfter fram andra märken som énligt alla är en klass bättre! Jag har NS 515 serien och tycker de låter mycket bra.

Håller med dig om att finishen är i toppklass. Se bara hur Yamaha packar sina grejer...

Postad 21 September 2005 - 19:50

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Det jag har irriterat mig på en längre tid är att så fort man har grejer som Yamaha mm så klankas det ner och man lyfter fram andra märken som énligt alla är en klass bättre! Jag har NS 515 serien och tycker de låter mycket bra.

Håller med dig om att finishen är i toppklass.  Se bara hur Yamaha packar sina grejer...

Var god och förtälj var det klankas ner på typ Yamaha i denna tråd och varför är det fel att lyfta fram andra märken för att få ett så bra urval som möjligt...?

Det enda som är nedklankat på här är ett betyg på Yamaha NS-777 ifrån (förhoppningsvis) kunniga personer som genomfört en seriös test emot andra konkurrenter där de ansåg att högtalarna inte var värde mer än 2/5 i konkurrens med de övriga högtalarna i testen.

Att då komma och säga att de har FEL...bara för att man äger högtalarna själv, och utan att ha en aning om hur de andra högtalare låter är däremot inte seriöst.

Håller helt med dig att det är bra högtalare! Yamaha har (om jag inte har hört helt fel) lagt högtalartillverkningen i europa och genom detta få högtalaran att låta mer som vi gillar i europa.....(Vet ej ifall detta är sant)

Om du inte vet om det är sant...varför då skriva det?

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 21 September 2005 - 19:56.

Postad 21 September 2005 - 19:59

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0
Bara en reflektion: Mycket kan låta riktigt bra enskilt och tills man ställer det mot något bättre "head to head". Har man inte gjort detta så skall man passa sig för alltför säkra (och kanske vildeledande?) påståenden.

Men sedan har vi ju den svåra frågan: Vad är "bättre"? :huh:

Postad 21 September 2005 - 21:15

Überbio
  • Überbio
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Frågar du mig så skulle jag hellre köpa JMlab Chorus 714 S, Wharfedale Diamond 9.6 eller Kef Q5 som låter bättre. (Den mindre Kef Q4 gör det också).

Postad 22 September 2005 - 01:48

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0

Håller med dig om att finishen är i toppklass. Se bara hur Yamaha packar sina grejer...

Japp, tog ett halvår innan man fick ut högtalarna ur förpackningen. Superinlindad var det dessutom. Inte en enda skada på lacken som är spegelblank.

//Lorryquai

Postad 22 September 2005 - 08:28

Mr plasma
  • Mr plasma
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Har hört på några system med Linnhögtalare som nu skulle vara så himla bra ljud på. Oj oj!! vad dåligt det lät! Orent mm. :huh:

Mina yamsar låter mycket klarare och har en mycket fin ljudbild.

Men jag kan hålla med att det finns flera märken som låter lika och bättre än Yamaha. Men ändå.. ;)

Postad 22 September 2005 - 21:45

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Har hört på några system med Linnhögtalare som nu skulle vara så himla bra ljud på. Oj oj!! vad dåligt det lät! Orent mm. :P

<{POST_SNAPBACK}>

Linnhögtalare är INTE kända för att vara bra på att spela ljud, utan de är bra på att spela musik... :blink:

En inte allt för oviktigt egenskap(skillnad), som prioriteras högt av de som tycker Linn är toppklass... :P

ps...jag är inte någon Linn-fantast...men väl min lillebror... :huh:

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 22 September 2005 - 21:49.

Postad 11 December 2006 - 16:47

purusam
  • purusam
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tjenna... har har läst runt lite överallt amerikanska tidningar ger Yamaha NS-777 ganska höga rate jämfört med andra högtalare i samma prisklass. samtidigt som asiatiska tidningar ger den toppbetyg. och i europa ger vi den dåligt betyg.. alla vi har olika öron, gillar olika ljud den saken är klar efter att jag läst denna forumtråd...

Jag har alltid varit lite rebbelisk så jag köpte Yamaha NS-777:orna och ska testa till helgen... så då får vi se.. jag har haft en del olika högtalare genom åren blandannar audio pro proson och en del andra märken som producerar till vi i mellanklassen.

Postad 11 December 2006 - 23:55

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

• 1503 inlägg
  • 0
Tycker NS-555/777 låter helt ok när det har en bra/stark drivning. För de är både 6ohmare + bara 88db känslighet respektive 89db. Vart en ###### skillnad med ett nad slutsteg istället för en yamaha reciever och då är det ändå yamaha rx-v1500 som tillhör de starkare recievrarna från yamaha.

Postad 31 January 2014 - 18:56

Unregistered54244a00
  • Unregistered54244a00
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Gammal tråd, jag vet. Vilken Nad använder/använde du? Är det c272 som finns på det galleriet nu eller är det en uppdatering, nu när du inte använder Yamahahögtalarna längre (i alla fall inte i galleriet).

Nyfiken då jag använder rx-a1020 som är rätt lik din rx-v1500 enligt specifikationerna. Skiljer sig att din är 10w starka och 0,4kg tyngre. Är det postat 2006 så bör där finnas några på begagnatmarknaden

Redigerat av Unregistered54244a00, 31 January 2014 - 18:56.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.