Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SonyEricsson MBW-100

38 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson MBW-100 (Klockor & Armbandsur) 1 9.545454 (10) Inga priser

Postad 16 November 2006 - 14:22

dario99
  • dario99
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hittade denna klocka:
mbw-100

Bifogad fil  GPD_38984high_26_0_4000.jpg   3.79K   1 Antal nerladdningar

Nu undrar jag om någon här har en sådan och är nöjd med den? Det som lockar är att kunna se vem som ringer när jag sitter i möten och har telefonen i fickan på tyst. Plus kunna styra musiken....

Postad 16 November 2006 - 15:50

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Tittat lite på den med och den är grymt snygg, det som talar mot den är väl lite priset och att batteriet bara räcker en vecka (med bluetooth igång).

Postad 16 November 2006 - 19:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Den fick bra betyg i senaste M3

8 av 10

+
Designen
Funktionerna
Kvalitetskänslan

-
Batteriet

Tycker personligen inte att en vecka är så farligt..
Är juh bara att ladda den...

Står man ut att ladda telefonen varje dag så :)

Hade jag haft pengarna så hade jag lätt köpt den till min P990i ;)

Postad 17 November 2006 - 00:25

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Någon som vet när man kan köpa den?

Postad 17 November 2006 - 06:12

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Katshing.se anger att de får in den 5/12 och priset är satt till 2344kr

Postad 19 November 2006 - 10:38

janaydin
  • janaydin
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Den svarta versionen finns på Geab The Phone House... fast för 3k

Postad 25 November 2006 - 01:01

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Jag köpte en svart "klocka" på Phonehouse i dag, och den ligger på sin första laddning just nu.

Det är en rejält tung och gedigen sak.

Troligen fungerar den inte med någon av mina telefoner (NOKIA N92 & Samsung SGH-P910), så jag funderar på att komplettera den med en SonyEricsson W850.

Fortsättning följer...

Postad 25 November 2006 - 01:17

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Har också inhandlat en MBW-100 på Katching. Haft den i 3 dagar nu och tycker den funkar strålande! Har en W950, som inte är helt kompatibel med klockan, nu får jag inga meddelanden om SMS, men det är helt ok för min del.

Den är definitivt inte för tung utan känns helt perfekt för mig (den väger 187 gram, men riktigt fina klockar skall kännas...)

Postad 27 November 2006 - 11:14

Unregisteredf9d507d8
  • Unregisteredf9d507d8
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Har också inhandlat en MBW-100 på Katching. Haft den i 3 dagar nu och tycker den funkar strålande! Har en W950, som inte är helt kompatibel med klockan, nu får jag inga meddelanden om SMS, men det är helt ok för min del.

Den är definitivt inte för tung utan känns helt perfekt för mig (den väger 187 gram, men riktigt fina klockar skall kännas...)

<{POST_SNAPBACK}>

Har haft den ett tag, gillar den starkt.
Minus är batteri tiden.

Flizzy, har du kanske stängt av funktionen för att få sms? (SMS ikon med ett kryss snett ner till höger?)

Postad 27 November 2006 - 11:49

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Har en med P990i och HBH -DS970. Köpt på Webbhallen för ca 2300:-, rostfri.
Ok, men man måste alltid aktivera MBW-100 före HBH annars fungerar det inte. Kan starta musik etc från klockan samt glömmer aldrig telefonen, klockan vibrerar då.
P990i är inte med bland rekomenderade telefoner, hoppas uppgraderingen i v48 åtgärdar det.
Batteritiden är ok och man kordinerar med laddning av övrigt.

mvh tommyhugo

Postad 27 November 2006 - 16:29

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Jag tycker att den fungerar klockrent :)

Då ingen av mina andra telefoner fungerade köpte jag en W850 som "tillbehör". Jag tycker att räckvidden är ett större problem än batteritiden. Det blir ett evigt "godkännande" i telefonen då den kommer tillbaka efter att återigen tappat kontakten med klockan. Finns det någon autoinställning i W850 för att råda bot på detta?

Gediget kvalitetstunga 190 gram sitter som gjutet och gör att man saknar något om man tar av sig den. Tydligen är det problem med SMS-funktionen för M600/P990/W950.

Nu saknas bara ett 4GB minneskort och stereobluetoothlurar.

Postad 28 November 2006 - 08:25

sickan
  • sickan
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Ok, men man måste alltid aktivera  MBW-100 före HBH annars fungerar det inte. Kan starta  musik etc från klockan samt glömmer aldrig telefonen, klockan vibrerar då.
P990i är inte med bland rekomenderade telefoner, hoppas uppgraderingen i v48 åtgärdar det.
Batteritiden är ok och  man kordinerar med laddning av övrigt.

mvh tommyhugo

<{POST_SNAPBACK}>

Hej, Tommy!

Hur funkar det med HBH-DS970? Du skriver att du måste aktivera klockan för headsetet. Vad händer annars? Om man lyssnar på musik i headsetet när det ringer, får man signal både i headset och klocka då?

Den är j-ligt läcker!

Postad 28 November 2006 - 08:59

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Ok, men man måste alltid aktivera  MBW-100 före HBH annars fungerar det inte. Kan starta  musik etc från klockan samt glömmer aldrig telefonen, klockan vibrerar då.

mvh tommyhugo

<{POST_SNAPBACK}>

Om du har energispar för bluetooth aktiverat kan telefonen bara kommunicera med en bluetoothenhet i taget.

Symbian har inte fullt stöd för att funktioner i handsfreeprofile vilket gör att t.ex telefonbok inte kan läsas ut via bluetoothhandsfree.

Postad 28 November 2006 - 14:43

snubbenxx
  • snubbenxx
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Ett bra sätt att garanterat INTE få ragg på krogen är att glida runt med en bluetooth-klocka! :o

Postad 28 December 2006 - 17:38

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Hej killar,

Någon som har mer informartion/upplevelser om denna klocka? Hur fungerar den tex med M600 (SMS osv)? Kommer det uppdateringar osv till den?

Har idag en M600i och ett HBH -DS970 och tycker det vore super med denna klocka till!

All input värderas högt!

/ PG

PS. Var kan man få tag i en klocka i Stockholmstrakten, helst den i metallfärg. Phonehouse har tex enbart den svarta! DS.

Redigerat av kaki02, 28 December 2006 - 17:39.

Postad 28 December 2006 - 22:28

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

mvh tommyhugo

<{POST_SNAPBACK}>

Hej, Tommy!

Hur funkar det med HBH-DS970? Du skriver att du måste aktivera klockan för headsetet. Vad händer annars? Om man lyssnar på musik i headsetet när det ringer, får man signal både i headset och klocka då?

Den är j-ligt läcker!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick en i julklapp och undrar redan hur jag klarade mig utan den :rolleyes:
Klart mest användbart är att klockan vibrerar vid inkommande samtal och visar nummer (eller namn om man har det sparat i telefonen) på den som ringer, samt att man via klockan kan tysta eller neka ett samtal.
För egen del har jag inte haft några problem alls med kontakt mellan klocka, trådlöst headset och telefon. Om anslutningen tappas (på grund av avstängd enhet eller utanför räckvidd) så syncas allting ihop igen automatiskt när jag är inom räckvid igen.
Exempelvis om jag trycker på "spela"-knappen på mobilen och den har tappat kontakten så etableras den igen per automatik utan något krångel. Likaså etableras kontakt automatiskt om någon ringer och kontakt har varit tappat, samt antar jag av sig själv efter en stund om inget händer. Fungerar också utmärkt att använda tillsammans med mitt trådlösa headset, och med alla dessa kombinerade så är det faktiskt grymt smidigt.

Postad 29 December 2006 - 09:21

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Jag har fått info av suporten att stänga av energisparläget samt att medelandefunktionen enbart fungerar på rekomenderade telefoner. Annars fungerar det med att lyssna på MP3 och få upp den ringer på klocka svara och erfter återgår den till att spela.

Postad 29 December 2006 - 13:05

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

Jag har fått info av suporten att stänga av energisparläget samt att medelandefunktionen enbart fungerar på rekomenderade telefoner. Annars fungerar det med att lyssna på MP3 och få upp den ringer på klocka svara och erfter återgår den till att spela.

<{POST_SNAPBACK}>

Japp. Jag har en P990i som, märkligt nog, inte finns med bland rekommenderade telefoner.
Allting utom just meddelandefunktionen fungerar utmärkt.
Undrar om de kan lösa det med en mjukvaru-uppdatering till P990i?
Med tanke på hur de marknadsför klockan, med tydlig inriktning mot business-segmentet så är det ju faktiskt oerhört märkligt att klockan inte fungerar fullt ut med deras business-mobil nr 1, P990:n..

Postad 29 December 2006 - 13:07

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Hej igen,

Är det någon som lyckats få tag på den i metallfärg? I så fall var?

Tack på förhand!

/ PG

Postad 29 December 2006 - 14:21

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Köpte min metallfärgade på Katching för ett tag sedan.

Det verkar som om klockan är begränsad till 10000 exemplar enligt andra trådar på nätet. Är det någon som kan bekräfta detta?

Postad 29 December 2006 - 14:42

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0
Om någon vill se bilder på klockan så har jag lagt upp ett par stycken här:
https://www.minhembio.com/khaan/72306/

Postad 02 January 2007 - 13:44

dario99
  • dario99
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Nu har jag också skaffat mig en. Jag har haft den en dryg vecka och kan inget annat än vara nöjd. Jag har en svar som tillsammans med min w810i funkar suveränt.

Några småsaker som stör....eller stör är för starkt...några småsaker jag lagt märke till :D

* Den tar lite lång tid på sig att larma att jag är för långt från telefonen....på kontoret kommer jag 20-30 meter iväg...hade hoppats på ett par meter....

* Byta låt gör man genom att hålla in den runda knappen 2 sek. Jag hade hellre sett att man böt låt genom att bara trycka en gågn på knappen och för att stoppa/starta behövde hålla in knappen....

Men sammanlagt är jag är mycket nöjd!

Postad 02 January 2007 - 19:32

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Med nya uppdateringen till P990i fungerar även meddelandefunktionen på klockan.

Postad 02 January 2007 - 22:55

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

Med nya uppdateringen till P990i fungerar även meddelandefunktionen på klockan.

<{POST_SNAPBACK}>

Oj, coolt!
Då skall jag se till att uppdatera min :rolleyes:

Postad 09 January 2007 - 12:17

jazzman100
  • jazzman100
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Inget kvar.

Redigerat av jazzman100, 17 January 2007 - 16:41.

Postad 09 January 2007 - 18:07

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0
Jag kan nu verifiera att efter mjukvaruuppdatering av min P990i så fungerar också SMS-notifikationen.
Full funktionalitet mot P990i nu mao :(

Postad 11 January 2007 - 19:21

agar
  • agar
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Skulle vilja se den "in action", både den svarta och den i silver.
Har planerat att köpa en sån men tycker inte produktbilderna gör sig riktigt rättvisa så skulle uppskatta om någon med silver och någon med den svarta kunde ta några bilder på den när ni har den på armen, när den ligger på bordet osv.

Ser att khaan har lagt upp några men skulle gärna se några fler <_<

- Mattias

Postad 17 January 2007 - 23:11

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Den där väcker ju verkligen vill-ha känslan, men 187 g! Den är 52 g tyngre än iPhone :( Blir svårt att motivera ett inköp nu när iPhone är på G. Hmm... undrar om den fungerar med andra än SE, någon som prövat?

Postad 04 August 2007 - 20:38

Leedow
  • Leedow
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite då den inte är använd på ett bra tag. :blink:

Jag måste få tag på en sån här klocka. Någon som har en aning om vart man kan fixa en (obs. SVART) klocka för under 2500kr? Om ni vet någon återförsäljare som säljer den för över 2500kr får ni gärna skriva dem också.

Jag har skickat ett antal mail till de flesta återförsäljare som listas på prisjakt. Inga positiva svar av de svar jag har fått.

Tacksam för hjälp.

Postad 05 August 2007 - 18:14

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Någon som har en aning om vart man kan fixa en (obs. SVART) klocka för under 2500kr?

Enligt vad Phonehouse har nämnt här i Stockholm så finns det flera exemplar kvar och priset för två veckor sedan var enligt dem 2298kr fast det verkar variera från butik till butik. Fråga valfri Phonehousebutik om det finns någon på lager i någon butik och be dem i så fall skicka över den till din butik så du kan köpa över disk.

Jag är en stolt ägare av en MBW-100 och den fungerar för mig utmärkt både med min SonyEricsson W810i och min nyinköpta SonyEricsson P1i (synd att jag inte kan använda båda telefonerna tillsammans med klockan bara)... men det bästa är ändå att den är tung, solid, och SNYGG!!!

Postad 09 September 2007 - 09:44

kewbab
  • kewbab
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Någon av er som har en som vet om man kan ändra storlek på den? Länkarna då. Om man har lite mindre handled? Någon som har gjort de eller vet om man kan?

MVH

K

Postad 09 September 2007 - 10:14

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Någon av er som har en som vet om man kan ändra storlek på den? Länkarna då. Om man har lite mindre handled? Någon som har gjort de eller vet om man kan?

MVH

K

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inga problem alls. Det är som med vilken klocka som helst egentligen. Jag plockade bort tre länkar utan problem....

Postad 02 October 2007 - 19:48

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Hmm, mystiskt... jag lyckades få MBW-100 och SonyEricsson P1i att lira tillsammans förut, men det verkar ha varit ett tillfälligt fenomen för det kan jag inte få ordning på. Någon som har erfarenhet av MBW-100 P1i i kombination?

Postad 29 October 2007 - 23:55

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Hmm, mystiskt... jag lyckades få MBW-100 och SonyEricsson P1i att lira tillsammans förut, men det verkar ha varit ett tillfälligt fenomen för det kan jag inte få ordning på. Någon som har erfarenhet av MBW-100 P1i i kombination?

Fick du nån ordning på detta? Jag har nämligen en P1i och står i begrepp att skaffa en MBW-100.

Postad 30 October 2007 - 07:23

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Fick du nån ordning på detta? Jag har nämligen en P1i och står i begrepp att skaffa en MBW-100.

Det är min klocka som strular, för jag kan inte koppla upp mig mot någon mobil just nu. Jag ska lämna in den på Phonehouse på garantin. Så den fungerade i början utan problem. De problem jag har nu beror enkom på att det är något fel på klockan.

Postad 30 October 2007 - 07:32

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
HELT missat denna klocka... och den verkar ju riktigt schysst..! Får nog bli en sån nu framåt jul.... (tidig julklapp till sig själv kanske..?)

Postad 30 October 2007 - 09:20

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

HELT missat denna klocka... och den verkar ju riktigt schysst..! Får nog bli en sån nu framåt jul.... (tidig julklapp till sig själv kanske..?)

Satsa då hellre på den nya modellen, MBW-150. Mycket läckrare!

Postad 30 October 2007 - 13:56

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Satsa då hellre på den nya modellen, MBW-150. Mycket läckrare!

Det kan man ju iofs ha olika åsikter om. Jag väljer MBW-100 ändå eftersom jag tycker den ser maffigare ut. :wub:

Postad 02 November 2007 - 17:04

Yakari
  • Yakari
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Fick min MBW-150 Executive idag.
Innan beställningen så kollade jag på Sony Ericssons hemsida för att se uppgifter om armbandets längd, men det fanns inte, var orolig att armbandet skulle vara för litet.
Men armbandet var väl tilltaget i längt, de flesta personer får nog korta av det.

Kör klockan med min P1i och det fungerar kanonbra!

Redigerat av Yakari, 02 November 2007 - 17:05.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.