Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Råd och tips till högtalarstativ

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 April 2005 - 00:05

Blueski
  • Blueski
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej,

Jag söker era råd och tips till bra och billiga högtalarstativ tilll mina Canton Plus XL satelliter. Vill inte fästa dem direkt på vägg därför valet att endast köra på stativ för samtliga 4 (canton Movie 25 xl).

Har kikat och funderat på följande:

Vogel VLS 120

Avant FS12 (Netonnets variant)

Moon HSS

Ikeas Gåje högtalarställ

Är någon av er bekanta med någon av dessa modeller och har synpunkter eller rekommendationer kring demsamma?

Har ni några andra alternativ i samma prisklass? Är på jakt efter 4 likadana stativ varför budgeten är ganska så stram..max 1500kr totalt.

Tacksam för alla svar!

/Blueski

Postad 25 April 2005 - 08:21

klabbarpan
  • klabbarpan
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Hej!

Jag kör med IKEA´s högtalarstativ till mina Canton MX, ser bra ut och stativet funkar riktigt bra...Smidigt att dra kabeln genom stången upp till högtalaren...

Postad 25 April 2005 - 21:30

Blueski
  • Blueski
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hej!

Jag kör med IKEA´s högtalarstativ till mina Canton MX, ser bra ut och stativet funkar riktigt bra...Smidigt att dra kabeln genom stången upp till högtalaren...

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för synpunkten. Tycker precis som du att dem ser helt OK ut, vart bara lite tveksam gällande kardborre fästningen av högtalarna. Du tycker alltså att dem sitter på bra och att fästanordningen inte påverkar ljudbilden negativt på något sätt? Med tanke på priset är dem väldigt attraktiva ;)

/Blueski

Postad 25 April 2005 - 21:48

klabbarpan
  • klabbarpan
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Kardborrfästningen sitter mycket bra, det är hårda kardborrar, dvs, man får tryck till rätt hårt för att få fast högtalaren, men sen sitter den, har tagit bort högtalarna ett par ggr, och det är inga problem att få dit dem igen...

//Klabbarpan

Postad 26 April 2005 - 07:35

Peppis
  • Peppis
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har samma ärende som Blueski, men jag behöver fyra stativ till audiopro cinema serien. Budgeten är ungefär densamma.

Vad jag är orolig för angående IKEAs fästanordning är om limmet från det karborrestycke man fäster på själva högtalaren kommer att sitta kvar om man i ett senare skede ångrar sig! ;)

Jag funderar då om man kanske borde bygga till ett stycke som monteras på stativet och istället skruvas i högtalaren så som det är tänkt. (Högtalaren är uppgängad baktill)

Redigerat av Peppis, 26 April 2005 - 08:14.

Postad 26 April 2005 - 19:10

Blueski
  • Blueski
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Kardborrfästningen sitter mycket bra, det är hårda kardborrar, dvs, man får tryck till rätt hårt för att få fast högtalaren, men sen sitter den, har tagit bort högtalarna ett par ggr, och det är inga problem att få dit dem igen...

//Klabbarpan

<{POST_SNAPBACK}>

OK. Det känns som om man faktiskt redan bestämt sig för att köra på modellen! :rolleyes:
Tack för delgivna erfarenheter!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.