Trailer:
http://www.apple.com/trailers/fox/avp/
Redigerat av Viggen, 25 December 2003 - 10:59.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Alien vs. Predator
Startad av
Gäst_Viggen_*
, Dec 25 2003 10:41
371 svar till detta ämne
Postad 25 December 2003 - 10:41
http://www.avp-movie.com/
Trailer: http://www.apple.com/trailers/fox/avp/ Redigerat av Viggen, 25 December 2003 - 10:59. Postad 25 December 2003 - 12:30
Jag är som vanligt realist=pessimist när det gäller valet av regissör för att föra sagan om Alien och i detta fallet även Predator vidare. Paul W.S. Andersson har i mina ögon inte direkt levererat kvalitétsfilmer. Nu är smaken olika så detta är min högst personliga åsikt.
Men å andra sidan var jag skeptiskt till att man skulle ge hela Sagan om Ringen-projektet till mannen som hade skapat Braindead och jag är så glad att jag hade fel i den åsikten så detta kan mycket väl bli bra. Postad 25 December 2003 - 12:51
Fan väntat i flera år på denna filmen! Ska bli skoj att äntligen få se den!!
Postad 25 December 2003 - 13:08 Du får lungt sitta en stund till och vänta! Premiär på bio i US beräknas till Augusti. Postad 25 December 2003 - 14:03
Kolla denna "featurette" och det ser ut Paul Andersson kommer att ge oss en riktigt bra film:
http://www.apple.com...avp/featurette/ Postad 25 December 2003 - 14:35
Coolt: Det är ju flera år sedan spelet kom! Har väntat på detta sedan dess!!!
case Postad 30 January 2004 - 14:20
Men när kommer den första filmen till svenska biografer då?
Skulle vara kul och se den innan 2:an kommer liksom Postad 30 January 2004 - 14:45 Oh detta mönster blir jag så trött på. Visst, jag är för det mesta postitiv till uppföljare även om det ibland brister i orginalitet men att börja hetsa upp sig inför en uppföljare till en film som inte ens haft premiär än, ja då har man gått lite för långt. Trots att det kommer en hel del bra film från Hollywood så råder det ändå lite panikkänsla över det hela. Allt för mycket kretsar kring uppföljare numera. Postad 30 January 2004 - 15:29
Men läs artikeln du länkar till, Freak!
Part II syftar på att det är andra featuren de kör om filmen, – inte att de skall göra en till film (vilket de mycket väl kan göra ändå, iofs). /Tiny Slarv Postad 30 January 2004 - 17:17
Läste en del i artikeln innan jag postade den och fick uppfattningen att dom tänkte göra även del 2.
Postad 30 January 2004 - 17:24
Verkar bli en stadig actionfilm med pirrande spänning. Huvudsaken de slänger in ett "minigun" så är jag nöjd. CONTACT!
Postad 30 January 2004 - 21:54
Hoppas den blir bättre än Freddy vs. Jason iaf. Men förhoppningarna att det ska bli en bra film känns låga.
Postad 30 January 2004 - 22:08 Förmodligen blir det ingen sådan scen, kolla featuretten så förstår du varför! Postad 31 January 2004 - 23:29
mmm säger han contact eller seargant, jag har sett den filmen ganska många gånger speciellt för en 7-8 år sedan men när jag köpte den på dvd för typ nått år sedan så uppfattade jag att han säger seargant istället för contact och då blev man ju helt förstörd för då har man gått runt i flera år och "gastat" contact, nån som vet vad han säger???
Postad 31 January 2004 - 23:48
Contact är det rätta som gäller för den scenen när han får syn på rovdjuret.
Postad 01 February 2004 - 05:14
Jag har också för mig att han säger "contact!"
Ska kolla igenom dvd idag så vet jag säkert. Postad 03 February 2004 - 14:07
Gör dom en två så gör dom säkert en trea, alla filmbolag idag satsar ju på att göra triologier.
Postad 03 February 2004 - 15:34
Fast det är inget snack om en tvåa förstås, det var bara del 2 av artikeln...
Postad 09 March 2004 - 13:53 Längtar som bara den! Postad 10 March 2004 - 11:10
Ja med tanke på att den är upplagd på siten för release någon gång i december så kan man väl säga att julen snart är på intågande med.
Postad 22 March 2004 - 01:36
Kommer AVP att räknas in i någon av serierna eller kommer den att vara en fristående film? Annars kommer det väl en ny Alienbox...
Postad 22 March 2004 - 02:37
Har svårt att placera in denna film i den befintliga Aliensagan. Den baseras på en serieföljetong utgiven av Dark Horse Comics och det finns ett antal volymer om hur Aliens och Predators drabbar samman. Så jag tror nog inte att denna film kommer att skapa ett behov för ytterligare en ny Alienbox, den kommer nog att släppas som en separat utgåva från 20 Century Fox och förbli sådan.
Postad 22 March 2004 - 16:15
Har för mig att Jim Cameron var lite småsugen på att göra en Alien 5, men att han tänkte slänga alla sådana planer i avfallskvarnen ifall en film där man tussade ihop dem med Predators någonsin blev verklighet. Är det någon annan som hört detta eller har jag bara drömt det?
Postad 22 March 2004 - 16:18
Nej det stämmer, han kunde mycket väl tänka sig att göra ytterligare en Alienfilm då han är mycket förtjust i den tunga Sci-Fi-genren. Nu lär detta inte hända med tanke på att denna film snart släpps.
Redigerat av jedi, 22 March 2004 - 16:34. Postad 22 March 2004 - 16:42
Det senaste jag hört var att FOX legat i förhandlingar med Ridley Scott om en uppföljare i serien, då Scott ansåg att serien hade blivit för mycket actionbaserad och han ville göra en film som låg närmare rysar genren. Visst hade det varit kul om Cameron gjort femman, men jag gråter inte om Sott gör den istället.
Postad 22 March 2004 - 16:58
Jag gråter i sådana fall, det innebär ju en ny box som måste införskaffas. Fast det kanske är glädjetårar?
Postad 22 March 2004 - 21:57
Den här har man ju längtat efter ett tag, synd bara att man alltid måste vänta så länge på nåt man vill ha
Och han skriker väl "sergeant" när han för första gången ser rovdjuret ? Antar att ni menar då när alla kommer fram och börja skjuta hej vilt in i buskagen. Om inte annat så säger den engelska översättningen det edit: stava Redigerat av primoo, 22 March 2004 - 22:00. Postad 22 March 2004 - 23:09 Då är det fel översatt då alltså ? eller sergeaaaaant...testa o lyssna några ggr så blir det knepigt till slut testa o stänga av ljudet o läs på läpparna hehe Postad 25 March 2004 - 16:55
Enligt en intervju med Ridley Scott i det asiatiska filmmagasinet Famitsu Wave, så har FOX planer på en uppföljare i Alien serien med Nicolas Cage i en av huvudrollerna. Men det verkar dock inte som att det kommer att bli Ridley Scott som ska regissera, utan han kommer i så fall vara manusförfattare.
Men FOX vill först avvakta och se hur det går för AVP och efter det så kommer man förmodligen först att göra en uppföljare i Predator serien innan Alien 5 kan bli aktuell. Postad 25 March 2004 - 18:47 2 underbara filmsagor som kan få ännu fler kapitel, låter mycket bra i min mening. Postad 26 March 2004 - 21:16
I helgen kommer det att hända grejor på avp-movie.com. Vad framgår inte men det kan ju va värt en titt. Obs! Använd detta vid inloggning:
User Name: avp Password: weyland Postad 06 April 2004 - 20:06
Och under tiden vi väntar på filmen kan vi dräggla lite över dessa modeller.
Postad 16 April 2004 - 19:43
Detta är en ny trend som jag gillar, och som MÅNGA har fantiserat om = KASSASUCCE!
Kolla bara in Jason vs. Freddy! Låg 1:a FÖRE Killbill!!! Dessa filmer har inte ett stort behov av superb handling, men det skadar inte... Nästa då... Robocop vs. Terminator kanske? (HELT fristående då...) Det hade nog gått att göra en relativt bra handling med det konceptet? Dock inte lika frestande som Alien vs. Predator. Har INGET emot uppföljare i denna genre! Men tänk om nån b-films nisse fått för sig att göra sagan om ringen 4, med en 1000/del av budgeten, det skulle varit häderi, men den hade inte KUNNAT gå dåligt pga. av nyfikenhet och suget efter MER LOTR... Tyvärr! Postad 16 April 2004 - 20:48
Denna film lär ju bli ruskigt bra. Gillar dock predator filmerna mycket mer än analien filmerna...
En marine eller två med smartguns och ett par flamethrowers vore dock som pricken över i. Vågar påstå att detta är största filmen att se fram emot iår, Spiderman 2 häng dig i nått! Postad 16 April 2004 - 21:59 Tanken är ju (som i filmerna) att prediaters är JÄGARE, aliens är byte, lite som afrikaner i vissa gamla stammar blir män, fösrt när dom dödat ett lejon, det är det som är själva handlingen, men när ett mänskligt forskartem kommer i mellan så blir det mer intressant... 5st Unga blodtörstiga Prediaters (som bara vill bli fullvärdiga jägare) går loss på okänt nummer Aliens, kommer att bli kul, som i trailern och texten så har ju prediators en ritual att var 1000år komma och testa sina ynglingar på okänd plats på jorden mot aliens(rymdens lejon(om det räcker)), människorna kommer bara i mellan! Jag läste om detta på www. moviezine.se , kolla på kommande fimler! ENJOY! Wo ha ha ha haaa, you enjoooooooy! Postad 03 May 2004 - 09:05
Ey..såg att Lance är med. Undrar om han spelar en android som i Alienfilmerna?
Postad 03 May 2004 - 11:15 Lance Henriksen .... Charles Bishop Weyland Postad 15 May 2004 - 18:10
Oh ho ho, den var riktigt läcker. Måste erkänna att filmen har växt något i mina ögon men jag är fortfarande lätt skeptisk.
Postad 15 May 2004 - 18:24
Den blir nog ingen automatisk, köp direkt film. Utan det blir nog att man måste se den först. Hur kul den än verkar.
Postad 15 May 2004 - 18:58
Är inne på din linje vad gäller denna film. You´ve got to see it to believe it som det sägs.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |