Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 13 June 2013 - 08:18
Postad 13 June 2013 - 14:30
Postad 18 June 2013 - 04:43
Redigerat av Unregisteredbae06969, 18 June 2013 - 04:44.
Postad 18 June 2013 - 05:36
Första gympasset på över 10år avklarat, Fick bli både axlar och bröst. Dock besviken att jag tappar något extremt i pressar speciellt vänster arm men även den arm jag är svagast i. Men är väl sånt som ger sig med tiden dock.
Det kommer när styrkan balanserats upp.
Postad 18 June 2013 - 08:25
Postad 18 June 2013 - 16:37
Postad 19 June 2013 - 04:35
Tack på förhand
Postad 19 June 2013 - 04:50
Sen en sista fråga, skulle ni anse att det är rent idiotiskt alternativt bortkastade pengar att börja med kosttillskott i ett sådant tidigt skede som första gymveckan? Tänker på Whey-80,BCAA samt Gainers?
Tack på förhand
Tvärtom. Kör hårt.
Postad 19 June 2013 - 06:08
Postad 19 June 2013 - 06:30
Vill man sen ha extra kolisar så är det oftast billigare/lika dyrt att köra med malto.
Redigerat av Birkanoff, 19 June 2013 - 06:31.
Postad 25 June 2013 - 09:57
Men nu back on track, vägde in på 71kg i morse och vi får se ifall jag pallrar med ner till gymmet. Mosig värre och förkylningen har inte släppt ännu.
Postad 27 June 2013 - 21:09
Hur bra stämmer detta påstående som han kom med? Har själv inte bra koll, så om någon har ett bra svar på det så tar jag tacksamt emot detta
Postad 27 June 2013 - 21:12
En snubbe kom fram på gymmet idag när polaren och jag körde mark och sa att vi inte skulle köra utan bälte.
Hur bra stämmer detta påstående som han kom med? Har själv inte bra koll, så om någon har ett bra svar på det så tar jag tacksamt emot detta
Använder du bälte så stödjer du ryggen bättre. Bra när man lyfter tungt för att minska skaderisken och eventuellt göra att man kan lyfta något mer om man använder det rätt. Dock på bekostnad av att du tränar magen och ryggen mindre. Det du stöttar blir svagare, så att säga. Jag använde bälte idag både till knäböj och marklyft men då körde jag tungt och det var egentligen ett benpass.
Postad 27 June 2013 - 23:24
Ty jag har aldrig sett magnussen göra en enda situp
Postad 28 June 2013 - 05:30
Har börjat med mycket vacuummagövningar för att träna just de inre bukmusklerna. Så får man in putmagen också
Postad 28 June 2013 - 06:15
En snubbe kom fram på gymmet idag när polaren och jag körde mark och sa att vi inte skulle köra utan bälte.
Vad var hans argument till att du skulle använda bälte?
Postad 29 June 2013 - 16:22
Säkert det vanligaste, att man blir stabilare och minskar skaderisken
Eller det ännu vanligare: "Du skadar dig om du inte kör med bälte!"
Postad 29 June 2013 - 22:29
Sen vet jag inte vad ett bälte gör för skillnad i marklyft, stången i sig stabiliserar ju rejält, skillnad om man har stången ovanför midjan då börjar det bli ostadigt som tex knäböj, militärpress.
Postad 29 June 2013 - 22:31
Själv använder jag bälte i tunga marklyft under 4 reps, alltid vid tunga skivstångspressar över huvudet (5 reps eller mindre), tunga knäböj under 4 reps. Alltid vid tung skivstångsrodd också.
Postad 30 June 2013 - 05:32
Har en del "materialgymmare" på mitt gym som kör med allsköns utrustning konstant. Bälte, handledslindor, remmar, armbågsstrumpor, knästrumpor you name it, they got it. Half human, half machine
Men folk kör med vad de vill. Tycker bara det ser lite kul ut när man kör med remmar till bicepscurlsen och hantelpressen.
Postad 30 June 2013 - 06:39
Postad 30 June 2013 - 08:57
Kör mycket efter filosofin att man inte är starkare än sin svagaste länk. Märker jag att jag tappar båltryck på en viss vikt så går jag ner och tränar upp detta.
Har en del "materialgymmare" på mitt gym som kör med allsköns utrustning konstant. Bälte, handledslindor, remmar, armbågsstrumpor, knästrumpor you name it, they got it. Half human, half machine
Men folk kör med vad de vill. Tycker bara det ser lite kul ut när man kör med remmar till bicepscurlsen och hantelpressen.
Precis, handledslindorna! Det är en kille och en tjej på mitt gym som har dom på konstant under hela passet. Visst, killen använder ju lite tyngre vikter men tjejen behöver knappast handledslindor när hon kör axelpress med 12.5kg stång -.- Och man behöver inte ha på dom mellan seten heller, fan dom kommer ju förstöra sina handleder.
Postad 30 June 2013 - 13:02
Förstod inte helt och hållet eftersom han inte kunde så bra svenska, men han sa att man skadade "nedre" delen av magen och att man skulle behöva operera för att man skulle skada sig vid ett senare tillfälle, men antar att detta inte är hela sanningen.Vad var hans argument till att du skulle använda bälte?
Känner inte direkt av något när jag kör mark eller knäböj att jag inte har stabiliteten.
Så antar att jag kan strunta i bälte?
Postad 30 June 2013 - 13:35
Förstod inte helt och hållet eftersom han inte kunde så bra svenska, men han sa att man skadade "nedre" delen av magen och att man skulle behöva operera för att man skulle skada sig vid ett senare tillfälle, men antar att detta inte är hela sanningen.
Känner inte direkt av något när jag kör mark eller knäböj att jag inte har stabiliteten.
Så antar att jag kan strunta i bälte?
Skulle vara att han menade på diskarna som går åt helsike i ryggen om man tappar formen.
Känner du att du inte behöver bälte så skit i det.
Postad 30 June 2013 - 15:43
Då nötar jag vidare utan bälte då. =)Skulle vara att han menade på diskarna som går åt helsike i ryggen om man tappar formen.
Känner du att du inte behöver bälte så skit i det.
Postad 30 June 2013 - 17:22
Postad 30 June 2013 - 17:51
Nedre delen av magen, jag tror han syftar på bråck, ev navelbråck som drabbat endel styrkelyftare genom åren. Den sitter dessutom framtill, inte baktill som kotorna gör
Ja för jag menade att kotorna sitter fram.
Postad 30 June 2013 - 22:07
Det kan han nog göra, han pekade ner på k*ken, där V´et går.Nedre delen av magen, jag tror han syftar på bråck, ev navelbråck som drabbat endel styrkelyftare genom åren. Den sitter dessutom framtill, inte baktill som kotorna gör
Postad 30 June 2013 - 22:25
Men är det någon som har koll på vilka inställningar som är bäst och vilka muskler som aktiveras med de olika inställningarna på plattorna och fötterna?
Postad 01 July 2013 - 06:23
Muahahaha! Kunde bara inte låta bliJa för jag menade att kotorna sitter fram
Postad 01 July 2013 - 07:21
Har börjat köra benpress igen och kom på att det finns ett antal olika inställningar man kan göra så att övningen tar på olika muskler förutom quadsen. För det första bör man väl köra så djupt man kan i både benpress och knäböj. Sen kan man ju ha olika bredd mellan fötterna och vinkla fötterna utåt. Sedan finns det två ytterligare inställningar man kan göra i benpressen: man kan vinkla ryggplattan och man kan vinkla fotplattan. Relationen mellan vinkeln på ryggplattan och vinkeln på fotplattan är väl det viktiga här antar jag.
Men är det någon som har koll på vilka inställningar som är bäst och vilka muskler som aktiveras med de olika inställningarna på plattorna och fötterna?
Så länge trycket är mellan fotsulorna och svanskota kan du ställa in plattorna hur du känner för och ju mer bekvämt desto bättre, och ja ha som utgång att gå så djupt du kan fast det är svårt att gå lika djupt i benpress som i knäböj pga att du begränsas av maskinens rörlighet.
Ju högre upp fötterna är desto mer hamstring.
Postad 01 July 2013 - 12:37
Postad 01 July 2013 - 19:16
Kan starkt rekommendera Hyphy Mud (kolla på youtube). Smakar fan tycker jag, men det kanske är för att jag inte gillar kaffe, men fan vad det går bra att träna. Ta ett koffeinpiller en halvtimme innan träning, en stor hyphy mud innan man går ut i gymmet och halvvägs genom passet en till hyphy mud.
Postad 01 July 2013 - 19:41
Galet benpass idag. Varit nära på att spy flera gånger och ett par gånger så kom det även upp lite i munnen. Kört till failure hela passet på ben, vader och mage. Brutalt.
Kan starkt rekommendera Hyphy Mud (kolla på youtube). Smakar fan tycker jag, men det kanske är för att jag inte gillar kaffe, men fan vad det går bra att träna. Ta ett koffeinpiller en halvtimme innan träning, en stor hyphy mud innan man går ut i gymmet och halvvägs genom passet en till hyphy mud.
Make U Dangerous!
Kali Muscle tar över YT just nu.
Postad 01 July 2013 - 20:45
Mycket tack vare Elliott Hulse skulle jag tro
Mest är det nog p.g.a Arash / Strengthproject. Samma som hypade upp CT Fletcher.
Men collaben med Elliott var något av det mest otippade utan tvekan
Om du inte kollat när han kör med Big J så rekommenderar jag det. Grinade sattans åt Kalis "Heavy handed muthafucka!"-kommentarer.
Redigerat av Birkanoff, 01 July 2013 - 20:49.
Postad 01 July 2013 - 22:52
Så länge trycket är mellan fotsulorna och svanskota kan du ställa in plattorna hur du känner för och ju mer bekvämt desto bättre, och ja ha som utgång att gå så djupt du kan fast det är svårt att gå lika djupt i benpress som i knäböj pga att du begränsas av maskinens rörlighet.
Ju högre upp fötterna är desto mer hamstring.
Tack för det!
Vinkla fötterna och knäna åt samma håll, så att knäna är i linje med fötterna när du böjer dig neråt. Det är väl det enda. Var försiktig med att ryggslutet släpper när du går djupt, ha konstant spänning i magen under en rep och vinkla där det känns bekvämast för dig och för din kropp. Själv så har jag haft massiva knäproblem, igår när jag försökte hacklifta körde jag typ frogsquats, någpt som fungerar för mina knän rätt bra.
Angående knäböj då: har tänkt på att när jag sätter mig på huk så har hälen en tendens att släppa från golvet. Testade nu utan vikt att sätta mig på huk men med benen lite bredare isär och fötterna vinklade utåt och då var det inga problem att ha hela foten i golvet utan att hälen släpper. Är det vettigt att använda en sådan fotställning om det känns bra, när man kör knäböj? Alternativet är väl att lägga en viktplatta under hälen, men jag har läst att det inte är så bra?
Postad 01 July 2013 - 23:01
Angående knäböj då: har tänkt på att när jag sätter mig på huk så har hälen en tendens att släppa från golvet. Testade nu utan vikt att sätta mig på huk men med benen lite bredare isär och fötterna vinklade utåt och då var det inga problem att ha hela foten i golvet utan att hälen släpper. Är det vettigt att använda en sådan fotställning om det känns bra, när man kör knäböj? Alternativet är väl att lägga en viktplatta under hälen, men jag har läst att det inte är så bra?
Stretcha anklarna/vaderna så blir det bättre.
På tal om viktplattor under hälen så var det en på gymmet som körde med två st 20 kilosplattor under hälarna för någon vecka sedan. Plus att han körde frontböj med armbågarna i navelhöjd. Det såg intressant ut...
Postad 01 July 2013 - 23:03
Ang viktplatta under fötterna så är det ett nej i min bok. Hålrummet i foten är inte bra. Det finns böjskor som har sluttande sula och grym stabilitet. Kanske kan vara något? Är ett mycket bättre alternativ om du vill böja med knäna lite mer framåt iaf
Postad 02 July 2013 - 07:25
Stretcha anklarna/vaderna så blir det bättre.
På tal om viktplattor under hälen så var det en på gymmet som körde med två st 20 kilosplattor under hälarna för någon vecka sedan. Plus att han körde frontböj med armbågarna i navelhöjd. Det såg intressant ut...
Tyvärr är det många som använder plattor under fötterna som nån standard eftersom dom inte vet varför utan dom använder plattor för att dom sett nån annan göra det och tror därefter att det är så man ska göra, det är väldigt komiskt när man ser dom som gör 45-90 graders squats med plattor under fötterna vilket är väldigt onödigt.
Som sagt är det inget dåligt, jag skulle säga farligt att använda plattor men slutändan så är det du som aldrig lär dig göra riktiga squats. En nybörjare som inte kan gå ATG kan börja använda plattorna men samtidigt även träna utan plattor med ev lägre vikt eller utan vikt samt stretch för att få rörligheten i vaderna.
Finns även dom som har en bänk under rumpan, undvik det!
Postad 02 July 2013 - 07:47
Det kan inte vara direkt dåligt som man ser till styrkelyftare (Youtubea folk som böjer 400kg+ så ser du att alla kör frog-teknik). Det tar mindre på quadsen och mer på insidan av benen. Fungerar det för dig så kör det. Om inte annat så kan det hjälpa att träna upp rörligheten.
Ang viktplatta under fötterna så är det ett nej i min bok. Hålrummet i foten är inte bra. Det finns böjskor som har sluttande sula och grym stabilitet. Kanske kan vara något? Är ett mycket bättre alternativ om du vill böja med knäna lite mer framåt iaf
Agreed. Det ultimata är ju även att ändra lite då och då hur pass brett man står samt vinklingen på fötterna så missar man inget.
Tyvärr är det många som använder plattor under fötterna som nån standard eftersom dom inte vet varför utan dom använder plattor för att dom sett nån annan göra det och tror därefter att det är så man ska göra, det är väldigt komiskt när man ser dom som gör 45-90 graders squats med plattor under fötterna vilket är väldigt onödigt.
Som sagt är det inget dåligt, jag skulle säga farligt att använda plattor men slutändan så är det du som aldrig lär dig göra riktiga squats. En nybörjare som inte kan gå ATG kan börja använda plattorna men samtidigt även träna utan plattor med ev lägre vikt eller utan vikt samt stretch för att få rörligheten i vaderna.
Finns även dom som har en bänk under rumpan, undvik det!
Ord.
Han som jag uppmärksammade gjorde precis som du säger, endast 45 graders böj med.
Postad 04 July 2013 - 09:32
Postad 04 July 2013 - 13:52
Get some!!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
160 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler