Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spotify till din receiver

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 February 2010 - 23:17

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Hej jag har en denon 3310 som går att lyssna på nätradio och streama musik till från datorn och det vanliga man kan göra när man kopplar upp den mot ett nätverk. Nu lyckades jag även streama musik via spotify.

Men jag visste inte vad för typ av mediaserver man ska ha och jag använder windows media player när jag streamar musik så jag visste inte hur jag skulle fixa spotify via den.

Men sedan kom jag på att jag läst i instruktionsboken att man kunde gå in på www.radiodenon.com och lägga in egna radio adresser till sin specifika receiver. Jag vet inte om andra receiver med nätverksfunktioner har liknande sidor.

Så jag följe det som stog i denna länk http://www.sweclocke...threadid=865275

Men istället för att skriva in ip och port i PS3 media server så skrev jag in det som en radio adress och vips så funkade det. Hittade den under nät radio i receivern och där finns det en specefik flik för de man lagt in själv via deras sida. Hur enkelt som helst. Det går säkert att ladda ner en mediaserver till datorn men varför göra det när man kunde göra det så här enkelt.

Vet inte om detta var till någon hjälp men ville bara förmedla detta vidare.

MVH
Andreas

Postad 23 February 2010 - 01:53

martin.lanzen
  • martin.lanzen
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag lyckades streama Spotify till PS3 i helgen med hjälp av samma länk och beställde en Denon 3310 idag så det skall bli kul att testa att streama direkt till receivern när den kommer. Jag har inte Spotify Premium och är osäker på om det är värt att köpa för att få bättre ljud. Vilket kör du? Låter det tillräckligt bra?

Postad 23 February 2010 - 11:16

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Jag har inte heller spotify premium. Men om du kollar när jag skrev inlägget så han jag inte prova de så mycket var tvungen att gå å lägga mig för att orka upp till jobbet. Men det lilla jag lyssnade på gick att lyssna på inte världens bästa kvalite men för att strö lyssna på musik gratis så funkar det. Funderar eventuellt på att skaffa premium det kostar inte så mycket men just nu så är jag nöjd med det jag har.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.