Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Voddler

635 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 December 2009 - 14:08

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0
Tydligen ska det vara ett driftstopp imorron mellan 06-14.00 på Voddler både hemsidan och klienten kommer ligga ner under den tiden.

Så folk vet och inte börjar klaga överallt att de ligger nere ;)

Postad 20 December 2009 - 16:06

gigbyte
  • gigbyte
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som vill ge mig en invite? skulle passa bra nu så här nära jul......*blink blibk*

Skicka till [email protected]

Postad 20 December 2009 - 16:11

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
*fel tråd* ;)

Redigerat av SwedishBadger, 20 December 2009 - 16:28.

Postad 20 December 2009 - 22:48

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Det var inget, nu funkade det igen. Måste ha varit nåt strul med deras underhållsjobb idag

Redigerat av perreb, 20 December 2009 - 22:50.

Postad 22 December 2009 - 00:35

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
I början verkade det mesta funka men nu funkade det inte speciellt bra.
Kul att se reklam i 5-6min som fungerar klockrent, men filmen man vill se buggar ur efter 20sek.

Ne, blir nog en avinstallation om de inte skärper till sig.

Postad 22 December 2009 - 09:43

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
För mej är det tvärt om

reklamen buggar och buffrar som tusan men när väl filmen hoppar igång flyter det på....

I början verkade det mesta funka men nu funkade det inte speciellt bra.
Kul att se reklam i 5-6min som fungerar klockrent, men filmen man vill se buggar ur efter 20sek.

Ne, blir nog en avinstallation om de inte skärper till sig.

Postad 23 December 2009 - 13:41

hertil
  • hertil
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Tror Voddler måste tänka om med hur de bygger sitt system... Fick invite men har bara brandväggsproblem även om jag stängt av brandväggen i routern. I datorn har jag aldrig haft brandvägg eller antivirus. Kanske är comhem som strular? Har googlat och många verkar ha problemet även om de stängt av allt.

Postad 27 December 2009 - 01:30

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0
Bilden blir (25%) 4-delad vid uppspelning, vad gör jag?

Svar till #Pixyhero & #Cinemax i en annan tråd:

En del har problem med att filmuppspelningen blir 4-delad.
Det finns en enkel lösning på det problemet:

Gå till C:\ProgramData\Voddler\userdata för Vista och för Windows 7 (mappen är dold, det går inte att klicka sig fram till den, du måste skriva in sökvägen i adressfältet).

C:\documents and settings\all users\application data\voddler\userdata för XP.

(C:\windows\profiles\all users\application data\voddler\userdata för Vista.)

Där ska det finnas en fil som heter advancedsettings.xml. Om du har en gammal version av klienten så finns inte filen, då får du skapa den själv med notepad. (Slå på filändelser, annars kommer filen att heta advancedsettings.xml.txt)

Så, skapa filen eller editera den som redan finns. Om filen inte finns från början, så ska den se ut så här när du är klar:

Code:
<advancedsettings>
<glrectanglehack>yes</glrectanglehack>
</advancedsettings>

Om filen redan finns och redan innehåller taggarna , så ska du lägga till
Code:
<glrectanglehack>yes</glrectanglehack>

någonstans mellan de befintliga advancedsettings-taggarna. Om man lägger till precis före
Code:
</advancedsettings>

så borde det funka.

Redigerat av Unregistered03303df7, 27 December 2009 - 01:33.

Postad 27 December 2009 - 12:04

pixyhero
  • pixyhero
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack Pettson för hjälpen! Du har verkligen "gjort min dag" :-)
Klockren guide - den borde klistras i forumet.

Ha en trevlig julhelg.

Postad 27 December 2009 - 17:27

jollan
  • jollan
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Tror Voddler måste tänka om med hur de bygger sitt system... Fick invite men har bara brandväggsproblem även om jag stängt av brandväggen i routern. I datorn har jag aldrig haft brandvägg eller antivirus. Kanske är comhem som strular? Har googlat och många verkar ha problemet även om de stängt av allt.

Jag hade samma fel när jag skulle köra igång första gången.
Men sen gick jag in i routern och kryssade för UPNP är det va? Eller något sånt, kommer inte ihåg vad det heter.
Men det är väl så att programmen kan öppna de portar som behövs automatiskt.
När jag sen installerat om voddler så funka det och har funkat sen dess. Så kolla det om du inte redan gjort det.
Men det var väldigt frustrerande innan jag fick det att funka. :S

Postad 02 January 2010 - 16:55

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Tjenare.

Har precis installerat Voddler och kollat runt lite, har dock inte hittat någon film i HD, som ska erbjudas.

Jag har en dator som klarar Blu-ray och ett internet på 8mbit/s. Vet ni någon film på Voddler som har HD?

Postad 02 January 2010 - 17:26

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Ligga och sänka datorn och dela bandbredd så fort den är på, dessutom betala för undermålig kvalitet.

Vilket megafiasko detta är.

Hur många är det som fattat att det som arbetar hela tiden på deras hårddisk och som laddar på bredbandet fast du inte startat ngt program och inte gör ngt med datorn är "viruset" voddler.

Avinstallera skiten och få en snabb och mindre nedlusad dator är mitt tips.

Hyrfilm på blu-ray i brevlådan är många gånger bättre än detta och billigare.

Postad 02 January 2010 - 17:38

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Undrar hur många som får en saftig räkning efter en liten trevlig julresa med datorn i bagaget? Jag har redan avinstallerat Voddler, något Spotify för film är det verkligen inte tal om... :)

Postad 02 January 2010 - 21:20

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Gjorde mig av med mitt redan i början av december...just pga att den segade ned och var besvärlig att stänga av. Samt att dom har samma priser på nyare filmer som det kostar att hyra blu-ray på Hemmakväll :blink:

Postad 03 January 2010 - 00:03

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0

Tjenare.

Har precis installerat Voddler och kollat runt lite, har dock inte hittat någon film i HD, som ska erbjudas.

Jag har en dator som klarar Blu-ray och ett internet på 8mbit/s. Vet ni någon film på Voddler som har HD?

Tror "The Wrestler" ska finnas på HD dok kostar den nog men kolla den.

Postad 03 January 2010 - 11:09

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Samt att dom har samma priser på nyare filmer som det kostar att hyra blu-ray på Hemmakväll :blink:

Håller med dig...vilket skräp! Var det inte meningen att det skulle vara en gratis tjänst?

Postad 03 January 2010 - 15:06

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Finns flera, kommer inte ihåg titlarna, förutom Gomorra

Tjenare.

Postad 03 January 2010 - 15:14

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
För mej funkar det klockrent, på flera maskiner, förutom när dom kör service, vilket kan accepteras.

När jag vill ha det senaste/bästa hyr jag en BD

När jag bara vill "kolla en film", då kör jag Voddler och har insett att jag kollat på en massa bra filmer som jag aldrig skulle ha valt om jag stått på macken och valt.

Sen jag blev med Voddler, har jag blivit mycket fattigare pga av att det startade en lavin av inköp fixande.

==>Projektor==>120 tums duk==>måla om rummet/taket==>tapetsera väggarna==>heltäckningsmatta==>ny receiver==>nya 5.1 högtalare==ny HTPC==>massa kabel==>mm mm

:-)

Håller med dig...vilket skräp! Var det inte meningen att det skulle vara en gratis tjänst?

Redigerat av perreb, 03 January 2010 - 15:15.

Postad 03 January 2010 - 20:51

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Hittade programmet SmartTouch till min mobil idag, gick utmärkt att använda så mobilen blev som en fjärrkontroll att styra Voddler med!

Postad 04 January 2010 - 13:44

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Ligga och sänka datorn och dela bandbredd så fort den är på, dessutom betala för undermålig kvalitet.

Fan då är jag inte ensam..

Tycker det tar tid att både starta firefox och komma in på hemsidor när man har Voddler på.

Sen att programmet är dåligt ( visserligen beta ) att leta sig runt med tangentbordet är väldigt svårt då det böckar med vissa knappar, tex när man vill spola tillbaka så fungerar det inte. I går när jag såg på en film, jag hade sett klart alla reklamer och så gick det 5sek av filmen så stängdes filmen av och man komma tillbaka till där man kan välja film. jaha tänkte jag trycker väl igen på filmen, jo då måste man se om den otroligt värdelösa klick trailern igen...

Och i lördags så stod det när jag skulle titta på vilken film som helst så stog det "can not..payment.." eller liknande.

Postad 06 January 2010 - 22:45

kalastopp
  • kalastopp
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Men jag blir T O K I G!!!
Fick en invite från Voodler här om dagen.. Laddat ner programmet och när jag klickar på ikonen så öppnas det ett nytt fönster och bara hackar som en jäkla tok!! Spelar ingenroll vilka knappar jag trycker på så blir det inga bättre utan bara hackar..

Någon som har någon hjälp??

Postad 07 January 2010 - 21:56

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0

Men jag blir T O K I G!!!
Fick en invite från Voodler här om dagen.. Laddat ner programmet och när jag klickar på ikonen så öppnas det ett nytt fönster och bara hackar som en jäkla tok!! Spelar ingenroll vilka knappar jag trycker på så blir det inga bättre utan bara hackar..

Någon som har någon hjälp??

Är Voddlertray igång ?

Postad 07 January 2010 - 23:41

kalastopp
  • kalastopp
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Sorry att jag är typ född i farstun när det gäller sånt där...Voddlertray???
Har iaf ominstallerat det ett x antal ggr utan framgång, slagit av brandväggen men icke.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Postad 08 January 2010 - 00:22

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

De har aldrig sagt att det ska vara gratis att se all film, däremot så kommer lite äldre filmer att vara gratis, de lite nyare att kosta några kronor st, sen vad några kronor är kan ju alltid diskuteras men tycker inte att 27 kr är särskilt farligt. och det skulle tydligen komma någon form av paket när de lanserar den riktiga tjänsten. Sen skulle de ha premiär som skulle kunna kosta som ett par biobiljetter, men då släpps fillmen samtidigt som den går upp på bio. Så de på voddler själva har aldrig sagt att tjänsten ska vara helt gratis.

Har sett ett antal filmer på voddler nu och det funkar ju klockrent. Funkar dessutom skapligt med mce-fjärren.

Postad 08 January 2010 - 14:12

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0

Sorry att jag är typ född i farstun när det gäller sånt där...Voddlertray???
Har iaf ominstallerat det ett x antal ggr utan framgång, slagit av brandväggen men icke.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Det är ett program som ska också startas typ, ska finnas ett "V" ( lila V-bokstav) i ditt aktivitesfält på Win/Mac, om den inte ligger där starta då det programmet.

Postad 08 January 2010 - 14:51

kalastopp
  • kalastopp
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ahh okej! Jo men om jag kör igång voodler på ikonen på skrivbordet eller i menyn så startar det.. hackar som faoun och man kan inte göra något med tangentbordet.. får stänga ner det med ctrl,alt,delete.. Och det är en ikon nere i högra hörnet brevid klockan.

Postad 10 January 2010 - 22:32

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Jag har också gått över till att använda MCE-fjärren (den som kommer med AsRock Nettop 320HT-BD)

Det blir MYCKET smuttare med fjärr!

Den enda knapp jag saknar på MCE-fjärren är ESC. eller finns det en sån knapp?

De har aldrig sagt att det ska vara gratis att se all film, däremot så kommer lite äldre filmer att vara gratis, de lite nyare att kosta några kronor st, sen vad några kronor är kan ju alltid diskuteras men tycker inte att 27 kr är särskilt farligt. och det skulle tydligen komma någon form av paket när de lanserar den riktiga tjänsten. Sen skulle de ha premiär som skulle kunna kosta som ett par biobiljetter, men då släpps fillmen samtidigt som den går upp på bio. Så de på voddler själva har aldrig sagt att tjänsten ska vara helt gratis.

Har sett ett antal filmer på voddler nu och det funkar ju klockrent. Funkar dessutom skapligt med mce-fjärren.

Postad 10 January 2010 - 22:38

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0
Hur får man igånd Voddler? Har laddat hem clienten och sen da?

Klickar på ikonen och sedan försöker den att ansluta eller vad den gör, men det funkar inte

Postad 10 January 2010 - 22:41

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Tänk på brandvägg mm.
Sen så ska VoddlerNet vara igång i tray...

Postad 10 January 2010 - 23:39

caterpilar
  • caterpilar
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag har också gått över till att använda MCE-fjärren (den som kommer med AsRock Nettop 320HT-BD)

Det blir MYCKET smuttare med fjärr!

Den enda knapp jag saknar på MCE-fjärren är ESC. eller finns det en sån knapp?

Det finns en knapp "Clear" på många MCE-fjärrar, den funkar som ESC.

Postad 12 January 2010 - 15:07

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Vet inte om någon skrivit det redan men man kan använda musen i Voddler om man går in i guisettings, söker på mouse och där ändrar från false (tror jag det står) till true.
Fungerar för mig iaf.

De har även skaffat sig en ny teknikchef så nu kanske det händer lite mer^^

Redigerat av Auron, 12 January 2010 - 15:10.

Postad 14 January 2010 - 15:01

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Detta kan vara något för er som har problem med Voddler! Om en månad släpps Voddler som plugin till webbläsare!

Mer här

Postad 16 January 2010 - 23:21

P_renner
  • P_renner
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Kör Voddler på min Mac och det fungerar utmärkt. Tycker det är bra kvalitet och vill man inte titta på de 3-4 reklamsnuttarna som visas i början kan man ju göra något annat. Utbudet är ju inte jättestort men har man inte sett de flesta filmer är det ju lugnt. Utbudet av filmer kommer nog också att bli bättre med tiden. Söker man på genre så får man upp mycket mer än vad som visas på första sidan. Hoppas nu bara att Voddler kommer till Plex för för enkelt användande.

Postad 17 January 2010 - 15:22

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0

Detta kan vara något för er som har problem med Voddler! Om en månad släpps Voddler som plugin till webbläsare!

Mer här

borde helt klart få tyst på de flesta som är negativa ! :)

Postad 17 January 2010 - 20:26

In go
  • In go
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

borde helt klart få tyst på de flesta som är negativa ! :)

Jag är övertygad om att de flesta som är negativa inte blir tyst förrän de slutar ta betalt för en beta-produkt.
Sen att de inte klarar av att hålla produkten "up to date" med ati's updateringar är ju rent tragiskt.

Postad 10 February 2010 - 08:50

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Vilket skämt detta är,totalt värdelöst, hur kan folk sitta å hålla på med detta å dessutom gilla det,åker i papperskorgen å även 5st invites...

Postad 12 February 2010 - 18:50

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
kan man konfigurera ljud utan att starta klienten och en film? dvs editera nån konfig fil någonstans.

jag vill ställa in

ljud digitalt istället för analogt
ljud till alla högtalare = enable
spara som defaultinställning

när jag försöker fixa detta under en film, så börjar den buffra och jag blir utkastad. Såg reklam typ 15 gånger igår kväll :)

mitt bioljud blir kasst med defaultinställningen som är på just nu, inget bra ljud till baksurrarna, och omman kör "all channel stereo" tycker jag ljudet blir för högt i baksurrarna.

tacksam för tips

Postad 24 February 2010 - 14:08

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
De två senaste dagarna har Voddler blivit hackade två gånger:

http://darkreverser....ddler-hack-0-1/

http://darkreverser....ddler-hack-0-2/

Voddler ligger just nu nere...

Postad 24 February 2010 - 19:29

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

De två senaste dagarna har Voddler blivit hackade två gånger:

http://darkreverser....ddler-hack-0-1/

http://darkreverser....ddler-hack-0-2/

Voddler ligger just nu nere...

Förstod jag utskicket rätt när det stod att de skulle gå över till en flashplayer istället eller skulle de kombinera en ny spelare med en flashspelare på hemsidan?

Postad 24 February 2010 - 19:36

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Ingen som kan skicka en invite så man får testa hur det funkar? :)

Postad 24 February 2010 - 21:23

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Ingen som kan skicka en invite så man får testa hur det funkar? :)

Nu funkar det som du kan läsa ovan inte alls, voddler öppnar igen den 8/3 med en total uppdatering och dessutom i fler länder.

Postad 24 February 2010 - 22:11

smarts
  • smarts
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej då Voddler! Det som gjorde det hela unikt med en fristående spelare är nu finito. Ett gott försök iaf. Tack för allt.

Edit: Källa http://www.expressen...dler-stangs-ner

Redigerat av smarts, 24 February 2010 - 22:13.

Postad 24 February 2010 - 23:42

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Hej då Voddler! Det som gjorde det hela unikt med en fristående spelare är nu finito. Ett gott försök iaf. Tack för allt.

Edit: Källa http://www.expressen...dler-stangs-ner

Japp, det suger och omöjliggör vettig användning i en htpc, så nu förlorar de förmodligen en kund.

Postad 24 February 2010 - 23:52

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Med tanke på att de skrotar XBMC och går över till Flash, så innebär det ju att 5.1 surround ljudet försvinner och att man kommer bara kunna ha 2.0 stereo-ljud...

Postad 24 February 2010 - 23:58

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Med tanke på att de skrotar XBMC och går över till Flash, så innebär det ju att 5.1 surround ljudet försvinner och att man kommer bara kunna ha 2.0 stereo-ljud...

Antagligen och så tror de att folk kommer att betala för det, rätt kass att de inte ens kan se över sin säkerhet, vilken gång i ordningen är det de blir hackade?

Skrev ett mail till dem och fråga hur de tror att folk ska betala för filmer med bara 2.0 ljud och ingen möjlighet att använda fjärr osv.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 25 February 2010 - 00:07.

Postad 25 February 2010 - 07:32

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Var ganska övertygad om att de hade sagt att de kommer fortsätta utveckla programmet parallellt med hemsidan...

Postad 25 February 2010 - 09:22

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Var ganska övertygad om att de hade sagt att de kommer fortsätta utveckla programmet parallellt med hemsidan...

Ja, det har de faktiskt sagt. Men nu har det ändrat sig, vilket känns lite sådär oseriöst. Nu kommer det bara finnas Adobe AIR samt Flash på webbsidan. Ett rejält nedköp, med andra ord...

Postad 25 February 2010 - 10:28

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Ja, det har de faktiskt sagt. Men nu har det ändrat sig, vilket känns lite sådär oseriöst. Nu kommer det bara finnas Adobe AIR samt Flash på webbsidan. Ett rejält nedköp, med andra ord...

Tradigt. Då blir det inget Voddler mer för mig. Flash är verkligen inget kul alternativ om man kör mac.

Postad 25 February 2010 - 23:05

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
jag har slagit på digitalt ljud i voddler men lyckas ändå bara få ljud i alla högtalare om jag ställer receivern på "all channel stero". Om jag använder THX, eller nåt annat så får jag bara ljud i frontarna. Nån som har nåt tips?

Har en Asrock Nettop kopplad med HDMI till Receivern Onkyo TN1007

Blev ingen skillnad om jag även slog på "output stereo to all speakers" i voddler

Redigerat av perreb, 25 February 2010 - 23:09.

Postad 25 February 2010 - 23:09

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Du behöver välja 5.1 i inställningen ovanför också, men nu är ju det ett överspelat kapitel vad det verkar

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 25 February 2010 - 23:10.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.