Tänkte bara höra om det är någon som har Denons förstärkare 2307 och som bi-ampar frontarna?
Hade varit RIKTIGT bra om någon som har det kunde höra av sig för jag har lite problem.
Tack på förhand!!!!
Mvh /// Stefan
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 01 February 2007 - 14:40
Hallå alla !!!
Tänkte bara höra om det är någon som har Denons förstärkare 2307 och som bi-ampar frontarna? Hade varit RIKTIGT bra om någon som har det kunde höra av sig för jag har lite problem. Tack på förhand!!!! Mvh /// Stefan Postad 18 February 2007 - 12:09
Jag ska biampa när jag skaffat mig nya högtalare. Var på Hifi-klubben och lyssnade på bi-ampning härrom dagen och det gör susen!
Har dock två frågor. När vi testlyssnade använde vi A+B för att bi-ampa. I manualen står dock att man ska använda en av bakre surroundkanalerna. 1) Vad har man A+B till, om inte för att bi-ampa. 2) Varför använda en surround-kanal istället för att använda B-frontkanalen? Postad 18 February 2007 - 12:28
A+B väljaren har inget med bi-amp att göra, det finns nämligen dubbla högtalaringångar till fronthögtalarna, en A ingång och en B. Så är det i regel... Det kan vara bra om du har högtalare i ett annat rum t.ex. Då kan du välja vilka högtalare som ska låta. A, B eller båda. (Man använder samma slutsteg)
Men jag är ingen Denonkännare.... Postad 18 February 2007 - 12:37
Jopp, det är precis som Clarky_1 skriver. A+B är iaf ihopkopplade på insidan så man använder samma steg. Använder man 2 surroundkanaler så blir det egna steg.
Postad 18 February 2007 - 12:51
Kollade lite i manualen på nätet, sid 54 (http://www.usa.denon...-English-EU.pdf)
Ställ in så att det står Front A, Front B koppla in kablar, ta bort bläcket mellan terminalerna på högtalarna och så ska det vara klart Postad 18 February 2007 - 15:18
Jepp - detta blir s k biwire och inte biamp. De lärde tvista om biwiring egentligen gör någon skillnad på ljudet. För Biamp måste du använda steg 6+7 till frontarna. Oftast är det en inställning man måste göra i stärkaren för att tala om för den att man kör biamp. //Erikli Postad 18 February 2007 - 18:48
Just det, jag läste också på i manualen och nu har jag koll på det här tycker jag. Imorrn blir det testlyssning med och utan bi-amp via bakre surroundkanalerna! Det ska bli MYCKET intressant! 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |