Ja jag hade inte testat sötpotatis innan men oj vad gott det är. Min nya guilty pleasure
Tycker jag definitivt att du ska testa.
det ska jag absolut göra.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 14 June 2013 - 18:58
det ska jag absolut göra. Postad 14 June 2013 - 20:46
Kul att detta kom på tal för ikväll blev det kycklingfilé med sötpotatis och rödvinssås minsann.
Postad 15 June 2013 - 11:55
Sötpotatis går faktiskt under grönsak och räknas inte som en rotfrukt
Enormt nyttig och riktigt gott! Prova att köra den med potatis i ugn så ska du få se på grejer! Potatisen håller sig mjuk och tar liite smak /G Postad 15 June 2013 - 13:42
på vilket sätt är den nyttig? den innehåller både mer kolhydrater,socker och fler kalorier än vanlig potatis. Postad 15 June 2013 - 14:02
Varken sötpotatis eller vanlig potatis är onyttigt, och antalet kolhydrater, mängdes socker eller kcal innehåller har ju något med att göra om det är nyttigt eller inte. Vill minnas att sötpotatis har lite lägre GI än vanlig potatis men det skiljer inte mycket. Båda har långsamma kolhydrater och en rätt så hög mättnadskänsla. Skulle påstå att potatis i alla dess slag är väldigt nyttigt, sen handlar ju allt om att man inte ska äta mer energi en vad man gör av med. Sen klassas väl sötpotatis som en Vindeväxt, om det i sin tur klassas som grönsak de vet jag inte. Men gott är det =) Postad 15 June 2013 - 14:15
har inte mängden socker och kolhydrater något att göra med hur nyttigt det är? dock behöver vi inte ta det här. tyckte bara det var väldigt komiskt Postad 17 June 2013 - 16:40
nuff said :-)
Bifogad fil(er)Redigerat av fristil, 17 June 2013 - 16:43. Postad 17 June 2013 - 16:45
143127752_I_Sense_Butthurt_75000244666_answer_2_xlarge.jpeg 14.05K
2 Antal nerladdningar
Postad 17 June 2013 - 17:02 http://gymtokig.se/2...tis-vs-potatis/ Postad 14 July 2013 - 19:19
Då jag är urusel på uppläggning så blir det bild på en del av det bara. Köttfärslimpa fylld med bacon och ugnsbakad leverpastej, hemmagjord gräddsås på egen buljong samt potatis till detta. Mums var det
Postad 05 August 2013 - 08:46
Fattiga riddare till frukost, grabben tyckte det var skitgott och vill nu ha det till lunch också
Postad 11 August 2013 - 13:32
Nån dag senare så återvände vi till Wild West och då blev det en sån här.
Postad 15 August 2013 - 12:10
Keso Äpple/Päron
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 August 2013 - 12:11. Postad 01 September 2013 - 09:21 O du jäklar vad gott! Postad 02 September 2013 - 09:52
Kan tipsa om nåt som är riktigt gott!
Kycklingfilé i ugn med purjolök,salt,peppar,grönmögelost,bacon och mycket grädde,gratinera sen med några skivor ost på o servera med pressad potatis!,riktigt gott! ;-) Redigerat av Unregistered070bfe47, 02 September 2013 - 09:53. Postad 02 September 2013 - 10:09 Inte kul o läsa då man inte hann äta frukost i morse och glömde matlådan dessutom....gott lät det! Postad 02 September 2013 - 10:12
Lunch idag blir ärtsoppa, i matlådan till i kväll på jobbet ligger wokad kyckling med grönsaker.
Postad 02 September 2013 - 10:15
haha,ber om ursäkt för det,nåja,hoppas du överlever ändå ;-) Postad 02 September 2013 - 10:19
Gjorde köttfärssås på Tacofärsen som blev över, i med grädde, tomatpure, krossade tomater, lite hackad lök, buljong mm... blir riktigt gott med lite tacosmak i köttfärssåsen!
Lindar du filen med baconen med eller? Postad 02 September 2013 - 11:32
Nytt ställe i Örebro som serverar fräscha sallader!
Blåbärssallad med chevre, valnötter och annat gott.
sallad.jpg 40.25K
0 Antal nerladdningar
Postad 02 September 2013 - 13:26
såg faktiskt väldigt gott ut squeeze.
åt själv en god kycklingsallad i somras nere i skåne med jordgubbar och vattenmelon i . fantastiskt gott och fräsht Postad 06 September 2013 - 15:09
I morgon ska vi ha kräftskiva (utan kräftor då det är vidrigt) och försöker komma på vad jag ska laga för mat i stället. det blir inget jätteavancerat och dyrt. Blir nog bara varmrätt också. Kommer laga en potatisgratäng då jag vet att alla tycker om det, men sen har jag ingen aning om vad jag ska ha till.
har ni några tips på vad jag ska ha till? KÖTT är givet. förslag på sås mottages också tacksam Postad 06 September 2013 - 15:13
kräftskiva utan kräftor? hädelse!
idag har man konsumerat 2 minibaguetter eller vafan dom kallade det på starbucks tillsammans med en stor te. till lunch/middag blev det en kebabrulle som jag förmodligen kommer hålla mig på resten av dagen. Postad 06 September 2013 - 15:15
Här blev det smörgåstårta till lunch. Nu står en oxfilé i ugnen och ska för hoppningsvis nå 55 gr till kl. 5. Idag blir det koktpotatis och en grönpepparsås gjord från grunden. Sen måste man ha lite grönt och idag blir det tomatsallad plus den gamla hedliga broccolin. Andreas jag tycker ju inte att potatisgratäng och sås hör i hop men många gillar en kall bea till och då kan jag rekommendera Lommanders om du inte vill göra själv.
Postad 15 September 2013 - 11:11
Lunch blir korv med bröd och räksallad, sedan eftermiddagsmatlåda på jobbet blir wokad fläskfilé med chili/vitlök och grönsaker, vickning på nattskiftet blir yohgurt och smörgås
Postad 15 September 2013 - 16:24
Ett glas vatten och 2bitar av en Sport lunch!
Aptiten är inte på topp när man är sjuk. Fast blev sugen på rödbetor när jag såg k.rydbergs bild, det var länge sen man åt kalops. Postad 15 September 2013 - 18:17
en smörgås med köttbullar och rödbetssallad. sen väldigt mycket hembakad sockerkaka och kall mjölk.
Postad 15 September 2013 - 18:33
Grillade Ica's färska burgare (ganska bra för att va köpeburgare).
Jag och ungarna älskar dom, man får passa på när frugan är borta. Postad 16 September 2013 - 00:54
Sambon gjorde en köttfärslimpa när hon kom hem från jobbet det var inte fyskam!
Postad 16 September 2013 - 10:13
Igår: http://www.ica.se/re...ed-pork-713315/ med Sweet Baby Rays sås.
10 timmar i ugn, förbannat mört och fint men men usch, detta var verkligen ingen hit. Smakade ju bara Sweet Baby Ray Postad 19 September 2013 - 03:24
Inte mycket här
Så man tager vad man haver Nej, riktigt så illa var det inte förutom att mjölken var slut och brödet var mögligt så jag valde lite fika nu istället Så det fick bli detta istället Bifogad fil(er)Postad 19 September 2013 - 03:35
Det är den första mandel spliten i år
Postad 19 September 2013 - 19:11
hade tänkt göra fläsk med potatis och löksås, men jag lyckades misslyckas med precis allt. och det är ingen överdrift. potatisen gick åt helsike, lyckades med konststycket att bli av med allt vatten och inte upptäcka det förrens för sent. hade inga tillräckligt bra knivar för att skära i fläsket så jag lyckades bara få till ~4 bitar, vilket iförsig smakade ganska gott när jag stekte dom, men resten blev det bara kaos av. såsen råkade jag bränna en del av, men den smakade åtminstone inte helt horribelt.
det blev en kebabrulle istället Postad 07 October 2013 - 14:27
Inte ätit ännu, men tanken är att göra någon sorts pasta med skaldjurssås. Håller på att sondera nätet efter något gott och enkelt recept på detta.
Det som finns hemma är färdigskalade frysta räkor, musslor på burk, kräftstjärtar i lag, grädde,schalottenlök, färsk timjan och persilja, vitlök, chili samt en pava torrt vitt vin 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |