Korten är på bordet - Vilken köper du i jul?
281 svar till detta ämne
Postad 11 June 2013 - 06:44
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Playstation 4- 8 Kärnor CPU - 1,8 TF GPU - 8GB GDDR5 - BluRay - 500GB Hårddisk - WiFi och BT - 1 trådlöshandkontroll ingår. Pris: 399 Euro (ca 3490-3990 SEK) - kommer innan Jul Xbox One- 8 Kärnor CPU - 1,2 TF GPU - 8GB DDR3 + 32MB eDRAM - BluRay - 500GB Hårddisk - WiFi och BT - 1 trådlöshandkontroll ingår - 1 Next Gen Kinect Ingår Pris: 499 Euro (ca 4490-4990 SEK) - kommer innan Jul Båda kommer köra hårt på Online tjänster - båda kommer ta betalt för Multiplayer - Bådas tjänster kommer kosta 5 USD i månaden - Båda ger dig lite gratis spel och massa extra för pengarna. Xbox One kommer kräva uppkoppling - PS4 kommer inte Xbox One kommer kräva Kinect - PS4 säljer PS Eye for 59 USD Xbox One kommer ha en kontroll av begagnade spel - PS4 kommer vara öppen Designen:
Redigerat av PalmiNio, 11 June 2013 - 06:45.
Postad 11 June 2013 - 08:27
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Will Smith (från Tested) sammanfattade min åsikt rätt så bra: With a PS4 available at $399 and a focus on people who are willing to spend that money, Microsoft has a problem
Problemet är att jag aldrig ägt varken en Playstation, Playstation 2 eller en Playstation 3 så jag har inget investerat i alla dess spelserier. Så tills 'rätt' spel kommer köper jag varken eller.
Postad 11 June 2013 - 08:33
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Jag har iallafall lagt en pre-order på en ONE. Tror nog att den kommer få ligga kvar
Postad 11 June 2013 - 08:36
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Will Smith (från Tested) sammanfattade min åsikt rätt så bra:
Problemet är att jag aldrig ägt varken en Playstation, Playstation 2 eller en Playstation 3 så jag har inget investerat i alla dess spelserier.
Så tills 'rätt' spel kommer köper jag varken eller.
Är rätt övertygad efter Sonys presentationer att PS4 kommer ha: - grymma exklusiva titlar - brett stöd på multiplattform - multiplattform kommer se bättre ut på PS4 - bra mix av småspel tack vare den öppna policyn mot mindre utvecklare - kunna ge tillgång till gamla titlar billigt via Gaikai My Money is in that pocket till julen. Blir nog en Xbox One men först när den går ner i pris. Det enda jag hoppas på från PS4 hållet nu är att det kommer finnas massa Streaming appar så som ViaPlay och Spotify.
Redigerat av PalmiNio, 11 June 2013 - 08:37.
Postad 11 June 2013 - 08:49
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
PS4 verkar ha skönare handkontroll; är kraftfullare och har mer potential bland 1-parts utvecklare (Sonys tyngsta studios har inte visat ett jota till PS4 än, MS har nog bränt av rätt mkt av sin ammo) och överlag tycks Sony tänka väldigt rätt med det mesta så valet är rätt enkelt. Lägre pris gör ju inget heller.
Postad 11 June 2013 - 08:50
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10548 inlägg
Väntar tills korten ligger på bordet men hade det vart idag så ligger PS 4 betydligt bättre till trots muppig kontroller vad det verkar.
Postad 11 June 2013 - 08:50
Unregistered8c5802be
-
Unregistered8c5802be
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Blir en Ps4 vid lansering.
Kanske en Xbone, om ett par år.
Postad 11 June 2013 - 08:59
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Blir en Ps4 vid lansering.
Kanske en Xbone, om ett par år.
Precis så. Xbox Done får vänta 3-4 år sen kanske om priset är rätt.
Postad 11 June 2013 - 09:01
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Får bli en Ps4 för min del då jag tycker priset är bättre samt design, och speciellt ingen begränsning av begagnade spel.
Postad 11 June 2013 - 09:01
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4029 inlägg
Jag använder för tillfället ps3 som bluray spelare,Jag hoppas på att ps4:an låter mindre än 3:an,tänkte köpa ny bluray spelare just på grund av att ps3:an låter mycket..men det kan vara värt att vänta på att ps4 ska släppas
Postad 11 June 2013 - 09:03
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Är sugen på båda, men man får se om det är någon skillnad rent prestandamässigt. Jag kan dock inte spela Battlefield på en Sony konsol då jag är så van 360 kontrollen, kommer fortsätta köra med Live och Xbox i första hand.
Dock kan jag inte förstå varför Xbox One ska vara så dyr, lär väl sänkas till PS4 priser ganska snart efter lanseringen, men vill man ha en konsol före jul så gäller det att förhandsboka, troligen gäller det båda.
Själv förlängde jag mitt Live ett år nyligen för 349kr, det var inte så dyrt med tanke på utbudet man får.
Postad 11 June 2013 - 09:12
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Ang kontroller, finns det verkligen inte MS-ish kontroller till Sony och vice versa?
Postad 11 June 2013 - 09:18
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Är rätt övertygad efter Sonys presentationer att PS4 kommer ha:
Tror jag också. Men som du skriver; 'kommer ha'. Jag köper min teknologi för vad den kan göra nu. Inte vad den eventuellt kan göra. Så ingen pre-order men jag kommer följa vilka spel som släpps vart betydligt nämre på PS4an än XOnen.
Postad 11 June 2013 - 09:24
Unregistered291b229b
-
Unregistered291b229b
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Många år med Xbox men nu är det nog dags att kolla om gräset är grönare på andra sidan. Tycker att MS gjort bort sig faktiskt, längtade efter en ny Xbox men nu blir det nog inte så. . .
Postad 11 June 2013 - 09:30
hakko504
-
hakko504
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Kommer nog inte att köpa någon vid launch. PS4 ligger bättre till med tanke på spel, men frugan tycker faktiskt om Kinect så bara för den anledningen kan det bli en X1 om något år om det visar sig att spelen sjunker i pris på samma sätt som för X360/PS3. Tänker inte betala $60/500kr för spel som har ett år eller två på nacken. Vi får vänta och se lite. Det faktum att en ny ratt måste inhandlas i vilket fall som helst är helt klart en begränsande faktor.
Postad 11 June 2013 - 09:31
Unregistered79f1a9c0
-
Unregistered79f1a9c0
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Blir en PS4 för min del. Kommer förmodligen att skaffa en Xbox One så småningom också.
Postad 11 June 2013 - 09:36
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlägg
Kommer nog bli att köpa båda men i vilken ordning vet jag inte ännu. Tänkte jag skulle ha full täckning denna generation.
Nintendo har jag redan.
Postad 11 June 2013 - 09:41
Eufemism
-
Eufemism
-
Forumräv
-
-
861 inlägg
Helt klart PS4 som primärkonsol för spel som finns på båda plattformarna, och Xbox One efter ett tag när det kommit tillräckligt med exklusiva spel som jag vill spela.
Har Microsoft sagt att deras modell med gratis spel för de som är Xbox Live Gold medlemmar bara gäller spel till Xbox 360, eller har de bekräftat att det även kommer gälla för Xbox One direkt vid release? Kan tänka mig att det är samma för PSN Plus i så fall, om dom inte sagt något annat.
Postad 11 June 2013 - 09:45
KingNothing
-
KingNothing
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Äger just nu både Xbox360 och PS3. PS3an har i två års tid bara agerat Blu-Ray-spelare däremot.
Tanken har hela tiden varit att införskaffa XboxOne och möjligen PS4 i framtiden. Men Microsoft har skjutit sig själva i sänk för min del. Jag har inget intresse och ingen möjlighet att ha min konsol uppkopplad på nätet konstant, jag vill kunna köpa begagnade spel även om det inte är särskilt ofta. Samtidigt som en sak som Kinect är ett slöseri på mig själv oavsett.
Jag ser just nu ingen anledning längre att skaffa ett Xbox One för PS4 - det skulle vara framtida exklusiva titlar, men tills jag fått se vilka står PS4 högst på listan!
Postad 11 June 2013 - 09:49
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Tryckte visst fel när jag röstade... Blir nog en ps4 lutar det åt nu
Postad 11 June 2013 - 09:54
BuTTuS
-
BuTTuS
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Hur det blir avgörs för mig av hur/om min Fanatec ratt kommer att fungera... Funkar den till bägge konsollerna så kommer jag att köpa båda.
Jag vill ju helst ha en XBOX One, för Forza och handkontrollens skull, men då kanske ny ratt är ett måste också. Och tänk om en ev. ny ratt inte stöder 360n jag har, då måste man ju ha kvar den gamla som är fastbultad i Playseaten, och ha en annan lösning för nya ratten vilket kommer att ta alldeles för mycket plats.
Jag utgår från att min ratt redan funkar med PS4 så då kanske det lutar kanske åt en sån i stället, och så får man lära sig tycka om handkontrollen. Sedan lär ju den vara bättre på mutltiplatformspel också? Men inget Forza :-(
Men kommer det EN ratt som funkar till ALLT så kanske jag bestämmer mig för att jag är en vuxen person som gör vad jag vill med mina pengar och köper båda + ratten :-)
Postad 11 June 2013 - 10:18
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
Hur det blir avgörs för mig av hur/om min Fanatec ratt kommer att fungera... Funkar den till bägge konsollerna så kommer jag att köpa båda. Jag vill ju helst ha en XBOX One, för Forza och handkontrollens skull, men då kanske ny ratt är ett måste också. Och tänk om en ev. ny ratt inte stöder 360n jag har, då måste man ju ha kvar den gamla som är fastbultad i Playseaten, och ha en annan lösning för nya ratten vilket kommer att ta alldeles för mycket plats. Jag utgår från att min ratt redan funkar med PS4 så då kanske det lutar kanske åt en sån i stället, och så får man lära sig tycka om handkontrollen. Sedan lär ju den vara bättre på mutltiplatformspel också? Men inget Forza :-(
Men kommer det EN ratt som funkar till ALLT så kanske jag bestämmer mig för att jag är en vuxen person som gör vad jag vill med mina pengar och köper båda + ratten :-)
Samma sits här. hinner nästa aldrig spela nu förtiden men var ändå helt inställd på att köpa en Xbox One för Forza 5. Har också en Fanatec-ratt bultad och om den inte kommer fungera ihop med Xbox One så lutar det nog åt ingen konsol eller en PS4. Har aldrig haft en Playstation tidigare och känns rätt märkligt att man nu överväger att eventuellt skaffa en.. Förstår inte riktigt hur MS har tänkt. Vissa funktioner/krav känns som att det är lite för tidigt att lansera medan andra känns som det är försent och skulle ha kommit tidigare.
Postad 11 June 2013 - 10:26
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Ps4 FTW ... trots att man i slutet av denna generationen var redo att hoppa över till MS.
Postad 11 June 2013 - 10:29
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Ang kontroller, finns det verkligen inte MS-ish kontroller till Sony och vice versa?
Det skulle jag också vilja veta då jag personligen föredrar xbox kontrollen framför ps. Men nya ps kontrollen ser lite bättre ut än den gamla om man ser till vad jag själv är ute efter. Sen vad gäller själva konsolerna i övrigt så ligger ps4 bättre till vad gäller första inköp kontra X1 om man bestämmer sig för att köpa båda. Sedan har juh tanken slagit en att köpa en sjysst gaming-rigg istället för konsol den här vändan men det är avhängt också lite på exklusiva titlar och liknande. Dessa ständiga I-landsproblem. :oD
Postad 11 June 2013 - 11:18
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Dessa ständiga I-landsproblem. :oD
Detta är inget i landsproblem! Detta är viktigare och större problem än Syrien-Israel
Postad 11 June 2013 - 11:22
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Lär vänta ett tag med inköp om där blir nåt överhuvudtaget.
Ps4 ser lite mer intressant ut, men är inte särskilt intresserad av dom exklusiva spelen, och har en hemsk kontroll.
Xbox har jag kört med innan och gillar kontrollen och vissa exklusiva spel, men är starkt emot onlinekravet.
Lär väl bli att jag håller mig till Nintendo istället. Även om jag just nu inte spelar så extremt mycket.
Postad 11 June 2013 - 11:50
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Är man van vid Playstation och gillar kontrollen (som jag) så vann ju Playstation lätt denna gång. Förra generationsbytet var lite knivigare men Blu-ray-läsaren i PS3 gjorde valet nästan lika självklart den gången. På den tiden var 6k billigt för en BD-spelare.
Postad 11 June 2013 - 11:58
Morot
-
Morot
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Som det ser ut just nu så lutar det åt PS4. Kommer nog inte köpa den samma dag som den landar i butiken utan väntar nog några månader. Aldrig varit något större fan utav de första modellerna som släpps, brukar vara en del strul. Dom får lösa div barnsjukdomar först sedan köper jag mig en. Kanske rent utav en PS4 slim?
Postad 11 June 2013 - 12:01
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Kan inte bestämma mig så jag väntar nog med köp ett tag för att se vad folk tycker.
Hade xbox vart lika kraftfull som ps samt haft samma pris så hade valet fallit där då handkontrollen är fräckare med vibratorer i triggers mm, ryse verkade ballt samt att jag har kört xbox senaste två generationerna.
Struntar fullständigt i att den måste vara online en gång per dag eller hur begagnatmarknaden fungerar så länge man kan låna ut spel.
Ska bli intressant att se hur det utvecklar sig efter lanseringen av de båda.
Postad 11 June 2013 - 12:07
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Jag såg fram emot nya xbox, satt som ett barn på julafton för att kolla på xbox presentationen...kallduschen som dom körde några dagar innan E3.
MS har gjort bort sig, dom skiter i sina kunder och tänker bara på att tjäna ännu mer pengar än dom gör idag. Jag var hård i förra tråden mest för att va så förbannad och ledsen att Ms fuckade för många av oss pga deras idiotiska agerande när det gäller always online, begagnadmarknad och kinect (CIA/FBI övervakningskameror). Jag har haft xbox sen första generationen kom till Sverige och sen dess kört bara på Xbox men xbox one kommer att splittra oss från varann för många av mina live vänner går över till PS4 ink jag själv och 2-3 fanboys vill stanna kvar!
Jag har dessutom en grabb på snart 6 år som lånar/lånar ut spel med sina kompisar så PS4 är perfekt för mig.
Jag vore en åsna att inte välja PS4 som är mycket bättre prestandamässigt än X1, billigare, inga jävla krav som ms och sist men inte minst goda nyheten...betala för PS+/online spel, det kanske låter som en negativ för många men tänk att en liten kostnad på onlinetjänst rensar många kids i kina/japan och andra länder, PSN kommer att vara MYCKET stabilare nu.
Att köpa båda xbox one och PS4 är uteslutet för min del, en konsol räcker =)
Redigerat av Lias08, 11 June 2013 - 12:09.
Postad 11 June 2013 - 12:13
MackeMack
-
MackeMack
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Jag såg fram emot nya xbox, satt som ett barn på julafton för att kolla på xbox presentationen...kallduschen som dom körde några dagar innan E3. MS har gjort bort sig, dom skiter i sina kunder och tänker bara på att tjäna ännu mer pengar än dom gör idag. Jag var hård i förra tråden mest för att va så förbannad och ledsen att Ms fuckade för många av oss pga deras idiotiska agerande när det gäller always online, begagnadmarknad och kinect (CIA/FBI övervakningskameror). Jag har haft xbox sen första generationen kom till Sverige och sen dess kört bara på Xbox men xbox one kommer att splittra oss från varann för många av mina live vänner går över till PS4 ink jag själv och 2-3 fanboys vill stanna kvar! Jag har dessutom en grabb på snart 6 år som lånar/lånar ut spel med sina kompisar så PS4 är perfekt för mig.
Jag vore en åsna att inte välja PS4 som är mycket bättre prestandamässigt än X1, billigare, inga jävla krav som ms och sist men inte minst goda nyheten...betala för PS+/online spel, det kanske låter som en negativ för många men tänk att en liten kostnad på onlinetjänst rensar många kids i kina/japan och andra länder, PSN kommer att vara MYCKET stabilare nu.
Att köpa båda xbox one och PS4 är uteslutet för min del, en konsol räcker =)
Vettigt skrivet! Är inne i samma bana och tänker ang ps4! Ska sägas att jag Sålde min 360 efter MS presentationen och köpte en ps3!
Postad 11 June 2013 - 12:14
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Bokade just en PS4  Mer prestanda till en mindre peng jämfört med X1, hallå MS. Dom ska dock ha en eloge som med kinect vidareutvecklar styrningen men för mig räcker vanligt spelande och PS4 långt för tillfället.
Postad 11 June 2013 - 12:20
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Komiken är att det känns som Sony gör en Microsoft och Microsoft gör en Sony.
Microsoft släpper dyrt - Sony släpper billigare
Microsoft har mer komplex hårdvara med massa extra chip - Sony gör det enkelt
Microsoft fokuserar på massa extra funktioner - Sony fokuserar på spel
Microsoft är inte lika öppna till Indiespel - Sony pratar varmt om dem hela tiden.
Sony lärde väl sig följande från Xbox 360:
- 360 tuggade på bra då de hade initiativet med priset
- 360 hade bra multistöd då deras hårdvara var mer rakt på sak
- 360 tryckte hela tiden på spel - PS3 skulle klara allt utöver spel
- 360 hade från början stora framgångar med småspel på Arcade
PS3 var till en början en konsol av ett företag som tyckte sig sitta tryggt på sin höga häst
Xbox One verkar bli en konsol av ett företag som tycker sig sitta tryggt på sin höga häst
Postad 11 June 2013 - 12:23
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Väntar tills korten ligger på bordet men hade det vart idag så ligger PS 4 betydligt bättre till trots muppig kontroller vad det verkar.
Samma här. Men det blir nog en One också i så fall, har många kompisar som troligen kommer att fortsätta med Xbox och det är helt avgörande. Håller även med Buttus helt, avseende ratten (även om min inte är bultad i ett Playseat). Den vill jag kunna fortsätta använda.
Postad 11 June 2013 - 12:45
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Komiken är att det känns som Sony gör en Microsoft och Microsoft gör en Sony.
Microsoft släpper dyrt - Sony släpper billigare Microsoft har mer komplex hårdvara med massa extra chip - Sony gör det enkelt Microsoft fokuserar på massa extra funktioner - Sony fokuserar på spel Microsoft är inte lika öppna till Indiespel - Sony pratar varmt om dem hela tiden.
Sony lärde väl sig följande från Xbox 360: - 360 tuggade på bra då de hade initiativet med priset - 360 hade bra multistöd då deras hårdvara var mer rakt på sak - 360 tryckte hela tiden på spel - PS3 skulle klara allt utöver spel - 360 hade från början stora framgångar med småspel på Arcade
PS3 var till en början en konsol av ett företag som tyckte sig sitta tryggt på sin höga häst Xbox One verkar bli en konsol av ett företag som tycker sig sitta tryggt på sin höga häst
Inte bara det, Sony visade Lair för PS3, Microsoft visar Crimson Dragon för XBone. Drakspel bådar inte gott inför konsollreleaser.
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 11 June 2013 - 12:46.
Postad 11 June 2013 - 12:52
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Microsoft hade Phil Harrison OCH Ted Price (betrayalton) på sin konferens. Hoppas inte Insomniac bränt alla broar med Sony, verkade som det skar sig förut mellan dem, och släpper ett riktigt full length next gen Ratchet & Clank till PS4.
Postad 11 June 2013 - 13:29
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
...det kanske låter som en negativ för många men tänk att en liten kostnad på onlinetjänst rensar många kids i kina/japan och andra länder, PSN kommer att vara MYCKET stabilare nu.
Vet inte hur instabilt PSN varit tidigare men eftersom du antagligen spelat 360 online så vet du väl mycket väl om att det sitter mexikaner med skitlinor även om det kostar? Inte bara det, Sony visade Lair för PS3, Microsoft visar Crimson Dragon för XBone.
Drakspel bådar inte gott inför konsollreleaser.
Vill minnas att Sony visade ett drakspel i sin presentation tidigare i år  Till ämnet så kommer i första hand en Xbox att inköpas, alldeles för mycket grymma exklusiva spel för att ens fundera på nåt annat. Möjligt att en PS4 köps senare vid nån prisdrop och om det finns ett par intressanta titlar.
Redigerat av La Cucaracha, 11 June 2013 - 13:32.
Postad 11 June 2013 - 13:34
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Vet inte hur instabilt PSN varit tidigare men eftersom du antagligen spelat 360 online så vet du väl mycket väl om att det sitter mexikaner med skitlinor även om det kostar?
hehe speciellt på cod och fifa, agree =) Men xbox live har varit stabilare än gratis psn ändå
Postad 11 June 2013 - 14:23
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10548 inlägg
Ms xbov one är inge vidare populär kan vi konstatera.
Postad 11 June 2013 - 14:57
Loud
-
Loud
-
Beroende
-
-
1462 inlägg
Det blir en PS4, då jag iaf behöver en blurayspelare inbillar jag mig.
Postad 11 June 2013 - 15:03
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Det blir en PS4, då jag iaf behöver en blurayspelare inbillar jag mig.
Finns dock till båda så det argumentet håller ej
Postad 11 June 2013 - 15:07
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Jag har hela tiden tänkt att hur arga folk än är så kommer många som alltid haft Xbox fortsätta med det. Men nu när t o m priset för PS4 är lägre så tror jag det kan bli att många faktiskt byter. Har svårt att tro att Microsoft kommer stå fast vid sina policys när försäljningen väl drar igång om PS4 säljer mycket bättre.
Postad 11 June 2013 - 15:17
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Blir med största säkerhet Xbox One för mig men jag är inte lika sugen att förboka längre. Än är det mycket som kan hända och det är mycket detaljer som vi fortfarande inte har fått om konsollerna så jag lugnar mig till det börjar närma sig release. Hoppas MS fått en rejäl väckarklocka av det här iaf.
Egentligen har jag inte minsta bråttom att byta generation än för jag har så mycket att spela till 360 redan och sen GTA som kommer i september var det väl?
Postad 11 June 2013 - 15:51
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Kommer nog inte köpa någon alls men hade jag gjort det hade det varit PS4. Microsoft begick ett stort misstag när de inte pratade om det som folk kritiserat dem för. Tänker inte stödja ett bolag som endast bryr sig om vad utgivarna vill och helt struntar i vad kunderna vill, de som faktiskt köper deras produkter.
Postad 11 June 2013 - 16:54
Unregisteredc3576a3e
-
Unregisteredc3576a3e
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Har ägt både xbox och PS3 denna generation och har använt xbox en betydligt mycket mer än ps3 pga av handkontrollen. Har en one på förbokning men lär avboka den till förmån för ps4 som det känns just nu, ps4 vinner på bättre pris denna gång samt vettigare upplägg. Det får bli en one senare när priset har fallit.
Postad 11 June 2013 - 16:58
Unregisteredd27f924d
-
Unregisteredd27f924d
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
En ps4 bokad.... sen väntar jag någon månad sen kör jag en Xbox oxå...
Postad 11 June 2013 - 17:03
Unregistered36021db2
-
Unregistered36021db2
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Självklart PS4! X-Box är garanterat en del i USA`s övervakningssamhälle.......tvi s*tan i ****!
Postad 11 June 2013 - 17:05
Unregistered32bcdf95
-
Unregistered32bcdf95
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Blir båda Xbox vid release, sen PS4 från utlandet till jul
Postad 11 June 2013 - 17:28
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Har förbokat en PS4. Sedan blir det kanske en XO också vad det lider, men inte i första taget.
Postad 11 June 2013 - 17:30
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Problemet är att jag aldrig ägt varken en Playstation, Playstation 2 eller en Playstation 3 så jag har inget investerat i alla dess spelserier.
Så tills 'rätt' spel kommer köper jag varken eller.
Jag är inne på din linje, har aldrig ägt någon Playstation, så det fanns inga spel jag direkt kände att jag måste ha. Däremot, efter att ha sett Witcher 3 och Dragon Age: Inquisition så känner jag att jag behöver ny pc relativt snart. Jag har ju spelat de tidigare titlarna i de serierna på just pc och eftersom det ska importeras filer (utgår jag ifrån i bägge fall) så är konsol inget alternativ för de titlarna. För övrigt lutar jag nog åt PS4, men än så länge inga "måste ha"-exklusiva titlar för varken den ena eller den andra... så länge inte The Last of Us lanseras för PS4 också... Så när/om cloud streaming via Gaikai av PS3-titlar dyker upp och sägs fungera bra i Sverige, ja då vete tusan om jag kan hålla mig när jag inte heller spelat Uncharted etc.
Redigerat av jayreso, 11 June 2013 - 17:54.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|