Blood in blood out
Shawshank Redemption
Gillar den typen av filmer och skulle bli glad om ni har tips på filmer i samma genre.
/ Farsan
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 29 December 2002 - 14:05
Har ni några tips på bra fängelsefilmer som tex:
Blood in blood out Shawshank Redemption Gillar den typen av filmer och skulle bli glad om ni har tips på filmer i samma genre. / Farsan Postad 29 December 2002 - 14:19
Hej!
Jag tänker direkt på Papillon (1973) Midnight Express (1978) om man vill se något lite mer skämtsamt Stir Crazy (1980) [dårfinkarna] /Magnus Postad 29 December 2002 - 14:39
Oops! Shawshank Redemption är vl originaltiteln på Nyckel till Frihet? [:I]
Postad 29 December 2002 - 14:49
Andra fängelsefilmer är:
Lock Up - Stallone Flykten från Alcatraz - Clint Eastwood An inocent man - Tom Selleck Death Warrant - Van Damme Filmen Tango & Cash med Kurt Russel och Sylvester Stallone har visst inslag av fängelsefilm. Det finns en hel del "framtidsfängeslefilmer" men de känns mer som sience fiction. Postad 29 December 2002 - 15:44
Bad Boys med Sean Penn tyckte jag var bra när jag såg den för väldigt många år sedan. Kanske håller ännu?
Postad 29 December 2002 - 15:51
-Blood in, Blood out
-The Great Escape -Midnight Express Det är dom fängelsefilmerna jag tycker är bäst. Postad 29 December 2002 - 16:51
last castle är den sämsta jag har sett men flykten från alcatraz är jävligt bra
Postad 29 December 2002 - 18:07
gökboet
sleepers från himmel till helvette dead man walking gökboet är väl inte precis en fängelsefilm men åtminstonde mentalsjukhus. nästan samma sak sleepers har många fängelsepartier med en vidrig kevin bacon som fängelsevakt. de bästa är ändå shawshank och mid. express Postad 29 December 2002 - 21:38
Härligt med så många förslag. Ska väl inte vara så svårt att hitta nya favoriter..
Sammanfattar förslagen: Hart's War The Great Escape Papillon Midnight Express Stir Crazy The Green Mile Sleepers Lock Up Flykten Från Alcatraz An Inocent Man Death Warrant Bad Boys Last Castle Från Himmel Till **** Dead Man Walking Das Experiment / Farsan Postad 29 December 2002 - 22:01
[
Postad 29 December 2002 - 22:06
Ni tycks ha glögmt DAS EXPERIMENT (EXPERIMENTET). Den bästa fängelsefilmen jag har sett. (Vid sidan Av SHAWSHANK REDEMPTION då vill säga...)
Postad 30 December 2002 - 13:10
Sen har vi ju Bangkok Hilton, inte så dum.
Green Mile är min favorit faktiskt. Postad 30 December 2002 - 21:21
På den lite mer sleazy sidan har vi Women In Prison-filmer som Ilsa - The Wicked Warden, Ilsa - She-Wolf of the SS, Ilsa - the Tigress of Siberia, Ilsa - Harem-keeper of the oil sheiks, Bare Baheind Bars (2000 women trapped in a lesbian hell påpekar filmens tagline) och varför inte Violence in a womens prison som förvisso blivit lite försenad men ska dyka upp på DVD tidigt nästa år.
Postad 30 December 2002 - 22:45
Brubaker?
Hette väl en film som gick på tv för mååånga årsen jag var rätt liten men minns att det va maskar i fängelsematen skulle vilja se den nu, ngn som vet vilken film jag menar? Postad 30 December 2002 - 23:03
Fortress (1993) och Fortress II (1999) med Christopher Lambert (förmodligen lågoddsare)
Attica (1980) med Morgan Freeman Con Air (1997) med bl a Nicolas Cage, John Malkovich Vägen ut (1999) med bl a Björn Kjellman, Viveka Seldahl, Peter Haber Postad 31 December 2002 - 10:36
Farsan>> Öh, varför denna böjelse för fängelsefilmer. Jobbar du inom kriminalvården[?][
Postad 31 December 2002 - 18:45
quote:Originally posted by Dano
Farsan>> Öh, varför denna böjelse för fängelsefilmer. Jobbar du inom kriminalvården[?][ Jag vet faktiskt inte varför just dessa filmer tilltalar mig.[ Spänningen, miljön, karaktärerna... vet inte, kanske det är allting..men bra är dom (de flesta iallafall) En sak är jag dock säker på..jag jobbar INTE inom kriminalvården och har inget behov av det heller[ / Farsan Postad 06 January 2003 - 05:11
jag säger som många redan sagt Shawshank Redemption (Nyckeln till frihet), underbar film!!
och flykten från alcatraz med clintan, underhållande..! Postad 19 January 2003 - 15:15
Shawshank Redemption och Midnight Express är mina favoriter helt klart.
Postad 19 January 2003 - 18:52
Kvinnofängelset är inte så dum. Vet inte om det givits ut någon samlarbox med alla avsnitt på dvd. [
Postad 19 January 2003 - 21:44
Animal factory med Leonardo de'caprio är helt okey.Är oxå ett fan av dessa filmer.
Postad 21 January 2003 - 11:56
quote:Originally posted by widescreen4
Animal factory med Leonardo de'caprio är helt okey.Är oxå ett fan av dessa filmer. Edward Furlong menar du väl?!? Jag gillar också den här genren men Animal Factory hör inte direkt till favoriterna. Några av mina favoriter bland fängelsefilmerna: Nyckeln till friheten Cool hand Luke Flykten från Alcatraz Bad boys (Sean Penn) Midnight Express SCUM Brubaker Sen finns det ju också en hel del bra filmer om krig/fångläger som: Stalag 17, The great escape, Bron över floden Kwai m.fl.. Samma fråga har diskuterats på DVDforum tidigare: http://www.dvdforum....ad=7011&forum=4 Postad 21 January 2003 - 12:10
"I faderns namn" är också en mycket bra film! Annars håller jag med de flesta att "Nyvkeln till frihet" nog är den bästa fängelsefilmen någonsin.
Postad 23 January 2003 - 22:20
quote:Bad Boys med Sean Penn tyckte jag var bra när jag såg den för väldigt många år sedan. Kanske håller ännu?
Den såg jag på vhs för en massa år sedan, den borde man kanske se om. Har för mig att den var en riktigt hård och grym film, även om jag garvade mycket åt bergsprängarscenen. Perfa hittade den på swedisc för $7.46, den ska beställas för nostalgins skull http://www.imdb.com/Title?0085210 Postad 24 January 2003 - 08:06
Det klart bästa fängelsefilm alla kategorier är Nyckel till frihet. Den går att se många gånger.
Postad 04 February 2007 - 16:07
Tänkte skaka av dammet från den här tråden lite.
Jag minns att jag har sett en film där man skildrar hur en person åker in och ut ur olika fängelser hela sitt liv. Nån gång lyckas han fly (efter att fångarna börjat få jobba hos folk i närheten vissa dagar i veckan). Han åker ivf in som ung och man får se hur han blir gammal på fängelset. Jag minns också att han på slutet blir helt psykiskt störd och hamnar bland andra psykiskt störda fångar. Nån som vet vilken fängelsefilm jag tänker på? Kan det vara två olika? Tacksam för hjälp /Joel Postad 04 February 2007 - 16:14
Lock up menar du kanske? Postad 04 February 2007 - 21:36
En av dom bästa tvserierna ever t.om skulle jag vilja påstå Postad 05 February 2007 - 09:49
Är väl kanske inte en fängelsefilm i sig men Runaway Train börjar där iaf
Postad 05 February 2007 - 15:46
En riktig klassiker, The Jericho Mile ( http://imdb.com/title/tt0079366/ )
Redigerat av Unregistered5325ac40, 05 February 2007 - 15:50. Postad 05 February 2007 - 16:04
Longest Yard (American Football i fängelse med Adam Sandler) tycker jag var underhållande.
Mean Machine (Soccer i fängelse med Vinnie Jones) även denna mycket underhållande. Även American History X måste nämnas då mycket ustpelar sig när brorsan satt i finkan. Men som många redan sagt, bästa filmen är ju Shawshank Redemption. Redigerat av Unregistered56e968a9, 05 February 2007 - 16:06. Postad 05 February 2007 - 17:30
Såg en film för riktigt länge sedan som hette Cell Block 4 (tror jag) det var en riktigt bra fängelse film. Hittar den ingen stanns på nätet dock.
Postad 05 February 2007 - 22:27
Förutom de som redan nämnts så är här två filmer med Alcatraz anknyning som jag kan rekommendera.
Murder in the first (1995). Har aldrig gillat Kevin Bacon, men i den här filmen är han riktigt sevärd. Birdman of Alcatraz (1962) är en annan film jag gillar. Papillion är nog annars fängelsefilmen jag gillar bäst. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |