Så folk vet och inte börjar klaga överallt att de ligger nere
Postad 20 December 2009 - 14:08
Så folk vet och inte börjar klaga överallt att de ligger nere
Postad 20 December 2009 - 16:06
Skicka till [email protected]
Postad 20 December 2009 - 22:48
Redigerat av perreb, 20 December 2009 - 22:50.
Postad 22 December 2009 - 00:35
Kul att se reklam i 5-6min som fungerar klockrent, men filmen man vill se buggar ur efter 20sek.
Ne, blir nog en avinstallation om de inte skärper till sig.
Postad 22 December 2009 - 09:43
reklamen buggar och buffrar som tusan men när väl filmen hoppar igång flyter det på....
I början verkade det mesta funka men nu funkade det inte speciellt bra.
Kul att se reklam i 5-6min som fungerar klockrent, men filmen man vill se buggar ur efter 20sek.
Ne, blir nog en avinstallation om de inte skärper till sig.
Postad 23 December 2009 - 13:41
Postad 27 December 2009 - 01:30
Svar till #Pixyhero & #Cinemax i en annan tråd:
En del har problem med att filmuppspelningen blir 4-delad.
Det finns en enkel lösning på det problemet:
Gå till C:\ProgramData\Voddler\userdata för Vista och för Windows 7 (mappen är dold, det går inte att klicka sig fram till den, du måste skriva in sökvägen i adressfältet).
C:\documents and settings\all users\application data\voddler\userdata för XP.
(C:\windows\profiles\all users\application data\voddler\userdata för Vista.)
Där ska det finnas en fil som heter advancedsettings.xml. Om du har en gammal version av klienten så finns inte filen, då får du skapa den själv med notepad. (Slå på filändelser, annars kommer filen att heta advancedsettings.xml.txt)
Så, skapa filen eller editera den som redan finns. Om filen inte finns från början, så ska den se ut så här när du är klar:
Code:
<advancedsettings>
<glrectanglehack>yes</glrectanglehack>
</advancedsettings>
Om filen redan finns och redan innehåller taggarna , så ska du lägga till
Code:
<glrectanglehack>yes</glrectanglehack>
någonstans mellan de befintliga advancedsettings-taggarna. Om man lägger till precis före
Code:
</advancedsettings>
så borde det funka.
Redigerat av Unregistered03303df7, 27 December 2009 - 01:33.
Postad 27 December 2009 - 12:04
Klockren guide - den borde klistras i forumet.
Ha en trevlig julhelg.
Postad 27 December 2009 - 17:27
Tror Voddler måste tänka om med hur de bygger sitt system... Fick invite men har bara brandväggsproblem även om jag stängt av brandväggen i routern. I datorn har jag aldrig haft brandvägg eller antivirus. Kanske är comhem som strular? Har googlat och många verkar ha problemet även om de stängt av allt.
Jag hade samma fel när jag skulle köra igång första gången.
Men sen gick jag in i routern och kryssade för UPNP är det va? Eller något sånt, kommer inte ihåg vad det heter.
Men det är väl så att programmen kan öppna de portar som behövs automatiskt.
När jag sen installerat om voddler så funka det och har funkat sen dess. Så kolla det om du inte redan gjort det.
Men det var väldigt frustrerande innan jag fick det att funka. :S
Postad 02 January 2010 - 16:55
Har precis installerat Voddler och kollat runt lite, har dock inte hittat någon film i HD, som ska erbjudas.
Jag har en dator som klarar Blu-ray och ett internet på 8mbit/s. Vet ni någon film på Voddler som har HD?
Postad 02 January 2010 - 17:26
Vilket megafiasko detta är.
Hur många är det som fattat att det som arbetar hela tiden på deras hårddisk och som laddar på bredbandet fast du inte startat ngt program och inte gör ngt med datorn är "viruset" voddler.
Avinstallera skiten och få en snabb och mindre nedlusad dator är mitt tips.
Hyrfilm på blu-ray i brevlådan är många gånger bättre än detta och billigare.
Postad 02 January 2010 - 17:38
Postad 02 January 2010 - 21:20
Postad 03 January 2010 - 00:03
Tjenare.
Har precis installerat Voddler och kollat runt lite, har dock inte hittat någon film i HD, som ska erbjudas.
Jag har en dator som klarar Blu-ray och ett internet på 8mbit/s. Vet ni någon film på Voddler som har HD?
Tror "The Wrestler" ska finnas på HD dok kostar den nog men kolla den.
Postad 03 January 2010 - 11:09
Samt att dom har samma priser på nyare filmer som det kostar att hyra blu-ray på Hemmakväll
Håller med dig...vilket skräp! Var det inte meningen att det skulle vara en gratis tjänst?
Postad 03 January 2010 - 15:06
Tjenare.
Postad 03 January 2010 - 15:14
När jag vill ha det senaste/bästa hyr jag en BD
När jag bara vill "kolla en film", då kör jag Voddler och har insett att jag kollat på en massa bra filmer som jag aldrig skulle ha valt om jag stått på macken och valt.
Sen jag blev med Voddler, har jag blivit mycket fattigare pga av att det startade en lavin av inköp fixande.
==>Projektor==>120 tums duk==>måla om rummet/taket==>tapetsera väggarna==>heltäckningsmatta==>ny receiver==>nya 5.1 högtalare==ny HTPC==>massa kabel==>mm mm
:-)
Håller med dig...vilket skräp! Var det inte meningen att det skulle vara en gratis tjänst?
Redigerat av perreb, 03 January 2010 - 15:15.
Postad 03 January 2010 - 20:51
Postad 04 January 2010 - 13:44
Ligga och sänka datorn och dela bandbredd så fort den är på, dessutom betala för undermålig kvalitet.
Fan då är jag inte ensam..
Tycker det tar tid att både starta firefox och komma in på hemsidor när man har Voddler på.
Sen att programmet är dåligt ( visserligen beta ) att leta sig runt med tangentbordet är väldigt svårt då det böckar med vissa knappar, tex när man vill spola tillbaka så fungerar det inte. I går när jag såg på en film, jag hade sett klart alla reklamer och så gick det 5sek av filmen så stängdes filmen av och man komma tillbaka till där man kan välja film. jaha tänkte jag trycker väl igen på filmen, jo då måste man se om den otroligt värdelösa klick trailern igen...
Och i lördags så stod det när jag skulle titta på vilken film som helst så stog det "can not..payment.." eller liknande.
Postad 06 January 2010 - 22:45
Fick en invite från Voodler här om dagen.. Laddat ner programmet och när jag klickar på ikonen så öppnas det ett nytt fönster och bara hackar som en jäkla tok!! Spelar ingenroll vilka knappar jag trycker på så blir det inga bättre utan bara hackar..
Någon som har någon hjälp??
Postad 07 January 2010 - 21:56
Men jag blir T O K I G!!!
Fick en invite från Voodler här om dagen.. Laddat ner programmet och när jag klickar på ikonen så öppnas det ett nytt fönster och bara hackar som en jäkla tok!! Spelar ingenroll vilka knappar jag trycker på så blir det inga bättre utan bara hackar..
Någon som har någon hjälp??
Är Voddlertray igång ?
Postad 07 January 2010 - 23:41
Har iaf ominstallerat det ett x antal ggr utan framgång, slagit av brandväggen men icke.
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Postad 08 January 2010 - 00:22
De har aldrig sagt att det ska vara gratis att se all film, däremot så kommer lite äldre filmer att vara gratis, de lite nyare att kosta några kronor st, sen vad några kronor är kan ju alltid diskuteras men tycker inte att 27 kr är särskilt farligt. och det skulle tydligen komma någon form av paket när de lanserar den riktiga tjänsten. Sen skulle de ha premiär som skulle kunna kosta som ett par biobiljetter, men då släpps fillmen samtidigt som den går upp på bio. Så de på voddler själva har aldrig sagt att tjänsten ska vara helt gratis.
Har sett ett antal filmer på voddler nu och det funkar ju klockrent. Funkar dessutom skapligt med mce-fjärren.
Postad 08 January 2010 - 14:12
Sorry att jag är typ född i farstun när det gäller sånt där...Voddlertray???
Har iaf ominstallerat det ett x antal ggr utan framgång, slagit av brandväggen men icke.
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Det är ett program som ska också startas typ, ska finnas ett "V" ( lila V-bokstav) i ditt aktivitesfält på Win/Mac, om den inte ligger där starta då det programmet.
Postad 08 January 2010 - 14:51
Postad 10 January 2010 - 22:32
Det blir MYCKET smuttare med fjärr!
Den enda knapp jag saknar på MCE-fjärren är ESC. eller finns det en sån knapp?
De har aldrig sagt att det ska vara gratis att se all film, däremot så kommer lite äldre filmer att vara gratis, de lite nyare att kosta några kronor st, sen vad några kronor är kan ju alltid diskuteras men tycker inte att 27 kr är särskilt farligt. och det skulle tydligen komma någon form av paket när de lanserar den riktiga tjänsten. Sen skulle de ha premiär som skulle kunna kosta som ett par biobiljetter, men då släpps fillmen samtidigt som den går upp på bio. Så de på voddler själva har aldrig sagt att tjänsten ska vara helt gratis.
Har sett ett antal filmer på voddler nu och det funkar ju klockrent. Funkar dessutom skapligt med mce-fjärren.
Postad 10 January 2010 - 22:38
Klickar på ikonen och sedan försöker den att ansluta eller vad den gör, men det funkar inte
Postad 10 January 2010 - 23:39
Jag har också gått över till att använda MCE-fjärren (den som kommer med AsRock Nettop 320HT-BD)
Det blir MYCKET smuttare med fjärr!
Den enda knapp jag saknar på MCE-fjärren är ESC. eller finns det en sån knapp?
Det finns en knapp "Clear" på många MCE-fjärrar, den funkar som ESC.
Postad 12 January 2010 - 15:07
Fungerar för mig iaf.
De har även skaffat sig en ny teknikchef så nu kanske det händer lite mer^^
Redigerat av Auron, 12 January 2010 - 15:10.
Postad 14 January 2010 - 15:01
Mer här
Postad 16 January 2010 - 23:21
Postad 17 January 2010 - 15:22
Detta kan vara något för er som har problem med Voddler! Om en månad släpps Voddler som plugin till webbläsare!
Mer här
borde helt klart få tyst på de flesta som är negativa !
Postad 17 January 2010 - 20:26
borde helt klart få tyst på de flesta som är negativa !
Jag är övertygad om att de flesta som är negativa inte blir tyst förrän de slutar ta betalt för en beta-produkt.
Sen att de inte klarar av att hålla produkten "up to date" med ati's updateringar är ju rent tragiskt.
Postad 10 February 2010 - 08:50
Postad 12 February 2010 - 18:50
jag vill ställa in
ljud digitalt istället för analogt
ljud till alla högtalare = enable
spara som defaultinställning
när jag försöker fixa detta under en film, så börjar den buffra och jag blir utkastad. Såg reklam typ 15 gånger igår kväll
mitt bioljud blir kasst med defaultinställningen som är på just nu, inget bra ljud till baksurrarna, och omman kör "all channel stereo" tycker jag ljudet blir för högt i baksurrarna.
tacksam för tips
Postad 24 February 2010 - 14:08
http://darkreverser....ddler-hack-0-1/
http://darkreverser....ddler-hack-0-2/
Voddler ligger just nu nere...
Postad 24 February 2010 - 19:29
De två senaste dagarna har Voddler blivit hackade två gånger:
http://darkreverser....ddler-hack-0-1/
http://darkreverser....ddler-hack-0-2/
Voddler ligger just nu nere...
Förstod jag utskicket rätt när det stod att de skulle gå över till en flashplayer istället eller skulle de kombinera en ny spelare med en flashspelare på hemsidan?
Postad 24 February 2010 - 21:23
Ingen som kan skicka en invite så man får testa hur det funkar?
Nu funkar det som du kan läsa ovan inte alls, voddler öppnar igen den 8/3 med en total uppdatering och dessutom i fler länder.
Postad 24 February 2010 - 22:11
Edit: Källa http://www.expressen...dler-stangs-ner
Redigerat av smarts, 24 February 2010 - 22:13.
Postad 24 February 2010 - 23:42
Hej då Voddler! Det som gjorde det hela unikt med en fristående spelare är nu finito. Ett gott försök iaf. Tack för allt.
Edit: Källa http://www.expressen...dler-stangs-ner
Japp, det suger och omöjliggör vettig användning i en htpc, så nu förlorar de förmodligen en kund.
Postad 24 February 2010 - 23:52
Postad 24 February 2010 - 23:58
Med tanke på att de skrotar XBMC och går över till Flash, så innebär det ju att 5.1 surround ljudet försvinner och att man kommer bara kunna ha 2.0 stereo-ljud...
Antagligen och så tror de att folk kommer att betala för det, rätt kass att de inte ens kan se över sin säkerhet, vilken gång i ordningen är det de blir hackade?
Skrev ett mail till dem och fråga hur de tror att folk ska betala för filmer med bara 2.0 ljud och ingen möjlighet att använda fjärr osv.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 25 February 2010 - 00:07.
Postad 25 February 2010 - 07:32
Postad 25 February 2010 - 09:22
Ja, det har de faktiskt sagt. Men nu har det ändrat sig, vilket känns lite sådär oseriöst. Nu kommer det bara finnas Adobe AIR samt Flash på webbsidan. Ett rejält nedköp, med andra ord...Var ganska övertygad om att de hade sagt att de kommer fortsätta utveckla programmet parallellt med hemsidan...
Postad 25 February 2010 - 10:28
Tradigt. Då blir det inget Voddler mer för mig. Flash är verkligen inget kul alternativ om man kör mac.Ja, det har de faktiskt sagt. Men nu har det ändrat sig, vilket känns lite sådär oseriöst. Nu kommer det bara finnas Adobe AIR samt Flash på webbsidan. Ett rejält nedköp, med andra ord...
Postad 25 February 2010 - 23:05
Har en Asrock Nettop kopplad med HDMI till Receivern Onkyo TN1007
Blev ingen skillnad om jag även slog på "output stereo to all speakers" i voddler
Med tanke på att de skrotar XBMC och går över till Flash, så innebär det ju att 5.1 surround ljudet försvinner och att man kommer bara kunna ha 2.0 stereo-ljud...
Redigerat av perreb, 25 February 2010 - 23:09.
Postad 25 February 2010 - 23:09
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 25 February 2010 - 23:10.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?