Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

tidernas sämsta slut.

52 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 August 2008 - 16:53

DaCriLL
  • DaCriLL
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
tänkte det kunde va kul med en tråd där vi delar med oss av sketna film slut.
få saker kan hissa eller dissa en hel film-upplevelse som slutet. kan va de sista sekunderna, det kan va den sista uppgörelsen. eller lösningen på gåtan som präglat hela filmen.

titta in o berätta vilka slut som fick er att skrika åt TV o nästan knäcka Skivan.( eller om ni kanske verkligen knäckte den hehe), eller kankse bara dom slut som fick er att muttra lite vulgära ord över pengar ni slösat på filmen.

mitt bidrag måste va gangs of new york, snacka om anti-klimax.
o även war of the worlds hade ett dåligt slut. mänskligheten håller på att gå under o fienden bara dör plötsligt. TÅL INTE SYRE eller va det nu var. för tusan hur lame får det bli.

Postad 11 August 2008 - 16:56

rillern
  • rillern
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
War of the worlds är nog det mest usla slut på en film jag sett iallafall!

Postad 11 August 2008 - 19:45

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Vet inte om War of the Worlds har det absolut sämsta slutet men det är dåligt det håller jag med om. Tanken att en utomjordisk civilisation som är överlägsen vår på alla sätt inte skulle känna till och kunna skydda sig mot bakterier är ju befängd. Visserligen är det ju originalslutet men de hade ju kunnat ändra till något mer trovärdigt.

Det som är bra med slutet är ju att amerikanerna använder ett svenskt vapen ("The Gustav") för att skjuta ner utomjordingarnas farkoster.

Postad 11 August 2008 - 20:38

mikaels
  • mikaels
  • Veteran

• 1514 inlägg
  • 0
Basic Instinct!
Ebert:

Consider the last shot of the movie (no, I will not reveal it). This shot allows us to discover whodunit - whether one of the characters is a murderer, or not. The screen has faded to black. Then we get the last shot, and it answers our question. But if the last shot had provided the opposite answer, it still would have been consistent with everything that had happened in the film. Each and every shred of evidence throughout the entire movie supports two different conclusions.

This is the kind of ending beloved by marketing experts. The audience likes the heroine? Make her innocent. They hate her? Make her the killer. Only one shot has to be changed. As a result, I left the movie feeling depressed and manipulated - because it didn't matter how hard I tried to follow the plot and figure things out, the whole movie was just toying with me.

Synd på en sån bra film ;)

Postad 11 August 2008 - 20:43

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
För egen del är filmer med ett helt intetsägande slut den värsta sorten.
Närmaste exemplet tycker jag är Cloverfield.
Tycker inte det var en så dålig rulle i sig men efter slutet så undrade jag, jaha varför tittade jag på det här skräpet.
Det verkar som att filmmakarna/studiorna idag är rädda för att avsluta filmerna utifall de kan klämma ur sig en uppföljare, om filmen går bra.

Ska man ta usla exempel så får det väl bli ex. Hajen 4'a.
Men som sagt usla filmer förväntar man sig inte så mycket av.

Postad 11 August 2008 - 20:46

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Sunshine - Grym film till den spårar ut på slutet

Sagan om konungens återkomst - Efter att dom kastat ner ringen i lavan så borde filmen tagit slut.. men nä vi kör på en dryg halvtimme till!

Postad 11 August 2008 - 20:54

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
No country for old men. Slutet sög....

Postad 11 August 2008 - 21:59

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

No country for old men. Slutet sög....

Varför sög slutet?

Postad 11 August 2008 - 22:07

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Sagan om konungens återkomst - Efter att dom kastat ner ringen i lavan så borde filmen tagit slut.. men nä vi kör på en dryg halvtimme till!

fast hade det blivit ett bättre slut då? jag tvivlar faktiskt.
ringen kastas ner. frodo känner sig genast gladare, dom börjar gå ut och samtidigt blir det mörkare och sluttexten kommer.

nja, känns inte så ###### bra ;).

Postad 11 August 2008 - 23:06

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2138 inlägg
  • 0
HÅLL KOLL PÅ SPOILERS I DENNA TRÅD, War of the Worlds är ju redan förstörd för någon som inte sett den

Gällande slutet på War of the Worlds

Spoiler

Postad 12 August 2008 - 08:49

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Samma sak gäller ju för Signs:

Spoiler

Postad 12 August 2008 - 09:10

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

Samma sak gäller ju för Signs:

Spoiler

Spoiler

Postad 12 August 2008 - 09:14

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

fast hade det blivit ett bättre slut då? jag tvivlar faktiskt.
ringen kastas ner. frodo känner sig genast gladare, dom börjar gå ut och samtidigt blir det mörkare och sluttexten kommer.

nja, känns inte så ###### bra ;).

Det hade räckt för mig ;)

Postad 12 August 2008 - 09:21

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0
Varför kunde inte Will Smith kasta granaten och sedan också stängt in sig i slutet på I am Legend, blev så sjukt besviken på det slutet.

Ej sett alt. slut ännu ska göra det så småningom.

Postad 12 August 2008 - 09:23

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Cloverfield, vad hände sen undrar man ju.

Postad 12 August 2008 - 09:41

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
The Objective måste ha det sämsta och mest ologiska slutet genom tiderna, skulle vara kul o höra vad skaparna har för förklaring.

Annars är filmens första halva rätt bra.

Postad 12 August 2008 - 10:03

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
The Mist har rätt skruvat slut med:

Spoiler

Någon som läst boken?

Redigerat av MrSpokk, 12 August 2008 - 10:03.

Postad 12 August 2008 - 10:11

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Spoiler

Någon som läst boken?

Håller med angående The Mist:
Spoiler

Postad 12 August 2008 - 10:15

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Varför kunde inte Will Smith kasta granaten och sedan också stängt in sig i slutet på I am Legend, blev så sjukt besviken på det slutet.

alternativa slutet är grymt mycket bättre än skiten som blev det riktiga. testpubliken gillade det dock inte, så då var det bara för dom att göra ett nytt slut. amerikaniserat slut såklart :)

Postad 12 August 2008 - 15:31

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
The hell, slutet i the Mist var ju det bästa slutet på hur länge som helst. Just grejen som ajzman nämner som gjorde det hela så bra! :)

Håller med Zoomair om WotW, slutet i den filmen tyckte jag var bra och utanför standardmallen.
Spoiler

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 12 August 2008 - 15:32.

Postad 12 August 2008 - 15:34

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

The hell, slutet i the Mist var ju det bästa slutet på hur länge som helst. Just grejen som ajzman nämner som gjorde det hela så bra! :)

Sorry, jag bara kom på den filmen / slutet och jag gillar ju det med, tänkte inte på att det är en tråd om "sämsta slut"...

Postad 12 August 2008 - 15:44

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

alternativa slutet är grymt mycket bättre än skiten som blev det riktiga. testpubliken gillade det dock inte, så då var det bara för dom att göra ett nytt slut. amerikaniserat slut såklart :)

Såg nyss det alternativa slutet till I Am Legend på http://www.youtube.c...feature=related och herrej**lar vilken skillnad. Hur bra som helst, synd att de inte behöll det istället.

Postad 12 August 2008 - 17:48

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Jag tänker omdelbart på James Camerons The Abyss

En väldigt spännande och bra film med ett uselt slut.

Det finns både en normal klippning och en förlängd "special edition" med ett annorlunda slut - tyvärr är båda varianterna lika dåliga.

Har tänkt många gånger att slutet borde göras om helt från en specifik punkt i filmen -
Spoiler

Det är förövrigt hög tid att filmen släpps på anamorfisk DVD, eller ännu hellre: blu-ray

Postad 12 August 2008 - 21:18

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

Vare sig filmskaparna eller du har tänkt på vad som händer när man spränger en granat i ett trångt utrymme.

Fast du kanske skulle gilla det alternativa slutet bättre,
Spoiler

alternativa slutet är grymt mycket bättre än skiten som blev det riktiga. testpubliken gillade det dock inte, så då var det bara för dom att göra ett nytt slut. amerikaniserat slut såklart :blink:

Tvärtom. Det alternativa slutet var både smörigt och ologiskt och helt fel avrundning på filmen. Personligen tycker jag att I am Legend tappar greppet halvvägs ungefär så slutet är inte sämre än de 45 minuter som föregår det.

Redigerat av Unregistered1197, 12 August 2008 - 21:21.

Postad 12 August 2008 - 23:17

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

Tycker iof att SE slutet funkar mycket bättre även om det ändå inte är 100%.

Redigerat av Trasan, 12 August 2008 - 23:18.

Postad 12 August 2008 - 23:48

DaCriLL
  • DaCriLL
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Vet inte om War of the Worlds har det absolut sämsta slutet men det är dåligt det håller jag med om. Tanken att en utomjordisk civilisation som är överlägsen vår på alla sätt inte skulle känna till och kunna skydda sig mot bakterier är ju befängd. Visserligen är det ju originalslutet men de hade ju kunnat ändra till något mer trovärdigt.

Det som är bra med slutet är ju att amerikanerna använder ett svenskt vapen ("The Gustav") för att skjuta ner utomjordingarnas farkoster.

nja jag kanske klämde te lite med rubriken. behäver ju inte va det sämsta, bara värdelösa slut hehe.

fast jag tycker nog faktiskt att gang of new york ligger bland dom absolut sämsta

Postad 13 August 2008 - 00:04

DaCriLL
  • DaCriLL
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
the descent har oxå kasst slut.

hatar när dom lämnar filmen öppen så att säga. va trodde directorn?? att han b-spaller skulle få en uppföljare?? skulle inte tro det.

fast filmen i sig e faktiskt rätt bra. kul story o heta brudar går aldrig fel.

Redigerat av DaCriLL, 13 August 2008 - 00:05.

Postad 13 August 2008 - 00:06

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Närmast i minnet är Cloverfield.

Slutet på Hulken (2003) tillhör väl inte historiens bästa heller :blink:

Postad 13 August 2008 - 05:44

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

hatar när dom lämnar filmen öppen så att säga. va trodde directorn?? att han b-spaller skulle få en uppföljare?? skulle inte tro det.

Eh... The Descent 2 - Picking up from where the last movie left off, Sarah (Shauna Macdonald) escapes the cave and seeks refuge at a local gas station.

:blink:

Postad 13 August 2008 - 06:52

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Ingen film, men serien Invasion slutade ju utan att man ens fick veta vad det var i vattnet (utomjordingar?) eller hur det gick för hon som blev skjuten som blev tagen till vattnet av sheriffen. :blink:
Hatar när serier läggs ner.

Postad 13 August 2008 - 06:53

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
The Shawshank Redemption.

Var de tvungna att göra det så fullkomligt sockersött och övertydligt att man bara vill kräkas? Kunde de inte bara klippt när han sitter under trädet. Vem är så dum så man inte fattar, känns nästan som en förolämpning att behöva se den sista scenen i den filmen.

Postad 13 August 2008 - 08:11

DaCriLL
  • DaCriLL
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Eh... The Descent 2 - Picking up from where the last movie left off, Sarah (Shauna Macdonald) escapes the cave and seeks refuge at a local gas station.

:blink:

hahahahahahah åfan. jaja men slutet i sig e ändå dåligt. o tycker ändå directorn gjorde fel. hur många splatter-skräckisar kommer inte ut som det aldrig blir uppföljare till.

tack för tipset föresten, e den nått o se?
gillade ettan.

Postad 13 August 2008 - 14:20

Unregisteredcededbef
  • Unregisteredcededbef
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Istället för det sämsta slutet måste jag försvara två filmer jag tycker har bra slut.

"The Mist" har ju det bästa slutet jag har sett någonsin! Helt klockrent och fantastiskt bra! Jag tycker filmen var "sådär" och satt och halvled mig genom filmen, men sedan kom slutet och allt blev GULD! Nu är det en av den häftigare filmerna jag sett i år. Och jag har sett sjuuuukt många detta år. Detta var första gången på 11 år jag blir euforisk av ett slut. Senaste var "The Game" jag såg på premiären 1997.

Spoiler

Vad har ni sett för slut till Cloverfiled? Jag har sett Directors Cut och det slutet är ju klockrent! Också en film som var sådär men som hade ett bra slut! PM:a gärna mig hur slutet på den version ni har sett för det kan omöjligen vara samma.

Postad 13 August 2008 - 14:22

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Spoiler

Någon som läst boken?

Skruvat, men helt sjukt bra slut.

Postad 13 August 2008 - 14:41

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

tack för tipset föresten, e den nått o se?
gillade ettan.

Status:
Post-production

Postad 13 August 2008 - 16:19

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
Appråpå regissörens alternativ tyckte jag 1408 hade bättre slut i directors cut version.

Postad 13 August 2008 - 16:32

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Tvärtom. Det alternativa slutet var både smörigt och ologiskt och helt fel avrundning på filmen.

Jag håller med dig helt. Det alternativa slutet kändes verkligen inte bra.

Postad 13 August 2008 - 19:49

mikaels
  • mikaels
  • Veteran

• 1514 inlägg
  • 0

En väldigt spännande och bra film med ett uselt slut.

Det finns både en normal klippning och en förlängd "special edition" med ett annorlunda slut - tyvärr är båda varianterna lika dåliga.

Inte är det väl stora skillnader i slutet i de två versionerna? När de väl kommit upp alltså? Jag tycker problemet med slutet inte är att det är dåligt manusmässigt, utan att effekterna är så katasrofala jämfört med vad som visats tidigare i filmen...

Det är förövrigt hög tid att filmen släpps på anamorfisk DVD, eller ännu hellre: blu-ray

You're right about that :unsure:!

Postad 13 August 2008 - 20:34

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
The Happening måste vara världens sämsta slut.

Postad 14 August 2008 - 16:19

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Håller med angående The Mist:

Spoiler

Smaken är som baken, just därför jag tyckte om slutet i den filmen!

Postad 14 August 2008 - 22:50

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Vilken slut tyckte ni var bäst i I am Legend? Alternativ- eller theater-versionen?

Redigerat av Kalekulan, 14 August 2008 - 22:50.

Postad 15 August 2008 - 14:32

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Tycker theater versionen är bäst på I am Legend.
Det alternativa slutet precis som sagts tidigare är helt ur fas med resten av filmen.
Tyckte alternativa slutet var mer amerikansk-snuttisnuttigt än theater versionen.

Postad 15 August 2008 - 15:25

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

fast filmen i sig e faktiskt rätt bra. kul story o heta brudar går aldrig fel.

Nu minns jag inte riktigt, men visst
Spoiler

'
Tyckte det var ett bra slut iaf.

Postad 15 August 2008 - 15:32

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Den här tråden var livsfarlig. 3-4 filmer som man ofrivilligt fått reda på slutet på :)

Mvh D

Postad 15 August 2008 - 23:21

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Detta är dock en serie men slutet måste vara det sämsta någonsin, usch vad less jag var när jag sett igenom alla säsonger + de 2eller3 "filmer" av kameleonten. Det blev mkt fler frågor än svar efter man sett de 2-3?st avslutande filmerna. Om de fått slut pengar eller vad som hänt vet jag ej, men det känns som att dom bara slängde ihop avslutningen så snabbt som möjligt utan att tänka....

Postad 16 August 2008 - 08:17

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
bonka_rules, dom jobbar på det :D. det blev nerlagt och dom kunde inte göra mer, men dom ska fixa det. förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan vi kan se slutet ;)

Postad 20 August 2008 - 06:07

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Den här tråden var livsfarlig. 3-4 filmer som man ofrivilligt fått reda på slutet på :)

Mvh D

Som nån skrev tidigare i tråden - SPOILER SPOILER SPOILER!
Hoppas nu inte jag avslöjat nåt i något av mina inlägg :)

Postad 20 August 2008 - 14:56

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Mvh D

Ja men vad räknar du med eg. när du klickar på en tråd med rubriken "Tidernas sämsta slut"?
Att folk inte kan/orkar använda spoilerfunktionen är ju rätt givet..

Postad 20 August 2008 - 21:51

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

kollade på det alternativa slutet idag och jag måste säga varför valde dom inte detta. granaten måste vart en nödlösning då det slutet sög.

Postad 21 August 2008 - 17:19

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Tv-serien Tre Kronor hade ju ett rätt ruttet slut, om man nu orkade sig igenom serien alls.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.