med Pro Logic 2, Jag kör idag med en Denon 4306!
Byter jag upp mig eller? Blir det bättre ljud?
Kan Tag spela SACD?
För och nackdelar mottages!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Tag Mclaren Av 32 R mot Denon 4306!
Startad av
Unregistered41070
, Jan 22 2007 10:04
7 svar till detta ämne
Postad 22 January 2007 - 10:04
Jag har fått ett erbjudande på en Tag Mclaren Av 32 R som är uppdaterad
med Pro Logic 2, Jag kör idag med en Denon 4306! Byter jag upp mig eller? Blir det bättre ljud? Kan Tag spela SACD? För och nackdelar mottages! Postad 22 January 2007 - 10:36
Nackdelen är ju att Tag inte tillverkas längre, tro inte heller det kommer ny programvara till den.
Har den en 5.1 ingåg så ska det inte vara några problem att spela SACD då dekodern sitter i spelaren och inte i försteget. Vad hade du tänkt dig för slutsteg till Tag:en då? Jag tror inte du kommer göra någon uppgradering, möjligen ett (sne)steg åt sidan. Postad 22 January 2007 - 10:42
bra slutsteg var det ju iaf, trots att man kan ifrågasätta vincent.
Är du inte nöjd med förstegsdelen i Denonen ? Redigerat av ryst, 22 January 2007 - 10:43. Postad 22 January 2007 - 10:48
Jo absolut, Denon låter kanon! Tanken var att uppgradera en nivå till! hehehe... Vincent ska bytas till Rotel vid tillfälle! Så du tycker inte att det är en uppgradering med Tag? Den har tydligen ingen 5.1 analog in? Edit: Stavfel! Redigerat av Unregistered41070, 22 January 2007 - 10:58. Postad 22 January 2007 - 11:03
Nej från din denon till Tag tycker jag inte att det bli något steg upp.
Jämförde mellan Tag och Thule när jag köpte min tidigare PR250 och fann tå Thulen trevligare. Tag var också mycket buggigare, mest p.g.a dålig mjukvara. Fördelen med Tag (som också thule hade till viss del) var att man kunde uppgradera den både på hw/sw-siden. Har den ingen 5.1 ingång så är du rökt på flerkanals SACD, om den nu inte har någon typ av denonlink/fw. Modellen som du har fått erbjudande på verkar ju vara en tidig utgåva av serien om den inte har 5.1 eller 7.1 (fast heter den även EX om jag inte missminner mig) Postad 03 January 2008 - 23:58
Gammal tråd, men om inte Denon hittat på något revolutionerande spöar TAGen s k i t e n ur den vilken dag som helst.
Hade tidigare en Denon 3801 som lät som en gammal toalettradio i jämförelse. Synd att du inte kunde låna hem den och testa. /GB Redigerat av Glen Benton, 03 January 2008 - 23:59. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |