Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NHL 09

780 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
NHL 09 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.9375 (15) Inga priser

Postad 19 February 2009 - 17:20

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Skulle in och lira Nhl nu men det funkar ju inte att uppdatera!! :) Krashar hela tiden när patchen ska hämtas...

Postad 19 February 2009 - 18:07

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Funkade äntligen att uppdatera. :)

Jäklar vad mycket utvisnar det blev med nya patchen.

Postad 19 February 2009 - 20:13

jefvul
  • jefvul
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Ja, det känns nästan lite för enkelt att åka ut. Åker på interference-utvisningar hela tiden bara för att man fullföljer en tackling en nanosekund för sent :)

Postad 19 February 2009 - 23:21

Unregistereda9c5e73e
  • Unregistereda9c5e73e
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Ja känns lite surt när man får utvisning när man är i ryggen på en spelare som precis ska ta pucken och så trycker man till och 2 minuter är ett faktum

Postad 23 February 2009 - 11:34

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Hej!

Har kört en hel del offline men tycker det skulle vara kul att köra BAP Online. Är ny på detta och undrar hur jag kommer igång?

Jag har skapat en gubbe men hur matchar jag honom online? Är det så att jag måste tillhöra ett lag? Isåfall går det att joina MinHembios lag?

Måste man vara sex "human" spelare i varje lag för att kunna köra en match? Hur hittar man matcher för att spela BAP online?

Postad 23 February 2009 - 14:04

Unregistered6f7e79ab
  • Unregistered6f7e79ab
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Förutom utvisningar för allt!

Vad har blivit bättre tycker ni och med uppdateringen?
Första gången jag spela krascha spelet mitt i Onlinematch, hur kul känns det?

Postad 24 February 2009 - 13:06

nosslo77
  • nosslo77
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Förutom utvisningar för allt!

Vad har blivit bättre tycker ni och med uppdateringen?
Första gången jag spela krascha spelet mitt i Onlinematch, hur kul känns det?

I och med dom har gjort det svårare att göra mål ur liten vinkel så har dom kompenserat med att göra det aningen lättare att göra mål ur "normal" vinkel. Detta tycker jag märks... och är rätt trevligt.

Postad 24 February 2009 - 13:24

Unregistered1919ead0
  • Unregistered1919ead0
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Tyckte redan tidigare att man åkte ut lätt när man "kämpar om pucken", lär ju inte vara nådigt nu alltså ;)

Hur är det nu, är det någon som lirar med Minhembio-laget?
Ni som gör det får gärna lägga till mig psnid: F1MP

/Fredrik

Postad 27 February 2009 - 13:21

Dangel
  • Dangel
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har följande problem:

Vi är 4st som skall spela mot varandra (2vs2) online. Hur gör man detta på enklaste vis utan att en massa andra spelare skall kunna komma in på "vårat" spel?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Postad 28 February 2009 - 20:03

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Nån som spelar i Elitserien ligan som nån startat här? Verkar rätt dött när jag gick med för ett tag sen.

Postad 31 March 2009 - 14:24

Jeck
  • Jeck
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej!

Hur gör jag för att köra lagspel online med min Be a Pro gubbe?

Mvh Jocke

Postad 05 April 2009 - 14:29

Unregisteredbd85427c
  • Unregisteredbd85427c
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Efter sista uppdateringen som man fick göra så har min onlinefunktion krashat totalt, har blivit utkastad flera gånger när jag kör onlinematch, är det någon mer som fått samma som mig? vad kan man göra åt det?

Postad 06 April 2009 - 18:53

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Efter sista uppdateringen som man fick göra så har min onlinefunktion krashat totalt, har blivit utkastad flera gånger när jag kör onlinematch, är det någon mer som fått samma som mig? vad kan man göra åt det?

Inga problem för mig iaf.. menar du att du blir utkastad mitt i matcher? eller är de när man ska välja lag?
för där kan de ta ett tag ibland..

Postad 07 April 2009 - 12:36

Unregisteredbd85427c
  • Unregisteredbd85427c
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
mitt i matchen, det står att jag tappat anslutningen till min motståndare, och så torskar jag matchen i min statistik. otroligt irriterande för en statistiknörd som mig :)

Postad 24 April 2009 - 16:35

Pumbaa80
  • Pumbaa80
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har nyss köpt mig en Ps3:a och har lite frågor som jag hoppas nån kan svara på:

* Har nyss kopplat upp mig första gången, plockas uppdateringar ner automatiskt när det släpps någon ny?

* När man laddar ner nya laguppställningar, måste man ladda ner alla då eller finns alla ändringar i den senaste upplagda?

Är inte vän alls med handkontrollen då jag även har Xbox 360, vilket resulterar i jämnare matcher mot cpu:n men...något som stör mig så innerligt är fördröjningen mellan knapptryckningar och händelse, speciellt vid tacklingar... =(

Kör med Klassisk inställning på kontrollen men hittar inte vissa funktioner, bland annat dessa:

* Har toksvårt att göra onetimers, eller direktskott...missar pucken eller annat, är det någon kombination som typ L1+skottknapp eller någonting annat?

* Måste man även trycka någon kombination när man skjuter för styrning?

Gillar inte heller hur medspelarna spelar...känns ofta som om man är helt själv vid anfall, spelarna släpar något fruktansvärt...måste nog göra egna taktiker för att få bukt på det tror jag...

Hoppas på svar på någon av mina frågor iallafall ;)

Postad 25 April 2009 - 18:57

namn_efternamn
  • namn_efternamn
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Tja. Skall försöka svara på dina frågor.

Uppdateringar hämtas automatiskt. Oftast är det så att om det finns en ny uppdatering så kommer det upp att den skall hämtas precis efter att du har satt in ett spel.

Laguppställningar hämtas automatiskt, tror jag. Går du in i spelet och sen tar "online" och vanlig match kommer det komma upp om du vill ladda ned nya uppställningar. Ladda ned dem och sen tar du och trycker tillbaka till första sidan där du sen väljer vad du vill spela. Då har du nya laguppställningar.

Handkontrollen måste det vara fel på. Är det så på båda? Jag har aldrig varit med om att det är en fördröjning. Har spelat NHL09 väldigt mycket på Xbox 360 och tycker inte det är någon större skillnad mellan kontrollerna.

Direktskott är min favorit i spelet. Har ett snitt på runt 30 direktskott under en match, 5 minuter :)
Direktskott får du till genom att dra spaken som under vanligt slagskott direkt efter att du har passat spelaren.

Du skjuter med höger spak och siktar med vänster. Dock måste ju du såklart ha ställt in manuellt sikte, detta gör du precis innan matchen börjar, där du även ändrar regler osv.

Ang. medspelarna. Kolla taktiker. Vet inte just nu vilken snabbknapp det är för att ändra men det finns, typ som "avvaktande" eller "aggressivt.

Är inte hemma nu på 1 vecka men skicka gärna ett PM med ditt användarnamn där så kan vi spela lite online. Jag spelar NHL 3-4 timmar om dagen, kan lära dig lite taktik och sånt.

Om du undrar något mera, fråga på!

MVH Kenan
http://filmsmak.se

Postad 17 May 2009 - 10:45

Unregistered33dc8a0b
  • Unregistered33dc8a0b
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Måste bara få skriva av mig lite... så sjukt förbannad så det finns inte! :P
Köpte spelet i förra veckan och har nött en 40-50 matcher skulle jag tippa. Handkontrollen har aldrig flygit runt så mycket i vardagsrummet, brukar inte vara lättretad eller ha lätt för att bli förbannad men detta spelet trycker verkligen på rätt knappar. Spelar på proffsnivån och anser mig ha blivit hyfsat bra iaf, nästan alla matcher vinner jag statsen överlägset, tex:

Skott: 25-10.
Tekningar: 15-4.
Possesion: 70-30%

MEN, matcherna förloras ofta iaf. Har försökt analysera lite vad som är problemet och har kommit fram till följande. STÖRT omöjligt att göra mål ju! datorn har så bra markering på mina spelare så onetimers går oftast som aldrig fram. Datorn å andra sidan sätter ju 20% minst av sina skott på mål, dom gör oftast mål på att nån *%&¤#" får stå omarkerad i slottet å skjuta onetimer, eller nån billig retur. Dom har så sjukt mkt yta när dom anfaller. Ptja jag vet inte, är iaf sjukt less! men ändå ett jäkligt beroendeframkallande spel. Men, snälla hjälp mig. HUR GÖRA MÅL!?! :blink:

Postad 17 May 2009 - 11:03

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Måste bara få skriva av mig lite... så sjukt förbannad så det finns inte! :P
Köpte spelet i förra veckan och har nött en 40-50 matcher skulle jag tippa. Handkontrollen har aldrig flygit runt så mycket i vardagsrummet, brukar inte vara lättretad eller ha lätt för att bli förbannad men detta spelet trycker verkligen på rätt knappar. Spelar på proffsnivån och anser mig ha blivit hyfsat bra iaf, nästan alla matcher vinner jag statsen överlägset, tex:

Skott: 25-10.
Tekningar: 15-4.
Possesion: 70-30%

MEN, matcherna förloras ofta iaf. Har försökt analysera lite vad som är problemet och har kommit fram till följande. STÖRT omöjligt att göra mål ju! datorn har så bra markering på mina spelare så onetimers går oftast som aldrig fram. Datorn å andra sidan sätter ju 20% minst av sina skott på mål, dom gör oftast mål på att nån *%&¤#" får stå omarkerad i slottet å skjuta onetimer, eller nån billig retur. Dom har så sjukt mkt yta när dom anfaller. Ptja jag vet inte, är iaf sjukt less! men ändå ett jäkligt beroendeframkallande spel. Men, snälla hjälp mig. HUR GÖRA MÅL!?! :blink:

du gör mål som i alla andra hockey spel solo åkning över hela planen tvära framför mål snabbt drag skott MÅÅÅL!

Postad 17 May 2009 - 11:10

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
He he, den eviga frågan - hur gör man mål. Själv har jag nyss plockat upp spelet igen efter många månaders uppehåll. Nått har hänt med spelet (patch?). det känns annorlunda; bättre kontroll över själva spelet är en sak. Sen har de tillkommit saker jag inte sett förrut, bl.a. att spelare kan tappa klubban. Domarna har blivit hårdare i sina bedömningar oxå. "Tackling bakifrån" har jag åkt ut för ett antal gånger.

Bästa sättet att göra mål verkar fortfarande vara direktskott i slottet; helst från pass från sidan. Själv skjuter jag jäkligt mkt & det belönar sig oftast. Träna på trix vid frilägen med målisen är ett bra tips.

Får se om jag ger mig ut online igen. Finns MHB-laget kvar? :P

Postad 17 May 2009 - 16:36

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Blev snabbt påmind om orsaken till att jag inte lirat NHL online på lääääänge. Lämnar liret efter några matcher pga alla dessa j**la egon som tror hockey är en enmansshow ;) Aptrist!

Postad 17 May 2009 - 16:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Finns några enkla sätt att göra mål även efter patchen, tycker själv att handledsskotten fungerar alldeles för ofta. Man drar bara klubban lite bakåt och åker åt höger sen snärtar man upp den i vänstra krysset, detta brukar jag tillämpa främst på frilägen. Men på det hela kan man i princip göra mål lite vart som helst, att sätta den högt brukar vara effektivt och när man kommer 2-1 så är det bästa om man passar så sent som möjligt. 2-1 fungerar bäst när man kör med en polare som förstår vad du ska göra, datorn är inte alltför smart i anfallsspelet tyvärrr. Tycker det är bra med utvisningarna, det gör spelet mer realistiskt och man får bara spela smartare helt enkelt.

Postad 17 May 2009 - 17:08

Zakarias_R
  • Zakarias_R
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
ooh kanske dags att ta upp nhl-spelandet igen. Legat på is allt för länge (ORDVITS!), och efter denna nya patch verkar det vara roligare ;)

Postad 18 May 2009 - 15:18

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Köpte nyss det här spelet från Webhallen.com för 388 kr inklusive frakt

Jag har kört det lite hos en av polarna tidigare. :)
I lördags gjorde vi en turnering med hockey VM :P Det var riktigt skoj.
Vi hade lite svårt att komma vidare i turnering, så vi stängde av offside och ställde in Inga utvisningar och då gick det väldigt bra :P :D Sen kom vi till final och vann över Ryssland med 6-5 :o

Postad 18 May 2009 - 15:26

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Jag har också börjat lira lite NHL igen efter ett uppehåll. Tycker det har blivit märkbart svårare efter den senaste patchen. I Dynasty Mode brukade jag vinna de flesta av mina matcher, men nu har jag en serie förluster och väldigt få mål gjorda.
Men det är väl bara att nöta på...

Postad 18 May 2009 - 17:53

Zakarias_R
  • Zakarias_R
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Fan, är det bara jag som har sjukt svårt för att sätta mina frilägen? :)

Postad 26 May 2009 - 19:36

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Någon/några som har lust å lira online i LAG nu? Inte nödvändigtvis med MHB-laget :D

Postad 27 May 2009 - 14:44

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Rösta fram Tre Kronors lag till NHL 10

Postad 20 August 2009 - 21:36

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Finns det nån sida där man kan få lite tips på hur man gör smidiga moves och shyssta mål?

Postad 20 August 2009 - 22:01

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
youtube

Postad 20 August 2009 - 22:22

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Men nu kommer ju NHL 10 snart! B)

Postad 06 September 2010 - 14:58

D_Xarz
  • D_Xarz
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
okej, vet att detta spel är ett par år gammalt nu, men jag gillar det otroligt mycket och har inte spelat något spel så mycket som detta sedan zelda ocarina of time på N64. Märkte här om dagarna däremot en grej jag verkligen stör mej på, har nämligen nyligen köpt mitt första hemmabio, en sony str-da2400es reciver och canton gle serie högtalare och kopplat allt med hdmi. Allt funkar klockrent, DVD-filmer, bluray-filmer, endel andra spel jag testat, men just i NHL09 så har jag problem med ljudet, inget större egentligen, för allt funkar, men det hörs ett slags jitter, det hörs inte mycket, men vid högre volymer så skär det ibland i mina öron. jittret uppfattas mestadels från bakhögtalarna, men om man går till framhögtalarna hörs det även där, svagt.

Någon som har förslag på ev. åtgärder för att ställa in ljudet så att man slipper detta jitter? hittar inga ljudinställningar i själva spelet? eller kan det va så att jag har något problem med skivan?

har försökt googla för att se om någon annan haft/hört samma problem i detta spel men utan resultat? det konstiga e ju att det är endast på detta spel jag märkt av det..

vet ju att NHL11 kommer ut om ett par veckor, och har allt tänkt köpa det, hoppas bara att detta problem inte e med i de spelet också, har försökt söka fram vad det kommer va för ljud i det spelet men utan resultat :(

Någon som kan hjälpa, jag e otroligt tacksam för svar, för detta är verkligen mitt favoritspel!

MVH.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.