Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Kiss DP-600 *

862 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
KiSS DP-600 (DVD-spelare) 1 6,71 (23) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 20 augusti 2006 - 16:43

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0

Den här produkten verkar lovande!  ;)
http://www.z500series.com/
Den stödjer i stort sett allting!

Den säljs än så länge bara i USA för $399 + tax, men vi får väl hoppas att den kommer till Sverige också....
Den har senaste chippet SMP8630 från Sigmadesign.

<{POST_SNAPBACK}>

Den spelaren väntar jag på... har allting som jag vill ha :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Den klara inte 1080p enligt deras egna spec.

Postad 20 augusti 2006 - 17:14

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Inget jag har nytta av för tillfället, räknar med minst 18-24 månader innan projektorer med 1080p ligger i rätt prisläge för att jag ska köpa.
Flac, dvd-iso, smb & usb 2 och hdmi .. allt i samma låda. Det har jag aldrig sett förr! :P

edit: Ska inte ersätta hd-dvd och blue-ray alltså :P .. Bara spela dvd över nätverket på ett smidigt sätt och alla musikformat!

Men nu blev det OT .. sorry för det, fortsätt med kiss-pratet :D

Redigerat av Martin.M, 20 augusti 2006 - 17:18.

Postad 21 augusti 2006 - 06:16

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0

Det fixar väl inte Kiss heller?

Tillägg: Jo, det verkar den göra. :P Gott!

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 21 augusti 2006 - 06:20.

Postad 22 augusti 2006 - 08:25

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0
Har ni sett att dom testar DP600 i nya M3? betyg 5 av 10 fick den

Postad 22 augusti 2006 - 08:59

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0
5/10??? Det var lågt.

Vad är det dom inte gillar med den?

Postad 22 augusti 2006 - 09:48

mape78
  • mape78
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Nån som vet något om när nästa firmware kommer?
Jag hade 3.034 installerat på min förra KiSS, då låste sig spelaren, 999999 i displayen. Jag skickade in den och fick en ny, men nu vågar jag fasen inte uppgradera till samma igen...

Postad 22 augusti 2006 - 11:02

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0

Nån som vet något om när nästa firmware kommer?
Jag hade 3.034 installerat på min förra KiSS, då låste sig spelaren, 999999 i displayen. Jag skickade in den och fick en ny, men nu vågar jag fasen inte uppgradera till samma igen...

<{POST_SNAPBACK}>

Den som jag köpte hade som sagt 3.0.5 i sig, och den funkar bra det väldigt lilla jag har testat den...

Postad 22 augusti 2006 - 16:15

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

5/10??? Det var lågt.

Vad är det dom inte gillar med den?

<{POST_SNAPBACK}>

Betyg från m3:

+ Bra bild
+ Smarta funtioner

- Galet högljudd (inte nått jag märkt på min)
- Buggig

Redigerat av `rzr, 22 augusti 2006 - 16:15.

Postad 22 augusti 2006 - 19:17

mape78
  • mape78
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
M3 är ofta väldigt otekniska i sina tester tycker jag... dom brukar inte bakgrundsforska tillräckligt om produkterna dom testar, och det verkar bara vara personliga åsikter som betygsätter produkterna, inga expertpaneler direkt...

Misstänker att dom inte uppgraderade sin firmware innan testet... har för mig att det tar hand om ljudproblemet..

Postad 22 augusti 2006 - 20:24

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Nu läste jag inte testen jättenoga i M3 och det var nog ett tag sen, för den kom väl för typ 3 veckor sen eller något va? Minns inte heller vad de jämförde den med, men som DVD-spelare förtjänar den attans inte mer, för den är buggig som attans.

Däremot kvalité, mängd funktioner, antal utgångar, bredden på format den klarar, och vilka sätt den grejar det på (USB, LAN, WiFi, DVD etc), borde gett den lite högre betyg, men som vanligt med KiSS, så borde de använt den lite mer innan de släppte den, och rättat en del fundamentala buggar.

Jag kör 3.0.34, och tycker väl den är lika buggig som 3.0.5, förutom en sak, DTS är väck, men jag stöter nästan aldrig på det formatet ändå, utan allt är DD på det jag kör, av ngn anledning.

Men visst kräver spelaren tålamod och ibland kan man bli lite arg, men sen beror det ibland på mtrl:et man spelar och inet spelaren i sig, men om man inte har en till spelare att testa med, så vet man juh inte detta.

Postad 23 augusti 2006 - 18:11

stephanterning
  • stephanterning
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har precis införskaffat en KISS DP-600, men jag lyckas inte få nån bild hur jag än gör.

Har testat via scart, composite och HDMI. Ingenting...

Spelaren startar upp och sen står det DP-600 i spelarens display.

Några tips på vad jag kan göra? Hittar inget i manualen som för övrigt är rätt så torftig...

Postad 23 augusti 2006 - 19:04

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Spelaren startar upp och sen står det DP-600 i spelarens display.

<{POST_SNAPBACK}>

Ställ in TV:n på den "EXT" som du kopplat KiSS:en till. Sätt spelaren till stdby läge med ett kort tryck på power-knappen, så att den visar ---, dra upp den igen med ett kort tryck på power-knappen, nu bör din TV hitta den.

Vet inte om det är komposit eller Scart som standard inställning, men du talar om i menyn på spelaren vart den skall skicka signalen, så ett annat tips är, leta i manualen efter vad grundinställingen är, koppla på det sättet, sen kan du t ex ändra till HDMI och koppla den på det sättet.

Se till att inte ha flera anslutningar kopplade på en gång, då kan den bli förvillad, speciellt mellan komponent och HDMI.

Besök annars http://www.mpcclub.c...=viewforum&f=55 och regga dig, så får du ett bättre svar än mitt. :blink:

Postad 24 augusti 2006 - 09:07

stephanterning
  • stephanterning
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Fick det att funka till slut.

Jag var beredd på att spelaren skulle vara rejält buggig. Men efter några timmars användande så måste jag säga att det är en riktigt bra maksin ändå. Har inte märkt av så många buggar. Det var ett par gånger när jag skulle starta nån film som jag var tvungen att starta om spelaren, men annars funkade den rätt så bra. Bra bild och bra uppskalning.

Negativt
- kan inte välja ljudspår i ts-strömmar
- 1080i MPEG-2 hackar (men 1080p MPEG-2 funkar klockrent)
- den ville inte skala ner från 1080p till 720p
- När jag ställde in spelaren på 1080i så visades all film bara på halva skärmen (den nedre delen), men 1080i MPEG-2 slutade hacka.
- klarar ej H.264/x264
- klarar ej mkv-containern
- vore snygt om gränssnittet var högupplöst
- vore trevligt att kunna "skippa" framåt i filmer och inte bara spola. som i VLC. gå till en viss tidpunkt fungerar, men inte skippa typ 10 sek framåt i taget
- bokmärken vore trevligt, eller som på Apple DVD Player, att man får frågan om man vill fortsätta från där man var senast (om man nu stängde av mitt i en film) eller om man vill börja från början
- skins till UI:t vore bra
- jag får inte möjligheten att välja 1080p60 utan endast 1080p50
- på några filmer som hade AC-3 ljudspår så fick jag inget ljud. dock så funkar ljudet på dessa i VLC på datorn.

Alltså en hel del buggar eller saker som inte finns och en hel del som man önskar att de förbättrade. Om allt detta var fixat så skulle den vara jäkligt bra för min del. Men med dessa buggar och så, så kommer den bli returnerad.

(körde senaste fimware som jag installerade via nätet)

Postad 24 augusti 2006 - 09:24

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0
Tack för din post stephanterning. Den hjälpte mig mycket.

Tolkar jag det rätt att om man sätter spelaren på 720p går det inte att spela upp en 1080i-fil?

Om jag hade köpt denna skulle jag mest använda den till projjen som har 1280x720 native upplösning, och 720p-filer verkar ju funka bra på DP-600, men 90% av filmerna jag kommer att se är 1080i, men det verkar ju inte funka?

Det verkar ju helt klart att de-interlaceningen är för tung för maskinen iom att 1080i hackar när 1080p inte gör det.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 24 augusti 2006 - 09:24.

Postad 24 augusti 2006 - 10:18

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Negativt
- När jag ställde in spelaren på 1080i så visades all film bara på halva skärmen (den nedre delen), men 1080i MPEG-2 slutade hacka.
- vore trevligt att kunna "skippa" framåt i filmer och inte bara spola. som i VLC. gå till en viss tidpunkt fungerar, men inte skippa typ 10 sek framåt i taget
- bokmärken vore trevligt, eller som på Apple DVD Player, att man får frågan om man vill fortsätta från där man var senast (om man nu stängde av mitt i en film) eller om man vill börja från början
- på några filmer som hade AC-3 ljudspår så fick jag inget ljud. dock så funkar ljudet på dessa i VLC på datorn.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill kommenterad dina buggar, jag tar dem i ordning:

* Jag skalar upp allt till 1080i, inget har hackat för mig, men kör bara DivX, Xvid och WMV9 förutom DVD då.
* Hur gör du en nedskalning från 1080p till 720p? Menar du att spelar ngt som är 1080p men har ställ spelare till 720p?
* Om du byter läge, så behöver du ibland dra ner spelare i stdby läge, sen upp igen, då får du fullskärm. Funkar inte det, så får du dra ner spelaren till "off" och sen upp igen.
* Jag tror att en ev. "skip" funktion ligger som önskemål i framtid fw.
* bokmärken och skins är under utveckling, som drivs av MPC, men de behöver donationer för att kunna köpa en DP-600 till utvecklingsteamet, gå in på deras forum och stödj dem.
* Kan du inte ens välja 60Hz, eller får du ingen bild när du väljer det? Låter mer som en issue på din TV än något annat?!
* Om ljudspåret är DTS, så är det dessvärre en bugg i nya fw. som gör att det inte fungerar. Olika receivers hanterar detta på olika sätt, men det vanligaste är att du inte får något ljud alls.

Bli medlem hos MPC-Club, och följ deras forum, där får man lite mer kött på benen, även om vissa är rätt dryga och tykna, så är han som startat det väldigt kunnig och hjälpsam.

Postad 24 augusti 2006 - 10:24

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Om jag hade köpt denna skulle jag mest använda den till projjen som har 1280x720 native upplösning, och 720p-filer verkar ju funka bra på DP-600, men 90% av filmerna jag kommer att se är 1080i, men det verkar ju inte funka?

Det verkar ju helt klart att de-interlaceningen är för tung för maskinen iom att 1080i hackar när 1080p inte gör det.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för filer du skall spela upp? Jag har kört DivX, Xvid och WMV9 filer i både 720p och 1080p med 1080i som inställning, eftersom det är max vad min LCD klarar av. Inget hackar, i tillägg så har jag streamet dessa via min PC i LAN:et.

Hur ofta har man högupplöst mtrl i MPEG-2 format? Har jag missat något? Det är väl WMV9 eller DivX-HD som gäller eller?

Däremot att försöka streama 1080p filmer via WiFi anslutningen, är nog som regel dömt att misslyckas, om du inte har en ruskigt stark signal.

Skall däremot påpeka att jag inte provat något mtrl som är gjort i 1080i, men allt jag kör skalas upp eller ned till 1080i däremot, utan att hacka det minsta.

Postad 25 augusti 2006 - 08:31

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0

Hur ofta har man högupplöst mtrl i MPEG-2 format? Har jag missat något? Det är väl WMV9 eller DivX-HD som gäller eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är i princip det enda jag kommer använda spelaren till, just högupplöst MPEG-2 TS-matrial i 1080i. Och eventuellt vanlig DVD. DivX och annat är jag inte så intresserad av.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 25 augusti 2006 - 08:43.

Postad 25 augusti 2006 - 12:37

mikasand
  • mikasand
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är i princip det enda jag kommer använda spelaren till, just högupplöst MPEG-2 TS-matrial i 1080i. Och eventuellt vanlig DVD. DivX och annat är jag inte så intresserad av.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag gissar att du använder digital HDV videokamera för att få HD filmer i MPEG2 ???
Normalt sett (om man laddar filmer från Internet) så brukar det vara XVID som gäller idagsläget.

Postad 27 augusti 2006 - 14:15

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0
Får nog ta hem en sådan här maskin och testa lite själv helt enkelt. Man kan kanske snacka med försäljaren och säja till innan att om inte just den featuren man är ute efter funkar tillfredställande så kommer man tillbaka med maskinen.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 27 augusti 2006 - 14:17.

Postad 27 augusti 2006 - 14:40

stephanterning
  • stephanterning
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Negativt

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill kommenterad dina buggar, jag tar dem i ordning:

* Jag skalar upp allt till 1080i, inget har hackat för mig, men kör bara DivX, Xvid och WMV9 förutom DVD då.
* Hur gör du en nedskalning från 1080p till 720p? Menar du att spelar ngt som är 1080p men har ställ spelare till 720p?
* Om du byter läge, så behöver du ibland dra ner spelare i stdby läge, sen upp igen, då får du fullskärm. Funkar inte det, så får du dra ner spelaren till "off" och sen upp igen.
* Jag tror att en ev. "skip" funktion ligger som önskemål i framtid fw.
* bokmärken och skins är under utveckling, som drivs av MPC, men de behöver donationer för att kunna köpa en DP-600 till utvecklingsteamet, gå in på deras forum och stödj dem.
* Kan du inte ens välja 60Hz, eller får du ingen bild när du väljer det? Låter mer som en issue på din TV än något annat?!
* Om ljudspåret är DTS, så är det dessvärre en bugg i nya fw. som gör att det inte fungerar. Olika receivers hanterar detta på olika sätt, men det vanligaste är att du inte får något ljud alls.

Bli medlem hos MPC-Club, och följ deras forum, där får man lite mer kött på benen, även om vissa är rätt dryga och tykna, så är han som startat det väldigt kunnig och hjälpsam.

<{POST_SNAPBACK}>

1080i hackar defenitivt för mig, men jag kör ju 1080p på skärmen. Men om jag kör skärmen på 1080i så hackar det inte.

När det gäller Hz så kan jag inte ens välja 60Hz, men det kan jag göra om jag kör från datorn.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag gissar att du använder digital HDV videokamera för att få HD filmer i MPEG2 ???
Normalt sett (om man laddar filmer från Internet) så brukar det vara XVID som gäller idagsläget.

<{POST_SNAPBACK}>

Det jag spelar är till 90% MPEG-2 i en ts-fil med 720p eller 1080i.

Postad 28 augusti 2006 - 10:09

lepetitgarcon
  • lepetitgarcon
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kör du din DP-600 och strömmar från en mac? Kör du airport eller nån tredjepart?
Vet nån om jag kan koppla en usb2 disk till dp-600 och spela material direkt från den? Har kollat på en 500gb usb2 disk från lacie...

Tack!

Postad 28 augusti 2006 - 14:32

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

Vet nån om jag kan koppla en usb2 disk till dp-600 och spela material direkt från den? Har kollat på en 500gb usb2 disk från lacie...

Ja, det ska funka att koppla en usbdisk direkt i usb-porten på dp-600. Men du kan inte skicka filer från datorn till den, utan du måste flytta den till datorn om du vill lägga till fler filer.

Ett tips är att koppla usbdisken direkt till datorn och sen streama till "kissen". Så gör jag å de funkar klockrent!

Postad 28 augusti 2006 - 22:51

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Vilken ###### skitspelare! Köpte en idag men imorgon ska den tillbaka.

Plastig, seg, aspekten är usel, usel på att skala upp bilden, inget ljud på WMV-HD and the list goes on... :)
Synd för på pappret ser den kul ut!

Min Samsung 745a klarar biffen bra mycket bättre på allt utom HD-material då så klart... :blink:

Redigerat av ktd, 28 augusti 2006 - 22:53.

Postad 29 augusti 2006 - 07:22

lepetitgarcon
  • lepetitgarcon
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Plastig, seg, aspekten är usel, usel på att skala upp bilden, inget ljud på WMV-HD and the list goes on...  :)

Min Samsung 745a klarar biffen bra mycket bättre på allt utom HD-material då så klart...  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan inte annat än hålla med tyvärr! Köpte också en igår och den åker nog tillbaka idag.. Får bli en mac mini istället, tråkigt att behöva lägga 4000:- extra men då får jag nåt jag VET att funkar felfritt..

Postad 29 augusti 2006 - 10:31

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Plastig, seg, aspekten är usel, usel på att skala upp bilden, inget ljud på WMV-HD and the list goes on...  :)

Min Samsung 745a klarar biffen bra mycket bättre på allt utom HD-material då så klart...  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tsss, visst har den sina brister, men några kommentarer:

Plastig? Lika plastig som Samsungs apparater, pianolack har en tendens att se lite sådär ut, själv tycker jag designen växer.

Aspekten? Vad menar du?

Bilduppskalningen är kanon för min del, den slår t ex Pioneer DV-696AV på fingarna. Kört både DVD och DivX uppskalat med mycket bra resultat. Dessutom blir det kanonbild med högupplöst mtrl. t ex TV-serier i HD eller Microsofts testbilder för 1080p eller 720p. Kanske din TV det är fel på?

För att spela WMV9 så måste du ändra bild och ljudformat, uppenbarligen hade du lycktas få bild, du får ändra till PCM som ljudkälla.

Däremot så håller jag med dig om en sak, om jag läser lite mellan raderna, DVD-spelaren i sig, är helt kass, men det var inte därför jag köpte den, utanför för att kunna "streama" högupplöst material, och detta löser den galant!

Redigerat av DanAkaPharao, 29 augusti 2006 - 10:35.

Postad 29 augusti 2006 - 11:14

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Alla har ju olika åsikt om vad som är tex. plastigt och inte. Det jag syftade på mest ang. plastigheten är fjärren och den där löstagabara luckan på höger sida.
Sen skramlar det till när dvd-släden går in. Inte alls så mjukt och fint som på dom flesta andra DVD-spelare.
Men återigen... För dig kanske det är oviktigt men det är fortfarande så och för mig är det minus i protokollet.
Sen kan du ju inte säga "lika plastig som Samsungs apparater". Alla Samsung är ju inte likadana!

Min 745a är inte alls plastig på samma sätt iaf. Andra Samsung kan jag inte svara för...
Ang. aspekten så körde tex. DP-600:an upp en DVD men U2 som min Samsung kör perfektså i nått som liknade 4:3 (svarta kanter på sidorna).

Jo, det stämmer bra att jag mestadels testade den som DVD. Jag tänkte byta ut min Samsung och Xbox med XBMC.
Men nu behåller jag den och min Xbox så länge. Jag kan iog inte streama högupplöst men det kommer nog en liknande spelare fast som funkar som DVD också snart...

Postad 31 augusti 2006 - 21:36

stephanterning
  • stephanterning
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag håller med om att enheten känns plastig, men fjärren tycker jag de gjort riktigt bra. (kanske något lätt iofs) Eller snarare gjort sig själva en tjänst när de inte ens försökt göra den till nåt och sen misslyckats som många andra gör. Den är clean och inget jag skulle skämmas över att ha liggandes på soffbordet.

Kör du din DP-600 och strömmar från en mac? Kör du airport eller nån tredjepart?

<{POST_SNAPBACK}>

Körde med den här över ethernet:
http://www.kiss-tech...maclink&v=users

Min Samsung 745a klarar biffen bra mycket bättre på allt utom HD-material då så klart...  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan inte annat än hålla med tyvärr! Köpte också en igår och den åker nog tillbaka idag.. Får bli en mac mini istället, tråkigt att behöva lägga 4000:- extra men då får jag nåt jag VET att funkar felfritt..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har länge planerat att investera i en MacMini som mediacenter, men jag har haft problem med "tearing" när jag spelar upp film från datorn så jag har svängt lite i mitt beslut. Med macen så kommer man säkert slippa jobbiga buggar som med denna KiSS-spelare, men hoppas på att det kommer några nya grymma mediaspelare under hösten som man kan köpa istället. Känns skönare att ha en dedikerad mediaspelare än en dator där man ska dra fram tangentbordet när man ska kolla film.

Postad 02 september 2006 - 23:48

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
När min Kiss står i standby läget så är det 3 streck i displayen.
Ska det stå ngt där eller ska det vara det ? :rolleyes:

/Chuji

Postad 03 september 2006 - 05:15

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Det skall vara så, på de äldre modellerna visade den klockan, verkar som de missat ngt i programeringen. :rolleyes:

Postad 03 september 2006 - 09:57

lepetitgarcon
  • lepetitgarcon
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har länge planerat att investera i en MacMini som mediacenter, men jag har haft problem med "tearing" när jag spelar upp film från datorn så jag har svängt lite i mitt beslut. Med macen så kommer man säkert slippa jobbiga buggar som med denna KiSS-spelare, men hoppas på att det kommer några nya grymma mediaspelare under hösten som man kan köpa istället. Känns skönare att ha en dedikerad mediaspelare än en dator där man ska dra fram tangentbordet när man ska kolla film.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en macbook också och har tänkt använda fjärr/mobil med salling clicker för enklare funktioner och sen köra remote desktop för mer avancerade grejer..

Postad 06 september 2006 - 17:01

Jo4kim
  • Jo4kim
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hejsan.

Det är så att jag har en Kiss DP-600, och är till stor del, väldigt nöjd med denna.

Dock har jag ett problem som jag hoppas någon här inne stött på, och sedan löst.

Problemet är, när jag streamar tv-serier (xvids) via nätverket (ethernet) så bara bryts det mitt i, och spelaren återgår till menyn.

Och detta är väldigt irriterande, jag har provat med lite olika program, EZlink, Kiss's egna och Nero Vision (där Nero Vision fungerat bäst fram tills helt nyligen)

Spelaren är kopplad till en router, skall tilläggas, om det nu kan ha med det att göra?

Tack på förhand, Joakim.

Postad 06 september 2006 - 20:38

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Kör du trådlöst? Isf. kan jag nästan säga att där har du problemet, prova att streama via vanlig cat5/6 kabel istället. Annars vet jag faktist inte, streamar allt, och det funkar klockrent, använder J-link (avsedd för DP-500 egentligen).

Postad 06 september 2006 - 21:26

mikasand
  • mikasand
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Hejsan.

Det är så att jag har en Kiss DP-600, och är till stor del, väldigt nöjd med denna.

Dock har jag ett problem som jag hoppas någon här inne stött på, och sedan löst.

Problemet är, när jag streamar tv-serier (xvids) via nätverket (ethernet) så bara bryts det mitt i, och spelaren återgår till menyn.

Och detta är väldigt irriterande, jag har provat med lite olika program, EZlink, Kiss's egna och Nero Vision (där Nero Vision fungerat bäst fram tills helt nyligen)

Spelaren är kopplad till en router, skall tilläggas, om det nu kan ha med det att göra?

Tack på förhand, Joakim.

<{POST_SNAPBACK}>

Kör du trådlöst så brukar många problem uppstå pga routern är inställd på nån standard kanal. Ändra detta till någon annan kanal som t.ex 11 (det ska finns runt 14 kanaler att välja bland). Konstigt nog brukar de flsta apparatar använda default kanal 1, och om du har grannar så har du säkert fler routrar i området som också använder default kanal 1, då blir det trångt med bandbredd om samtliga apparater (även grannarnas apparater) försöker samsas om en och samma kanal.

Postad 06 september 2006 - 22:16

Jo4kim
  • Jo4kim
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Kör du trådlöst? Isf. kan jag nästan säga att där har du problemet, prova att streama via vanlig cat5/6 kabel istället. Annars vet jag faktist inte, streamar allt, och det funkar klockrent, använder J-link (avsedd för DP-500 egentligen).

<{POST_SNAPBACK}>

Tyckte jag var tydlig, men klargör helt då, jag kör trådbundet. Då jag läst igenom tråden, och kommit fram till att trådlöst verkar allmänt sunkigt.

Och tack för tipset för J-Link, ska pilla på det imorgon, tack återigen.

En snabb fråga, stödjer J-Link xvid med subs till, dvs .srt och .sub filer?

Tack på förhand återigen, Joakim

Edit: Det var visst FreeKiss jag tagigt hem, du råkar inte ha en länk till J-Link? Fast ska väl göra mig ett försök på allas våran vän Google, återkommer! :)

Redigerat av Jo4kim, 06 september 2006 - 22:17.

Postad 07 september 2006 - 17:31

Gäst_Ronna™_*
  • Gäst_Ronna™_*
  • 0
Jaha, här kommer man in som en noob å tror att man hittat en grymt bra maskin "har läst Allt om pc nr7 där den vann testen"
Nu vet jag inte vad jag ska köpa.
Vill ha en dvd med hdmi som kan köra full hd, alla divx/xvid, +rw , med bra ljud å bild, ska dock inte köpa förrens nästa år, då jag planerar att byta ut tv, dvd och reciver.
kanske man ska satsa på blu-ray eller hd-dvd.

Surt sa räven

Postad 07 september 2006 - 18:41

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Tyckte jag var tydlig, men klargör helt då, jag kör trådbundet. Då jag läst igenom tråden, och kommit fram till att trådlöst verkar allmänt sunkigt.
Och tack för tipset för J-Link, ska pilla på det imorgon, tack återigen.
En snabb fråga, stödjer J-Link xvid med subs till, dvs .srt och .sub filer?
Tack på förhand återigen, Joakim
Edit: Det var visst FreeKiss jag tagigt hem, du råkar inte ha en länk till J-Link? Fast ska väl göra mig ett försök på allas våran vän Google, återkommer! <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Jo du skrev Ethernet, vilket jag tolkar som blaha, beroende på vem som skriver. ;)

Ja, .srt .sub filer skall fungera i den utsträckning DP-600 hanterar dem.

Länk till Jlink: http://user.it.uu.se/~alse7905/JLink/

Du kan behöva mecka lite, om ser dina filer rätt upp och ner, dra igång Kiss PC-link, låt DP-600 hitta den servern, stäng sen den på PC:n och dra igång Jlink, så är du igång.

Redigerat av DanAkaPharao, 07 september 2006 - 18:41.

Postad 07 september 2006 - 18:44

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Jaha, här kommer man in som en noob å tror att man hittat en grymt bra maskin "har läst Allt om pc nr7 där den vann testen"
Nu vet jag inte vad jag ska köpa.
Vill ha en dvd med hdmi som kan köra full hd, alla divx/xvid, +rw , med bra ljud å bild, ska dock inte köpa förrens nästa år, då jag planerar att byta ut tv, dvd och reciver.
kanske man ska satsa på blu-ray eller hd-dvd.
Surt sa räven

<{POST_SNAPBACK}>

Ähh, om du skall stream saker, så är DP-600 inte alls dum, men den stödjer in H.264, SACD eller DVD-Audio. Sen suger själva DVD-spelaren i den, långsam som ********.

Men för att streama högupplöst, eller vanliga Xvid/DivX så är den kung, t ex amerikanska TV-serier som släpps med HD-upplösning som Lost, Prison Break, Weeds, CSI, Las Vegas, Boston Legal etc.

Postad 12 september 2006 - 09:47

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan lägga upp någon typ av playlist i dennna maskin?
Jag har många filmer som är uppdelade i flera delar och skulle vilja spela upp dessa automatiskt efter varandra. Är detta möjligt med Kiss DP-600?

Postad 12 september 2006 - 09:50

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Det hänger lite på vilken "server" du kör. T ex JLink sorterar alfabetiskt, så lägger du upp en mapp med t ex "Film X" och sen är den i fem delar, t ex Film Del1, Film Del2 etc. då kommer de i ordning och kommer att spelas upp direkt efter varandra.

Tror KiSS:en klarar m3u playlists också, säkert några fler varianter.

Några andra spellistor känner jag inte till.

Postad 12 september 2006 - 10:30

mikasand
  • mikasand
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Någon som vet något när Kiss planerar att släppa den helt omskrivna Firmwaren (som det skrevs om tidigare i denna tråd).

Postad 13 september 2006 - 19:25

Erik-E
  • Erik-E
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vet någon spelaren klarar att visa 1080p via komponent-ingången.
Förstår inte riktigt varför den inte skulle klara de, men det verkar inte gå att välja i setupmenyn.

Postad 13 september 2006 - 21:33

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

Någon som vet något när Kiss planerar att släppa den helt omskrivna Firmwaren (som det skrevs om tidigare i denna tråd).

<{POST_SNAPBACK}>

September vad jag hört iallafall. Men man vet ju aldrig med Kiss. Kanske tar 3 år för dom att fixa så dts funkar .. morr

Kiss @ IFA 2006

Postad 20 september 2006 - 20:30

Unregisteredd0edda5e
  • Unregisteredd0edda5e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Hejsan
Mycket ris om denna spelare! Det jag underar är, hur står den sig mot xbox och xmbc?
Är dvdn sämre eller bättre på kissen? Nu har den ju hängt med ett tag och borde fått bättre mjukvara?
Dvdn klarar den img/iso(inte va)? Kan man köra xvid på dvd? Streamningen verkar det ju inte va nåt problem med eller?

Mvh/B

Redigerat av Unregisteredd0edda5e, 20 september 2006 - 20:31.

Postad 21 september 2006 - 08:16

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0
Vad jag har förstått är detta långt ifrån en kvalitets-produkt, utan mer en maskin vars styrka är mångsidighet. Men det är väl lite vad KISS brukar vara, ganska inovativa men långt ifrån bäst.

Postad 21 september 2006 - 09:14

MatsB
  • MatsB
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Skaffa en Zensonic Z-500 istället. Dom jobbar i alla fall mycket aktivt på att lösa och kringgå buggarna.

Kom ihåg att många av buggarna beror på Sigma Designs SDK (Sigma är chiptillverkaren). Detta SDK är ganska uselt och fullt med buggar. Zensonic är det företag som bäst lyckas kringgå dem och samtidigt har spelaren mest features.

Postad 21 september 2006 - 09:45

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Skaffa en Zensonic Z-500 istället. Dom jobbar i alla fall mycket aktivt på att lösa och kringgå buggarna.

<{POST_SNAPBACK}>

MatsB vart köper jag den? Finns den inom EU så man slipper tull och moms.

Postad 23 september 2006 - 09:41

Unregisteredd0edda5e
  • Unregisteredd0edda5e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Hello igen.

Ingen som kan recencera, för nackdelar mot xboxen?
Zensonicen finns väl bara i Australien?

Postad 23 september 2006 - 10:37

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Zensonic är på väg till Europa... men dom har döpt om sig till Ziova numera. Så de visade sina nya spelare på IFA-mässa i Tyskland och de vill komma in i Europa nu.

Alternativ till Zensonic: Snazio, Linktheater, Transgear osv de kör samtliga utom Ziova med Syabas-firmware.

Själv köpte jag en Transgear DVX-700 och är riktigt nöjd. Buggar finns, men det har samtliga. Den är mycket prisvärd från Pixmania ca 2500kr med frakt!

Transgear tråd med recension
MPCclub, har recensioner av samtliga Syabas spelare o mkt aktiva forum!

Postad 29 september 2006 - 18:56

adocious
  • adocious
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

MatsB vart köper jag den? Finns den inom EU så man slipper tull och moms.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker inte att det finns skäl till att köpa denna om du har en moddad xbox. Enda orsaken skulle vara HDMI utgång , men med tanke på hur buggig den är vinner en moddad xbox med hästlängder än så länge. Plus att spelen för DP600 jämfört med xboxen är skrattretande.

Postad 02 oktober 2006 - 08:36

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0

Plus att spelen för DP600 jämfört med xboxen är skrattretande.

Spel för DP600??? Har den spel också?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.